פרוות נמר, עץ במבוק, כסף סבורסקי ופנינים. כל אילו אינם רק חומרי גלם למעצבי פנים או אופנה אלא חומרים ודוגמאות בהם נעשה שימוש על ידי יצרני כיסויים לאייפון. תעשיית הכיסויים פנתה בתחילת דרכה לפן הפונקציונלי של משתמשי האייפון: ההשקעה הניכרת במכשיר והקלות בה הוא עלול להיפגע בהיסח הדעת על ידי נפילה או מדע עם חומרים מזיקים, יצרו צורך אצל הצרכנים להגן על האייפון באופן יעיל ואפקטיבי במיוחד.
הכיסויים הראשונים התגאו בעיקר בהרכב החומרים והמבנה האגרונומי שלהם, שנועדו להבעיח עמידות יתר לצד נוחות בנשיאה ושימוש באייפון. בשוק הופיעו כיסויי אייפון מטיטניום, כיסויים מסיליקון וכיסויים מתרכובות חומרים מיוחדות (פולימרים) ובלוגים רבים לביקורות מוצרים החלו לפרסם "מבחני עמידות" לכיסויים השונים על ידי זריקת מכשירים מגבהים, העמדתם בתנאי לחץ שונים (תחת גלגלי מכונית למשל) ועוד כיד הדמיון הטובה, כדי להוכיח או להפריך את עמידות הכיסויים והערך האמיתי שהם מספקים תמורם המחיר הלא זול בכלל (במיוחד של מותגים כגון Case Mate, OtterBox ודומיהם).
אך לצד תעשיית הכיסויים הפונקציונלים היקרים יחסית התפתחה תעשיית כיסויים זולים יותר, בהם הושם פחות דגש על עמידות הכיסוי ויותר על המראה והעיצוב. כיסויים אלו פונים באופן גורף לצד העיצובי אופנתי של הלקוחות, ובאים בסגנונות שונים ומשונים, כגון כיסויים בסגנון גותי, כיסויים בשילוב דמויות כמו הלו קיטי ודמויות מצויירות אחרות, כיסויים צעקניים וכיסויים אלגנטים, ואף כיסויי יוקרה בשילוב אבנים יקרות, זהב וכסף שמחירם לא היה מבייש אף תכשיט יוקרתי אחר. צרכני הכיסויים לאייפון שפונים לצד זה של השוק רוכשים כיסויים בכמויות גדולות וללא קשר לצורך פונקציונלי אמיתי (בדומה לרכישת נעליים על ידי חובבי אופנה). עקב המחיר הגבוה יחסית בארץ פונה חלק גדול מצרכנים אלו לרכוש כיסויי אייפון מחו"ל, בעיקר מאתרי מכירות בסין (בה מיוצרים רוב הכיסויים). המחיר באתרים אלו מאפשר רכישה של כמות גדולה של כיסויים וכן בחירה מתוך מגוון כמעט אינסופי של דגמים ועיצובים. המבחר בארץ לעומת זאת מוגבל על ידי בחירת הדגמים הספציפית של היבואנים, שמעדיפים להתמקד בעיצובים הפופולרים יותר מאשר לקחת את הסיכון של מלאי עודף של דגמים להם הביקוש נמוך יחסית. הצרכנים שפונים לאתרים סינים יכולים לדפדף בין אלפי דגמים של כיסויים לאייפון 4 שההבדל ביניהם הוא בעיקר בצבע או בהדפס שעל הכיסוי.
תהיה המטרה אשר תהיה, צרכני הכיסויים לאייפון של היום מודעים הן לפן העיצובי והן לפן הפונקציולני ויצרני הכיסויים נאלצים להשקיע בשני אספקטים אלו כדי להישאר לפנים בשוק תחרותי זה.