רובנו מגיבים היטב לחנופה. מומלץ כי כמנהל/ת נדע להתעלם מכך. כמנהלים אתם חייבים להטמיע תרבות ודפוס אישי להתנהגות ארגונית המקדש חיזוקים חיוביים, תשומת לב ושבחים רק למי שמייצר ערך לחברה ולא רק למי שמייצר לכם תחושות אישיות טובות באמצעות חנופה זולה. להרחבה ומניעת טעויות. נדמה לי כי כולנו מסכימים שרובנו מגיבים באהדה ובחיוב לחנופה ולליקוקים שאנו כמנהלים ומנהלות מצהירים ששונאים. כשמדובר באירועים הלא קשורים "לחצר האחורית" אצלנו – קל יותר לנו לזהות. מתברר שאנחנו מזהים בקלות כשאחרים מטפחים עובדים מסוימים יותר מאשר מהראויים, קשה לנו לשים לב לכך שאנו מתנהגים בצורה דומה אצלנו בארגון.
הפחד הכי גדול שלך כמנהל/ת? הוא ליפול למלכודת של אי קבלת מידע עדכני ואמין כתוצאה מזחיחות דעת הנובעת לא פעם מחנופה זולה של הסובבים אותנו המנהלים. הכיצד אנו יכולים להתמודד עם הבעיה? הדרך פשוטה על פי הבנתי: חובה כי תהיו מודעים לעובדה שעובד או כפיף מצליח לזהות כי לחנופה יש כוח משחית. מנהלים ומנהלות לא פעם נופלים בפח האומר: "אני מעדיף ברוב המקרים אנשים שגורמים לי להרגיש טוב עם עצמי.. או עם אנשים מאוד דומים לו היודעים להעריך הצלחות.. ובעיקר את ההצלחות שלי" מכאן בדרך קצרה לפחד השני שלנו!! הפחד הגדול השני שלנו כמנהלים - הוא לקדם עובדים ומנהלים לא ראויים שהצליחו להבליט את עצמם אך ורק באמצעות חנופה זולה.
בתהליכי ייעוץ ארגוני ממוקד תוצאות וליווי תהליכי שינוי וצמיחה, אני מסביר את הדבר באמצעות דוגמא המוכרת לכולנו. אני שואל את המנהלים: "לכמה מכם יש חיות מחמד שאתם אוהבים?" חיוכים גדולים מתפשטים על פניהם של המנהלים כשהם מרימים את ידיהם באוויר. הם קורנים כשהם נוקבים בשמות הכלבים, החתולים, אחדים מציינים בגאווה חיות אקזוטיות אחרות..."אפילו האיגואנה שלי מחייכת כלפי"... אומר הג’ינג’י בקצה העליון של האולם. כולם מאושרים כשהם נזכרים בחברים האישיים שלהם... ואז אני מקשה: "חברים וחברות יקרות, בבית, למי מופנים רוב גילויי החיבה? לבן או בת הזוג שלכם? לילדים שלכם? או לחיית המחמד שלכם?"להמשך קריאה.
חברים, אין זה סוד כי רובנו, אם נהיה כנים עם עצמנו, נגלה כי האופן שבו אנו תופשים את העובדים מושפע יותר מקריטריונים 1 ו- 2. אנחנו בני אדם המושפעים מניפולציות. אנו לא פעם אוספים על ידנו "אנשים ומנהלים היודעים לפרגן בלי סוף"... מכאן משתמע שיש לנו מנהלים ועובדים מועדפים, גם אם לא שמנו לב לכך. אם זו המסקנה שהגעתם אליה, כדי שתתחילו לשים לב להתנהגות שלכם כמנהלים. הקפידו לשמור את השבחים ותשומת הלב לעובדים שטובים בלעשות את מה שבאמת טוב לחברה - ולא לאלה שטובים בלעשות את מה שגורם לכם להרגיש טוב עם עצמכם.
משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים, עוסק בייעוץ ארגוני, בהנחיה, בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי. החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה. כתובת דוא"ל: abc@nihul4u.co.il משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876 אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il/ www.nihul4u.com