דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילו בעלי אתרים היו יודעים ... 

מאת    [ 08/08/2012 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 1909 פעמים ]

אז היום נעסוק ב אלמנט נוסף, המהווה כלי מקצועי יעיל וחשוב ביותר לקביעת איכות האתר והקידום במנועי החיפוש. אלמנט חשוב זה הינו כלי מקצועי לביקורת איכות ושיפור האתר. אילו היה יודע כל בעל אתר על כלי חשוב זה, סיכוי גבוה שהתחרות הקיימת כיום לקידום אתרים הייתה קשה הרבה יותר.

מדד שיעור הנטישה
בעזרת מדד שיעור הנטישה אנו יכולים לנתח נתונים טוב יותר על רמת האתר שלנו. מדד זה מסייע לנו לבדוק לדוגמא האם התוכן רלוונטי, האם מבנה האתר מבצע את הנדרש ממנו ומניע להמשך גלישה ולביצוע פעולה, האם האתר מעניין את הגולש, האם התוכן מספק פתרון לבעיה שבגללה הגולש הגיע ועוד...

מה זה שיעור נטישה
שיעור נטישה הינו אחד המדדים המוצגים בגוגל אנאליטיקס והוא מסייע לנו להבין מהו אחוז הגולשים שהגיעו לאתר, לא המשיכו לגלוש בו ולמעשה נטשו את האתר מיד. למשל: אם 100 גולשים הגיעו לדף הראשי ומתוכם רק 30 גולשים המשיכו לדפים פנימיים אז אחוז הנטישה הוא 70 אחוז (לא טוב).אחוז  נטישה שנחשב טוב הוא אחוז נטישה אשר הינו מתחת ל- 40 אחוז.

אז מה ניתן ללמוד ממדד זה ?
בפוסטים הקודמים למדנו שהמטרה אותה נרצה להשיג בראש ובראשונה היא להציע פתרון לבעיה של הגולש ולגרום לו לבצע פעולה באתר. יכול להיות שהשקענו בעיצוב, בכתיבת התוכן, באלמנטים ויזואליים ובמדיה ובכל זאת, זה לא מה שמעניין את הגולשים שמגיעים. במצב בו הגולש לא השיג את רצונו בעת ביקורו באתר שלנו הוא ינטוש וכך אחוז הנטישה למעשה יגדל. במקרה זה אין ספק שיש בעיה והאתר לא אופטימאלי לגולשים שמגיעים. מדד זה יעזור לנו להבין ולשפר.

מהן הסיבות לשיעור נטישה גבוה?
ישנן שתי סיבות עיקריות אשר בגללן הגולשים נוטשים את האתר. הסיבה הראשונה היא שהאתר אינו מעביר את המסר בצורה נכונה והשנייה, שהגולשים המגיעים אינם הגולשים הרלוונטיים לאתר שלנו. אתר העוסק במתן ייעוץ משפטי לא ישרת גולשים המחפשים תמונות של פרחים. במצב כזה, ברור כי שיעור הנטישה יהיה גבוה מאד. בעיה זו יכולה להיווצר בגלל עבודת קידום אתרים לא מותאמת. אז מה עושים? בזכות שיעור מדד נטישה נוכל לבדוק את הבעיה ולפתור אותה בקלות ובמהירות.

כמה מילים על אחוז ההמרה
בסופו של דבר ברצוננו להגדיל את אחוז ההמרה. זאת אומרת את אחוז הגולשים שהגיעו לאתר, המשיכו בתהליך הרצוי וביצעו פעולה (הנעה לפעולה). כפי שלמדנו קודם, שיעור הנטישה יסייע לנו לבחון את התנהגות הגולש וכך נוכל לפעול לטובת שיפור האתר. אם נשפר את אחוז הנטישה וההמרה, כלומר נגדיל את אחוז ההמרה ונצמצם את אחוז הנטישה, הרי שהשגנו את המטרה. ובכן, אם התוכן אינו מעביר את המסר בצורה ברורה, מהירה ופשוטה, נצטרך לשפר עניין זה ולראות אם שיעור הנטישה משתפר. במידה והבעיה היא בגולשים לא רלוונטיים שמגיעים לאתר, נצטרך להתאים את האופטימיזצייה של האתר לביטויי מפתח רלוונטיים יותר לתחום בו עוסק האתר.

כמה מילים לסיכום:
שיעור הנטישה הינו מדד חשוב ובעל עוצמה המשמש ככלי לביקורת ושיפור האתר ואחוזי ההמרה. כלי זה מסייע לנו לקבל אינדיקצייה בזמן אמת על מה שמתרחש באתר ומאפשר לנו להפיק תועלת רבה בשיפור איכות האתר. מנסיון, ישנם מקרים בהם שיפור שיעור הנטישה מהווה את ההבדל בין אתר שאינו מניב תוצאות לבין אתר מצליח בצורה בלתי רגילה. בנוסף, שיעור הנטישה הינו אחד המדדים להם גוגל מתייחס בדרוג האתר.

ירמיהו בן עמי מנהל ומפתח פרוייקט אדממה: תוכנה לבניית אתרים
בומבה-סייט שרותי בנייה, ניהול וקידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב