שיווק במדיה חברתית ממשיך להוות גורם חשוב עבור מותגים וארגונים בכל הגדלים, אפילו עסק של בן אדם אחד. לצד ההבנה כי העסק חייב להיות במדיה חברתית ובפייסבוק (ויפה שעה אחת קודם – כל יום שהמתחרים שלכם בפייסבוק ואתם לא הוא יום לרעתכם), הרשת החברתית המובילה בעולם, עסקים רבים שואלים את עצמם את השאלה: איך עושים את זה?
תחום השיווק במדיה החברתית הוא תחום שהשינויים בו הם תכופים ומתרחשים אחת לכמה ימים. על מנת שתוכלו להתעדכן בכל השינויים – תצטרכו להקדיש לכך זמן לא מבוטל. למעשה, אפילו אם התחום לא היה כה עדכני, היה עליכם להקדיש כמה חודשים ללימוד תפעול עמוד הפייסבוק העסקי שלכם (הדרך הלגיטימית היחידה מבחינת פייסבוק לפעילות עסקית, פעולה מתוך פרופיל אישי אסורה בהחלט) על מנת להבין את כל האפשרויות השיווקיות הגלומות בו (ויש הרבה).
איזה משימות עומדות לפנינו כבעלי עמוד עסקי בפייסבוק?
יש פער גדול בין מה שאנשים חושבים שניהול עמוד פייסבוק מצריך ובין מה שיש לעשות במציאות:
• בעלי עסקים חושבים שכל אחד יכול לכתוב (כי יש לו מקלדת, נכון?)
• בעלי עסקים חושבים שמדובר בכמה דקות בשבוע
• בעלי עסקים חושבים שהדבר הכי נכון זה לפרסם את עצמך בכל הפוסטים
בעוד שבמציאות מדובר בהרבה יותר מזה. ריכזתי כאן באופן כללי כמה משימות שוטפות שעומדות לפניכם כבעלי עמוד עסקי בפייסבוק:
• קריאת חומר העשרה בתחום המדובר (עיתונים, דפים אחרים, מגזינים ועוד)
• כתיבת פוסטים לעמוד העסקי – לפחות שניים ביום
• תגובה לאנשים אשר מגיבים בעמוד העסקי (שאלות, הערות, תגובות)
• תגובה כדף עסקי לדף עסקי אחר בתחום
פעילות כזו אורכת בין חצי שעה לשעה ביום!
ניהול זמן שלכם כבעלי עסקים
הזמן שלכם כבעלי עסקים חשוב! שעה ביום היא הרבה זמן לעסק שצריך גם לעבוד בתחום שלו! אם יש ברשותכם שעה ביום (לאחר שתשקיעו בלימוד השיווק במדיה חברתית, כזכור, לימוד שלוקח כמה חודשים ועולה לא מעט) ויש לכם יכולת כתיבה סבירה, אין ספק שניהול העמוד העסקי שלכם בעצמכם נראה לכם רעיון טוב. אבל אם אין ברשותכם את הזמן הזה, בין שלל המשימות שלכם: מכירות, ייצור, שירות, ניהול עובדים ועוד, כנראה שזה הזמן לתת את המשימה למומחה העוסק בכך כמה שנים. בנוסף, בדיוק כמו שלא תתחילו עכשיו ללמוד הנהלת חשבונות ואתם נותנים את המשימה למנהל חשבונות ותיק, כל האנרגיות שתשקיעו בלימוד שיווק העמוד העסקי שלכם בפייסבוק יירדו לטימיון אם אתם לא מתכוונים לעסוק בכך באופן רציני.
מהם היתרונות והחסרונות שבאאוטסורסינג לניהול עמוד הפייסבוק שלכם?
התשובה לשאלת מיקור החוץ כמובן משתנה בהתאם לסוג וגודל העסק, כמו גם בשוק והתעשייה של העסק.
היתרונות הברורים הם:
• שכירת איש מקצוע המומחה בניהול פעילות בפייסבוק תחסוך לכם לפחות שעה ביום.
• אם אין ביכולתכם לכתוב תוכן שיווקי ברמה סבירה זה כנראה רעיון טוב שתשכרו מישהו שכן יכול לעשות זאת.
• מיקור חוץ מאפשר למישהו חיצוני להתבונן בעסק שלכם ולהתוות תוכנית אסטרטגיה שיווקית הנכונה ביותר לעסק שלכם, ללא מעורבות רגשית.
החסרונות הם:
• בכל מקרה יהיה עליכם לעדכן את המשרד שבחרתם לפחות פעם בשבוע בכל מה שמתרחש בעסק שלכם ולהקדיש לכך זמן (אמנם לא רב).
• אתם הכי מחוברים לעסק שלכם - התכנים המתאימים לעמוד ייתגבשו לאחר תקופת זמן מה (אבל תזכרו לשמור על "ראש פתוח").
לסיכום:
אם יש לכם שעה מיותרת ביום, יכולת כתיבה רהוטה ויכולת למצוא חומרים מעניינים עבור העמוד העסקי שלכם, כנראה שתוכלו להסתדר לבד ובהצלחה! אך אם לא – הגיע הזמן שתוציאו את משימת ניהול העמוד העסקי שלכם למיקור חוץ, כדוגמת משרד העוסק בשיווק במדיה חברתית על מנת שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים.
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר אם יש לכם שאלות נוספות או הערות.
הילה גנני עוסקת בניהול קמפיינים בגוגל, פייסבוק ולינקדאין, ניהול נכסים דיגיטליים, הקמת פרופילים ועמודי חברה בלינקדאין, הדרכות וסדנאות בארגונים, הדרכות אישיות אחד על אחד בנושאי פרסום ודיגיטל למנהלי שיווק ודיגיטל.
פרטים ליצירת קשר: hila@ganani.co.il טלפון: 052-2402155
לאתר האינטרנט www.ganani.co.il