על פי תחזית איירבוס לשוק הגלובלי (GMF) תגדל תנועת הנוסעים העולמית בקצב שנתי ממוצע של 4.7% במהלך שני העשורים הבאים. כך שבשנת 2031 יורחב צי מטוסי הנוסעים העולמי בשיעור של 110 אחוזים, מ- 15550 מטוסים הפועלים כיום ליותר מ- 32,550. בתקופה הזו, צופים באיירבוס, יוחלפו 10,350 מטוסים בדגמים חדשים וחסכוניים יותר.
איירבוס מזהה צורך ב-28,200 מטוסי נוסעים ומטען (של 100 מושבים או יותר) עד שנת 2031, כאשר 27,350 מתוכם יהיו מטוסי נוסעים בשווי של 3.7 טריליון דולרים. עוד צופים באיירבוס, כי אזורים כלכליים מתפתחים ייצגו יותר ממחצית מצמיחת התנועה. מגמת העיור הגוברת וההכפלה של המעמד הבינוני בעולם לחמישה מיליארד בני אדם בשני העשורים הבאים יתרמו גם הם לצמיחה.
עוד צופה יצרנית המטוסים האירופיאית, כי חברות התעופה ימשיכו להעדיף לרכוש טוסים צרי-גוף, כאשר לחברה צפויות 19,500 הזמנות של מטוסים כאלה- 30% מתוכן של חברות לואו-קוסט . מספרם של מטוסים רחבי הגוף יגדל ב-6,500. באיירבוס מקווים שמטוסים אלו יענו על הגידול המשמעותי בשיעור שנתי ממוצע של 4.7% בתנועת הנוסעים במהלך התקופה המדוברת.
"מלבד הגידול בתעבורה הבינלאומית, צפויה תנועת הטיסות הפנימית בתוך ארה"ב, סין, מערב אירופה והודו, לתפוס שליש מתנועת הנוסעים העולמית עד 2031". אמר ג'ון ליהי, מנהל התפעול הראשי באיירבוס. "בעוד 20 שנים מעכשיו, צפויה תנועת הנוסעים הפנימית בסין לעקוף את התנועה הפנימית בארצות הברית. כך שהתעופה היא לא רק חיונית למסחר הבינלאומי, אלא גם לכלכלות מקומיות".
אזור אסיה פסיפיק יהיה אחראי לכ-35 אחוז אחוזים ממסירות המטוסים חדשים בשני העשורים הקרובים, ואחריו אירופה וצפון אמריקה עם 21 אחוזים בכל אחת. במונחי ערך, השוק הגדול ביותר הוא סין ואחריה ארה"ב, איחוד האמירויות הערביות והודו. לחדשות תעופה נוספות וחדשות תיירות- www.ias.co.il