עסקים קטנים רבים לא יודעים מה המשמעות של התנהלות באמצעות רואה חשבון בעוד שלמעשה מדובר בדרך התנהלות אשר יכולה לחסוך מלבד עוגמת נפש בעתיד גם כספים רבים. רואה חשבון הנו אדם הבקיא בנושאי פיננסים, מיסוי וחשבונאות וכן הוראות ניהול ספרים וניהול חשבונות של עסקים.
רואה חשבון לעסקים קטנים ובינוניים הנו מי שהתמחה בתחום של בעלי עסקים קטנים, רואה חשבון יכול להתמחות במגוון תחומים, בין היתר חברות ציבוריות, כאשר במקרה זה בדרך כלל הוא יפנה לעבודה באחת החברות הגדולות במשק, בתור תפקיד של עוזר חשב ומשם יתקדם אל תפקידי חשבות וניהול כספים.
רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים לומד במשך מספר שנים את המהות של ניהול עסק קטן, את הניואנסים הקטנים הרלוונטיים בכל הקשור להתנהלות מול רשויות המס אשר העסק הקטן נדרש להתמודד איתן מדי יום, וכן את האופן בו על העסק הקטן להתנהל על מנת לשרוד מבחינה פיננסית.
שירות של רואה חשבון לעסק קטן כולל :
1. פתיחת תיקים ברשויות המס - כל בעל עסק אשר מקים עסק חדש נדרש לפתוח תיקים אצל שלוש רשויות מס, מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס ערך מוסף. רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים כבר מכיר את הליך פתיחת העסק ויודע לעשות את כל הצעדים לפי הסדר ועל מנת להמנע מטעויות שעולות בזמן רב.
2. דיווח שוטף לרשויות המס - כל בעל עסק נדרש לדווח באופן שוטף לרויות המס, דיווח זה נעשה מדי חודש או חודשיים וכולל חישוב של סכומים הנגזרים מהמחזור של העסק וכן תשלום לרשויות. רואה חשבון כבר עושה פעולה זו לעשרות עסקים ולכן מוודא כי אין טעויות בהתנהלות.
3. הגשת דוחות שנתיים - בין אם מדובר בדוח שנתי לעצמאי, או דוח מבוקר של חברה. רואה חשבון יודע כיצד יש להכין את הדוח בהתאם לתקנות.
4. התנהלות שוטפת נכונה - לדוגמה, ישנן הוצאות שמותר להכניס וישנן הוצאות שבעל העסק חושב עליהן כהוצאה אמנם מס הכנסה רואה בהן רכישת נכס ולכן יש דרך נכונה להפחיתן בדוחות מדי שנה. רואה חשבון הבקיא בעסקים קטנים יוודא כי אתם מגישים נכון את ההוצאות על מנת להמנע מקנסות בעתיד.
התנהלות עם רואה חשבון לעסק קטן מסייעת לבעלי עסקים לצמוח כאשר רואה החשבון מוודא כי התנהלותם הפיננסי מול הרשויות נכונה. עלות רואה חשבון לעסקים קטנים דומה לעלות של התנהלות אצל יועצים אחרים ולכן רצוי לוודא אצל מספר בעלי מקצוע מה העלות של ניהול התיק.
הכותב הנו רואה חשבון