ניקיונות לחגים ולהישאר בחיים
החגים המתקרבים זו הזדמנות נהדרת לנקות את הבית בצורה יסודית ולעשות סדר.
על מנת להצליח לעמוד במשימה בכל זאת להגיע לחג רעננים צריך לתכנן מראש את ה"פרוייקט" .
הנה מספר טיפים שיעשו לכם את החיים יותר קלים:
- הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל מספיק זמן לפני ולא לחכות לרגע האחרון- כך נוכל להגיע לארוחת החג ערניים, שמחים ועם כוחות.
- הדבר השני הוא להגדיר את המטרה הסופית: מה אנחנו רוצים שיהיה בסוף התהליך.
- האם אנחנו רוצים רק לנקות או גם להרשים את האורחים עם בית מסודר ( כלומר לפנות את חדר האורחים מכל החפצים שזרקנו לתוכו במשך שנה שלמה?)
- האם אנחנו רוצים גם להספיק לצבוע את הבית ולרכוש פינת אוכל חדשה ?
- או אולי בכלל הגיע הזמן למיין את הצעצועים שבחדרים של הילדים?
• אחרי שהגדרתם את המטרה הסופית זה הזמן לבדוק מה המשאבים העומדים לרשותכם:
- כמה זמן אתם יכולים להקדיש לעניין במהלך השבוע / סופשבוע?
- האם אתם יכולים לקחת ימי חופש לפני החג עצמו?
- מה התקציב שעומד לרשותכם לטובת העניין: האם אפשר לשכור את שרותיה של עוזרת? האם אפשר להשתמש בה מס' גדול יותר של ימים לפני החג?
- מי האנשים הנוספים שאתם יכולים להיעזר בהם: ילדים- ניקיון וסידור משתופים עם הילדים זו דרך נהדרת לחנך לסדר וניקיון, הדוגמא האישית עובדת כאן מצוין.
- האם יש בני משפחה נוספים שאולי ניתן לרתום למשימה: הבעל למשל- מומלץ להגדיר משימות ברורות, קצובות בזמן וברורות ככל שניתן ( אם תוכל בבקשה למיין את כל חוטי החשמל והכבלים בחדר העבודה? אם תוכל להוריד מהגג את כל הארגזים של כלי האירוח , ולאסוף את הכיסאות מבת הדודה בדרך חזרה מהעבודה) –כך נשיג שיתוף פעולה וקבל את העזרה אותה חיפשנו.
בשלב הזה מיפינו את המשאבים העומדים לרשותנו: אנשים , זמן ותקציב .
- עכשיו עלינו להכין תוכנית פעולה:
- נחלק את המטרה הגדולה למשימות קטנות וברורות, נייצר רשימה של כל מה שצריך לעשות נגדיר מתי היא צריכה להיעשות ומי יכול לעשות אותה. כך נוכל לקבל תמונה שלמה של כל ההכנות .
- אם נפעל לפי התוכנית הזו נייצר לעצמנו ( ולשותפים) הצלחה וסיפוק אחרי ביצוע של כל משימה ומשימה.
- חשוב שהתוכנית תתאים לזמן העומד לרשותנו ולכן נתחיל מהאזורים בבית או המשימות החשובות לנו ביותר. ( מטבח, סלון, וכדומה).
עכשיו כל מה שנותר זה לצאת לדרך.
הנה מס' טיפים לביצוע המשימות עצמן:
בזמן שאנחנו ממיינים חפצים ומסדרים מומלץ:
- להיפטר ממה ששבור/מקולקל/מוכתם- למי באמת יש זמן לטפל בזה.
- לתרום לאחרים מה שכבר לא צריך/ לא בשימוש כבר שנה/כבר לא מתאים לגיל או למידה. (זה נכון לגבי בגדים/ צעצועים/כלים/ספרים/משחקים )
- לרכז דברים מאותו סוג במקום אחד ( ולא לפזרם במס' חדרים בבית) :כלי כתיבה, כלי עבודה, יצירות של הילדים, ציוד לאריזת מתנות, כבלים חשמליים למיניהם , חומרי ניקוי וכדומה.
זה עוזר לראות מה יש ומה חסר לפני שיוצאים למסע קניות.
- לא להירתע להפטר ממתנות שקיבלנו ולא מוצאות חן בינינו.
- להחזיר דברים שהשאלנו ואנחנו כבר לא צריכים ( אל תהפכו להיות המחסן של מישהו אחר)
מקווה שהפעם תגיעו לארוחת החג רעננים ומאושרים, המחמאות שירעיפו עליכם יהיו על מראה הבית ואיכות הארוחה.
בהצלחה וחג שמח ומסודר לכולכם!
שמי אורית אליהו פנחסוב, אני בת42, אמא ל4 ילדים.אחרי שנים של עבודה כשכירה בתפקידי ניהול וייעוץ ארגוני ,החלטתי להגשים חלום להקים עסק משלי בתחום שאני אוהבת -סדר וארגון.בסדר חדש- אני משלבת את אהבתי לסדר ויכולותיי הארגוניות והייעוציות.העסק שלי נותן מענה לצורך של רבים בסידור וארגון מושכל של חפצים שונים בבית,במחסן,בחדרי העבודה ובמשרדים. סדר חדש מתמחה בסידור וארגון המשרד והבית,מיון חפצים,ארגון ניירת,הקניית שיטות לשמירה על הסדר ובניית תהליכים נכונים לניהול משרד. orit@seder-hadash.co.il