במאמר הקודם סקרנו את חמשת הכללים הראשונים לכתיבה שיווקית נכונה. הדגשנו את חשיבותה של ההכנה לקראת כתיבה שיווקית, הסברנו את משמעותה של כותרת מרתקת, פרטנו את ראשי התיבות 'הפתע"א' שאמורים לשמש כל כותב מכתב שיווקי, וסיפרנו על חשיבותה הרבה של הפסקה הראשונה. להלן חמישה כללים נוספים שכדאי לשנן על מנת להפוך מילים לכלי נשק מכירתיים.
6) אנשים קונים תועלות - לא תכונות: הנושא הזה כל כך לא מובן למפרסמים בעידן הזה שזה מדהים. כמות הדואר, המיילים והאתרים שניתן למצוא, שמכילים פרטים על החברה, על כמה זמן היא עוסקת במה שהיא עוסקת ועל הצהרת הכוונות שלה, לא תאומן. האמינו לי – את אף אחד לא באמת מעניין מהי ההיסטוריה של החברה המשווקת. מה שמעניין את הלקוח הפוטנציאלי הוא רק מה המוצר או מה השירות יכול לעשות בשבילו. לכן, כאשר כותבים טקסט שיווקי חשוב לשים דגש על היתרונות של המוצר או של השירות, במקום על התכונות שלו ושל החברה שעומדת מאחוריו.
7) טקסט רגשי עדיף על טקסט אינטליגנטי: חוק - אנשים קונים מסיבות רגשיות ומצדיקים את קניותיהם עם תירוצים מעולם ההיגיון. נניח שאתם מוכרים זרעים לפרחים. עדיף שתכתבו: "עם הזרעים שלנו כולם יחשבו שאתם גננים מומחים" מאשר תכתבו: "מחקרים מוכיחים שזרעי השושנה שלנו הם הכי טובים במזרח התיכון".
8) זהו את חמשת ההתנגדויות הבסיסיות כנגד המוצר שלכם וטפלו בהן בטקסט המכירה: על פי רוב אלה ההתנגדויות הנפוצות ביותר: 1 - אני לא מאמין לך. 2 - אני לא צריך את זה. 3 - אין לי מספיק זמן בשביל זה. 4 - אין לי מספיק כסף כדי לקנות את זה. 5 - זה בטח לא יעבוד טוב כפי שמבטיחים לי.
9) וודאו שהטקסט השיווקי שלכם 'מאמין' בעצמו: אנחנו חיים בעולם מלא סקפטיות. אין לכם ברירה אלא למלא את הטקסט שלכם באנרגיה, באמונה ובאמינות. הציגו את המוצר או את השירות שלכם באופן הכי מרגש שאפשר. כי, בואו נודה באמת, אם אתם לא תתלהבו ממה שאתם מוכרים, איך אפשר לצפות מהקוראים להתלהב? הקושי בייצור טקסט שמתרגש מהמוצר שהוא מוכר טמון בשמירה על אמינות. אם תפריזו בתיאורים ובהתלהבות שאינה במקומה על, לדוגמא, עט פרקר פשוט, אתם עלולים להעלות ספקות בלב הקוראים. זכרו שהקורא מחפש כל הזמן את התירוץ הכי קטן כדי להפסיק לקרוא. אל תיתנו לו סיבה לעשות את זה.
10) השתמשו בטכניקות מוכחות למשיכה ולפיתוי: תפקידו של הקופירייטר או של הכותב השיווקי הוא לוודא שהקורא ימשיך לקרוא. עלינו לעשות זאת בכל דרך אפשרית כמו למשל עם כותרות משנה מעניינות, הפשטה של מסרים ארוכים באמצעות דגשים (בולטים – נקודות דגש) ושורות מחץ מסוגננות ומנוסחות היטב. כל אלו ועוד יגדילו את הסיכוי שלא תאבדו את הקוראים שלכם מוקדם מדי.
אם המאמר הזה עניין אתכם ואתם מעוניינים להציץ במאמר הראשון בסדרה, לחצו כאן
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com