ניהול עמוד פייסבוק הוא משימה מאתגרת ומעניינת. בין אם בחרתם לנהל את דף הפייסבוק שלכם בכוחות עצמכם או בעזרת מקצוען, חשוב שתדעו כמה דברים על פרסום פוסטים בפייסבוק: אתם כנראה לא מפרסמים מספיק! איך אני יודעת את זה? כי רוב העסקים מפרסמים פוסטים בפייסבוק כמה פעמים בשבוע במקרה הטוב. ובכן - יש לי המלצה בשבילכם: תתחילו לפרסם יותר מסטטוס אחד ביום ותגיעו לתוצאות טובות בהרבה ממה שיש לכם עכשיו. והנה הסיבות:
1. רק חלק קטן מהאוהדים שלכם חוזר לדף
מחקרים שונים מאשרים כי מעל ל-95% מהאוהדים שלכם לא חוזרים אף פעם לדף שלכם! זה אחוז מדהים של אנשים שאף פעם לא ייכנסו לדף שלכם מתוך האנשים שעושים לכם לייק! כתוצאה מכך, היכולת שלכם להגיע באמת לאוהדים תלוי אך ורק במודעות ממומנות ובכך שהפוסטים שלכם יהיו מספיק מעניינים כדי שייצרו אינטראקציה אמיתית עם האוהדים בדף על ידי לייקים, תגובות ושיתופים.
2. אורך החיים של פוסט ממוצע הוא 3 שעות
אם אורך החיים של פוסט ממוצע בפייסבוק הוא כ-3 שעות (ונזכיר – אף אחד לא חוזר לדף שלך) פרסום פעם אחת ביום הוא בעצם התעלמות מ-21 השעות האחרות. זה לא אומר שאתם צריכים לכתוב פוסטים כל 3 שעות, אבל צריך למצוא את השעות הנכונות ביותר עבור הדף שלכם ולפרסם בהן כל 3 שעות!
3. פייסבוק EdgeRank - אלוגריתם הסינון של פייסבוק
אלוגריתם הסינון של פייסבוק גורם לכך שהפוסטים שלכם בעמוד מגיעים אך ורק ל-16% מהאוהדים שלכם, אם כי מספר מחקרים אומרים כי המספרים האמיתיים הם נמוכים בהרבה: 3-7.5%.
4. האוהדים בעמוד שלכם מגוונים
האוהדים שלכם ברוב המקרים לא בני אותו גיל. הם לא גרים באותה עיר. הם לא באותו מצב משפחתי, אין להם אותו לוח זמנים. למה זה חשוב? כי אם תפרסמו בדף שלכם רק פעם אחת ביום, יש סיכוי סביר שתפספסו חלק מהם רק בגלל שלא מצאתם אותם בזמן הנכון בפייסבוק. אם אתם מפרסמים 2-3 פעמים ביום, אתם יכולים להגדיל בצורה משמעותית את החשיפה של התכנים בעמוד לכלל האוהדים: לדוגמה, אתם יכולים לפרסם ב-08:00 לנשים בנות 35-44, 12 בלילה עבור הקהל הבינלאומי שלכם, ו -6 בערב לקהל הרווקים הגברים שלכם. כמובן, כל זאת במידה ויש פילוח ברור בקהל שלכם.
לאחר שמניתי את ארבע הסיבות העיקריות לכך שכדאי לכם מאוד להתחיל לפרסם יותר מפוסט אחד ביום בפייסבוק, אוסיף כי מדובר בעבודה לא פשוטה ואפילו רבה. אני נתקלת כל יום בהרבה בעלי עסקים שבוחרים לנהל את הדף העסקי שלהם בעצמם ולא מוצאים זמן מספיק להקדיש לפירסום הסטטוסים בפייסבוק. גם לאיש או למשרד מקצועי שמנהל כמה עמודים במקביל מדובר במשימה מאתגרת. כמו כן ההמלצה שלי נוגעת לעסקים שבהם יש אבחנה ברורה בקבוצות של קהל היעד, כגון: אימהות, נשים לפני חתונה, בני נוער וכו'. אם יש לכם קהל יעד מצומצם יותר אל תשקיעו ביותר מסטטוס אחד ביום. אם קהל היעד שלכם הוא יותר רחב ומורכב מכמה קבוצות, בהחלט שווה לבחון מהן השעות המתאימות ביותר לפרסם לכל קבוצה.
השאלה החשובה ביותר שצריכה להישאל במקרה זה: האם ריבוי הסטטוסים יבוא על חשבון האיכות? אם כן, מבחינתי יותר חשוב שהסטטוסים יהיו איכותיים ומעוררים מעורבות מצד האוהדים מאשר הרבה סטטוסים רדודים. האיכות חשובה יותר במקרה זה.
אשמח לשמוע תגובות והערות.
הילה גנני עוסקת בניהול קמפיינים בגוגל, פייסבוק ולינקדאין, ניהול נכסים דיגיטליים, הקמת פרופילים ועמודי חברה בלינקדאין, הדרכות וסדנאות בארגונים, הדרכות אישיות אחד על אחד בנושאי פרסום ודיגיטל למנהלי שיווק ודיגיטל.
פרטים ליצירת קשר: hila@ganani.co.il טלפון: 052-2402155
לאתר האינטרנט www.ganani.co.il