חברות וחברים יקרים, אנשי "התנועה להחלפת השלטון בישראל"
נדהמתי לגלות שחשבון הפיסבוק של התנועה 'נפרץ' והססמה שונתה; כך שאני מנוע מלהיכנס לדף, אך אתם יכולים גם יכולים.
תהיתי ושלא אשמע פאראנואיד, הבחנתי שהשינויים בוצעו בשעות הלילה המאוד מאוחרות - וזה בטח לא אני !
ברי לכולי עלמא מי עומד מאחורי מתקפת "סתימת הפיות" הזו - בעלי עניין ושליטה החפצים בכך עד למאוד. אמנם כי כן ומאמריי
לרבות הצעות החוק והצעות לתיקון חוקים שרשמתי ואשר אמורים להיות מונחים על שולחן הכנסת במושב הקרוב (אוקטובר ); אין לי
ספק שדבריי ' הזיזו את הליש מריבצו' ( בכוונה אני משתמש במילה 'ליש' וזאת איפוא בשל שאבד עליהם הכלח וזמנם תם ונשלם.
העת לכוחות חדשים בראשות נבחרים ראויים שלדידי אמנה אחדים מהם: יו"ר מפלגת העבודה הח"כית שלי יחימוביץ', ח"כ דניאל בן
סימון, פרופ' ברוורמן ועוד רבים מוכשרים להחליף את שלטון הגזירות והאימה השורר כעת במחוזותינו.
פניתי מספר פעמים לצוות "העזרה" של פיסבוק כבר מאתמולאולם טרם קיבלתי פתרון לבעיה הזו.
להלן מאמרי להיום הדן בזכויות הפרט !
תפישת זכויות הפרט היא חשובה בכלל ובמיוחד בתחום הביו-אתיקה כי היא מקנה מסגרת כוללת המגנה על הפרט מעבר לשונות התרבותית. היא קובעת גבולות שמגנות על הפרט מהתוצאות השליליות של הפעילות המדעית בתחום הביולוגיה האנושית, והגנה זו ניתנת ללא הבדל של גזע, אתני, מגדר, גיל, לאום, העדפה מינית, דת, אמונות פוליטיות או מעמד חברתי-כלכלי. אך בני אדם אינם "איים בודדים". בני אדם טבועים ברשתות חברתיות, הם תמיד חלק מקבוצות שונות. הנחיות ביו-אתיות חייבות להביא עובדה זו בחשבון. לכן, עלינו לשלב בין תפישה רחבה של זכויות אדם (שתכלול את הדורות החדשים של זכויות, כגון הזכויות החברתיות - לחינוך, לביטחון סוציאלי, לשירותי בריאות והזכויות הקבוצתיות כגון הזכות להתפתחות, לשלום ולסביבה בריאה), עם הרעיון של סולידריות כעיקרון מנחה. כפי שדאריל גונסון טוען, הדגש על סולידריות יכול לאזן את הנטייה האינדיבידואליסטית המגולמת בתפישה הליברלית של זכויות.
המושג "סולידריות" מתייחס לצרכים של האחר, לצרכים של הקהילה כולה (ובהקשר הביו-אתי, הסולידריות חוצה את גבולות הקהילה המקומית והופכת לסולידריות גלובלית). ניתן להגדיר סולידריות כ"נכונות לקחת ברצינות את הפרספקטיבה ואת הצרכים של האחר (או אחרים) ולפעול בהתאם". סולידריות זו באה לידי ביטוי בפיתוח של אחריות ורגישות חברתית בפרקטיקה הרפואית היומיומית, כך שהיא מביאה בחשבון לא רק את הצרכים הביו-רפואיים המיידיים אלא גם את הקונטקסט החברתי של המטופל (אחריות של אנשי רפואה לקשיים בנגישות לשירותי בריאות של המטופלים או לחיים בתנאים סביבתיים הפוגעים בבריאותם).
השילוב של השקפה אוניברסלית רחבה של זכויות אדם (שרואה בזכויות תוצר חברתי ומיייחסת חשיבות לא רק לחירויות הבסיסיות אלא גם לזכויות החברתיות והקבוצתיות) עם ראייה סולידרית שאיננה מסתפקת בפרספקטיבה של פרט בודד אלא מכילה את החשיבה על האחר, מספק מסגרת ערכית ונורמטיבית להתמודדות עם הדילמות האתיות של הפרקטיקה הרפואית.
אני פונה מכאן למי שיש לו אפשרות לסייע בידי ולהעלות את האתר שוב
חיים בר
נייד 054-6801712 ; 04-8347665
ד"ר חיים בר רופא מומחה למחלות פנימיות משפטן ( L.L.M )