כיום אין אדם שלא מכיר את מנוע החיפוש גוגל, רבים שואלים לעיתים כיצד ניתן לפרסם במנוע חיפוש זה, כמה צריך לשלם ומי בעצם מבצע את הפרסום.
פרסום בגוגל כל אדם עם קצת מחשבה וידע יכול לבצע אך רצוי בכל זאת לעיין ולקרוא מדריכים שונים לפני תחילת תהליך הפרסום בכדי לקבל טיפים וכיוון נכון כיצד לעשות זאת בצורה נכונה.
השלב הראשון בתהליך פרסום הוא לבנות אתר או דף נחיתה פרסומי. בדף נחיתה אמורים להיות כמה דברים חשובים בכדי להפוך אותו לדף מוצלח שימשוך את הגולשים לבצע פעולות כמו יצירת קשר או רכישות מסוימות ובעצם כך נניב רווחים.
כיצד נעצב דף נחיתה מוצלח לפרסום בגוגל ?
כמו שכתבתי דף נחיתה חייב להיות מעוצב בצורה נכונה ומושכת על פי תחום הענף שבו אנו מפרסמים אך ישנם כמה דברים חשובים שחייבים להיות בדף זה.
• פרטי יצירת קשר. ( טלפון, פקס, מייל וכל פרט אחר... )
• טופס יצירת קשר דרך הדף. ( טופס בו ישאירו הגולשים פרטים בכדי שנוכל לחזור אליהם )
• פרטים על מבצעים או מוצרים שאנו רוצים לפרסם ולמכור לגולשים.
אם נקפיד על דברים חשובים אלה ונעצב אותם בצורה נכונה ומושכת קיים סיכוי גבוה שגולשים שיבקרו בדף הנחיתה שלנו יצרו איתנו קשר במיידי.
פרסום בגוגל – איך עושים זאת ?
ישנן שתי דרכים עיקריות לפרסום בגוגל:
• פרסום אורגני
• פרסום ממומן
שיטת הפרסום האורגני היא שיטה שדורשת מחשבה רבה ואסטרטגיה נכונה לקידום הדף או האתר שלנו ברשת.
פרסום בגוגל בשיטה האורגנית דורש תהליך לא קצר ולעיתים יש צורך להמתין זמן לא קצר עד להופעת האתר שלנו בדירוגים גבוהים במנועי חיפוש שונים.
התשלום עבור פרסום אורגני בגוגל הוא בדרך כלל לחברה או לאדם שעוסק בתחום קידום האתרים, בדרך כלל זהו תשלום חודשי קבוע הנקבע בין אותו אדם לבעל העסק על פי כמה פרמטרים כמו: בניית דף נחיתה או אתר, כמות דפים במקרה של אתר ותחרות על ביטויים ומילות מפתח.
מנגד, פרסום בגוגל בשיטת הפרסום הממומן קצת שונה, זהו תהליך פרסומי הנקבע על פי כתיבת מודעות המפנות לאתר או לדף שלנו והתשלום נקבע על פי הקלקות של הגולשים.
כל אדם הבוחר בפרסום ממומן בגוגל צריך לפתוח קמפיין פרסומי, לכתוב מודעות ולקבוע תקציב יומי המורכב ממחיר עבור כל קליק וכניסה של גולשים לאתר שלו.
פרסום ממומן בגוגל הוא די מיידי,ניתן לפתוח קמפיין תוך כמה דקות ואם הקמפיין נבנה בצורה נכונה תוך 15 דקות עד 30 דקות ניתן כבר לראות את המודעות שלנו מופיעות בגוגל.
לסיכום:
כל עסק שבוחר בשיטת פרסום בגוגל יבחר לו דרך פרסומית ( אורגני או ממומן ), בכל מצב חייב להיות קיים דף נחיתה או אתר, בשיטת הפרסום האורגנית מומלץ מאד לפנות לחברה מקצועית בתחום ובשיטת הפרסום הממומן רצוי מאד להתייעץ עם גורמים מקצועיים לפני ביצוע קמפיין.