הארץ מוצפת באתרי קופונים עד שכל אחד מאתנו יכול לחשוב שכל עסקה שמוצעת בהם היא עסקה מושלמת. למרבה הצער לא כך הדבר, ומיד תראו מהן הסיבות לכך ומדוע אתרי קופונים הם לא ממש מציאה גדולה.
האם המוצרים בלעדיים או ייחודיים
עסקאות רבות שמופיעות באתרי קופונים שונים מנסות להעביר לנו מסר של ייחודיות או בלעדיות. לעתים אנו באמת חושבים שאם לא נממש את העסקה שמוצגת לנו באתר מסוים לא ממש נוכל להרוויח ולקנות מוצר כלשהו במחיר מדהים. בפועל הדבר לרוב אינו כך מאחר ועסקאות משתלמות של מוצרים דומים (או אף טובים יותר) נמצאים במרחק כניסה לאתר איכותי.
אם ניקח לדוגמא את סוכן הקניות "טאובאו" שמקשר בצורה מושלמת בין ענקי המכירות של סין באתר שופינג צ'יינה לבין הגולשים הישראלים, הרי שנראה כיצד מעבר לשבירת מחסום השפה נוצרת פלטפורמה מצוינת שמדגישה עד כמה קנייה של מגוון עצום של פריטים מסין היא אפשרית במחירים מצוינים ותוך הצגת יתרונות שאתרי הקופונים לא מסוגלים להציג.
מהו המחיר הסופי שנדרש מהלקוח
מי שמקפיד לבדוק עסקאות שונות באתרי קופונים נוכח לדעת בצורה מאוד מהירה שבלא מעט פעמים לא מדובר בעסקה כל כך משתלמת, אם בכלל. לעתים אפשר לראות כיצד המחיר באתר קופונים מסוים הוא אפילו גבוה יותר מזה שאותו ניתן להשיג בחנות אחרת (וירטואלית או כזו שפועלת בעיר מסוימת).
יתרה מכך רבים מאתנו מבצעים עסקה מסוימת תוך חוסר התייחסות לנושא דמי המשלוח וכד'. חשוב לזכור שעסקאות שונות המוצעות ברחבי האינטרנט הן כאלה שרק לאחר הצגת עלויות משלוח, דמי טיפול וכיו' הן באמת מציגות את המחיר הסופי שצריך הלקוח לשלם. כך מגלים רבים כיצד לבסוף לא הייתה העסקה כדאית כלל וכלל.
היתרונות שאין לאתרי קופונים
יש עוד דברים חשובים שצריך להתייחס אליהם אם רוצים לבצע עסקה כדאית ברשת האינטרנט. אתרי קופונים שונים מציגים מחירים נמוכים בצורה בולטת מאוד אך אם בודקים את שאר האלמנטים שמרכיבים דיל מסוים הרי שאפשר לראות בצורה מאוד ברורה עד כמה גדולים החסרונות על היתרונות שמוצגים.
במקרים רבים יש לחכות פרקי זמן ארוכים עד שמקבלים את המוצר (14-21 ימי עסקים) או שלספק שמציע את העסקה אין בכלל מושג האם המוצר קיים במלאי והאם ניתן לעמוד בהתחייבות לרוכש. רכישה דרך סוכן טאובאו חכם ואמין כמו שופינג צ'יינה מראה עד כמה אפשר להיות בטוחים שמקבלים את המוצר הרצוי במדויק ועד כמה מדובר במשלוח מהיר יותר ובמחיר סופי שאי אפשר להתחרות בו.