מיתוג העסק הקטן
מעט : נעמי גינת – מאמנת אישית לפיתוח עסקי
מיתוג נולד בעקבות הצורך למשוך תשומת-לב בסביבה רוויית מתחרים.
מבחינים בין מיתוג-אישי לבין מיתוג של מוצר או חברה.
מיתוג אישי לא נועד לשפר את האדם או העסק , אלא "לארוז אותו, כמוצר" בצורה חדשה, על מנת לשפר את האופן בו רואים אותו אחרים.
מיתוג של מוצרים מוחשיים או של חברות – עושה "האנשה" שלהם, כך שהלקוחות הפוטנציאליים יפתחו תגובה רגשית כלפי מאפייניו, ויוקירו אותם.
לדוגמא : "יש מכבי יש חברים" או "דורסל- הסוללה שעובדת ועובדת ו..."
החברות העולמיות שעשו זאת, כמו "קוקה-קולה" , "נייק" ו"ליוויס" – פועלות כך בהתמדה, עשרות רבות של שנים. אולם גם היזם ובעל העסק הזעיר – ראוי שיאמץ גישה זו.
במיתוג- מנסים להשיג שליטה על המידע אודות האדם/המוצר/החברה , ועל האופן בו ייתפס.
כבעלי עסקים – אנו שואפים להגיע למצב בו נהיה מזוהים כמומחים בתחום בו אנו עוסקים. כתוצאה מכך – אנשים שייחשפו לתכנים שנפיץ, פעם אחר פעם – יכירו אותנו ויזהו אותנו עם התחום ; וכאשר ירצו לרכוש מוצר/שירות בתחום זה – יעדיפו לעשות זאת מאתנו ולא ממתחרינו.
שאלות המסייעות במיתוג :
* מה הייחודיות שלי ?
* אלו מאפיינים-ייחודיים מבליטים המתחרים שלי ?
* איך ניתן "לתרגם" ייחודיות זו לערך ,שיהיה חשוב לחלק מן הלקוחות,
המהווים את שוק-המוצר/השירות ? (=בידול)
*כיצד ניתן להציג את הבידול בפני פלח-שוק-הלקוחות ?
חלק מהכלים האינטרנטיים העומדים לרשות בעל העסק, בתהליך המיתוג שלו הם : פרסום מאמרים, חיבור סלוגן, סרטוני וידיאו, ניוזלטר, בלוג,
פעילות ברשתות חברתיות, מעורבות בפורומים, לוגו ואתר אינטרנט מושכים, הצעה להתנסות-חינם, ועוד
לסיכום :
המיתוג חותר לשיווק-מבודל. באנלוגיה: שימוש בטפטפות ולא בממטרה, שהיא בזבזנית ומצמיחה עשבייה בעייתית...
כל בעל עסק , בין שהוא מוכר מוצר קשיח ובין שהוא מוכר את שירותיו המקצועיים - חשוב שיחתור להיהפך מותג בתחומו.
קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלו – צריך לחוש הזדהות בינו לבין תחום עיסוקו, להכיר במומחיותו, ולהבין "למה דווקא הוא ?" , על מנת להעדיף אותו בזמן ביצוע רכישה.
נעמי גינת מאמנת תעסוקתית מוסמכת ומנוסה
חונכת עסקית של יזמים (מטעם משרד התמ"ת)
מומחית לאימון יזמים ובעלי עסקים קטנים
מומחית ליזמים בעלי ADHD
http://www.naomiginat.com/