דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירות ככלי שיווקי 

מאת    [ 31/07/2012 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 4423 פעמים ]

שירות ככלי שיווקי

 לקוח:שלום רב. רציתי לדעת מדוע אתם לא מתקשרים לתאם טכנאי כפי שהובטח בחוזה השירות?

ספק שירות: אתה צריך להתקשר ולתאם טכנאי!

כמה פעמים קרה שהתקשרתם למוקד שירות ונאמר לך כי אתה צריך לעשות כך או כך, זה לא אני זו מחלקת המכירות, ובקיצור אדוני אנחנו לא ממש מבינים מה אתה רוצה בכלל ולמה את ה בכלל פונה אלינו. ולמה לרב אנו יוצאים בהרגשה שאנו אלו שצריכים לתת לעצמנו את השירות כי ספק השירות ממש לא יעשה זאת?

מדוע ארגונים רבים רואים בנו הלקוחות כמטרד ובשירות כגוזל? – הלקוח מטריד אותי בעצם הפנייה והשירות גוזל ממני משאבים, בעיקר כסף וזמן.

שירות הוא מוצר ואתה אמור לספק ללקוחותיך את המוצר הטוב ביותר, על מנת שמכירותיך יושפעו בהתאם.

כאשר שירות נתפס כמטרד אז רמת ההקשבה ללקוח אפסית. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, עידן בו ללקוח יש קול גדול שמועה על שירות רע תופץ באינטרנט מהר יותר מהאפשרות שלך להגיב ולמזער נזקים... מצד שני תפוצה על שירות טוב (ברשתות החברתיות, בפורומים וכל הפלטפורמות העומדות לשרות הלקוח) יכולה להוות מנוף שיווקי ולשפר את התפוצה מפה לאוזן וכמו כן יצירת שגרירים (לקוחות נאמנים המשווקים את המוצר שלך)

מחקרים רבים מוכיחים חזור והוכח, כי המאמצים הדרושים לגייס לקוח חדש הם פי 10 קשים יותר מאשר לשמר לקוח קיים.

אז מדוע ארגונים רבים מזניחים את אותו גורם שישמר לקוחות והוא השירות?

תופעה לא פחות מדאיגה היא אותם ארגונים אשר בזמני מיתון, כפי שאנו חווים בימים אלו, נוטים לקצץ ראשית בשירות לקוחות.

ארגון אמור להיות בעל יכולת לשרת את לקוחותיו בדרך הנכונה ולאורך זמן, אולם רבים מהארגונים אינם ערוכים לכך - אלו מבין הארגונים שיצליחו הם אלו שיכירו את לקוחותיהם ויהיו בעלי יכולת לצייר את התמונה המלאה באמצעות מערכות טכנולוגיות תומכות (כמה פעמים קנה הלקוח?, מה אהב הלקוח?, כמה פעמים התקשר?, אילו מבין מוצרינו הלקוח רכש?, בכמה קנה הלקוח מאתנו? ועוד), לנתח את התמונה ולהפעיל תוכנית פעולה שיווקית ושירותית.

ארגונים רבים נכשלים כי פועלים עפ"י גישה ששירות לקוחות הינה נחלתו של מוקד השירות. אך מכוון ששירות הינו מטרד,  אז אם כבר נותנים מענה זה אינו מכוון שירות או שרע מכך אינו נותן פתרון ללקוח. לעיתים אף ניתן לראות כיצד ארגונים עובדים בזרועות  המנותקות אחת מהשנייה (זרוע מכירות, זרוע שירות, זרוע לוגיסטית ועוד חלוקות שונות ומשונות) במקום לעבוד כמו תמנון, הפועל עם כל זרועותיו למען מטרה אחת.

לקראת סוף העשור הראשון של שנות ה-2000 כתוצאה מדעיכה הולכת וגודלת במכירות, הבינה חברת Dell כי הם כארגון לא הקשיבו ללקוחותיהם, ובכך הפסידו מכירות רבות. ב Dell  השכילו להרים את הכפפה והחלו להשתתף בשיח האינטרנטי, ואף והגדילו לעשות ע"י פתיחת בלוג שלהם שגם שימש כפלטפורמת שירות – והתוצאות אתם שואלים, אלו לא איחרו לבוא!!

שירות הינו עוד מוצר מבין המוצרים אותה חברה משווקת וגם יכול להיות רווחי, אם באמצעות נאמנות לקוחות גבוהה יותר, בקנייה חוזרת, ב-Up Sale  (מכירת מוצרים משלימים) ועוד.

במידה ונמתג את שירות הלקוחות שלנו, נציע שירות עם ערך מוסף וניצור חווית שירות חיובית נרוויח לקוחות נאמנים יותר (שאף יכולים להפוך לשגרירים/אנשי מכירות  שלנו), נשפר את נתוני המכירות והתוצאות לא יאחרו להגיע.

הכותב הינו הבעלים של א.ברקאי המספקת שירותי מוקד תמיכה טכנית (Help Desk / First Level Support) במיקור חוץ (Outsourcing) ומעניקה שירותי ייעוץ וטיוב של מערכי שירות לקוחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב