עם 700,000 ישראלים ו- 175 מיליון חברים בעולם אין פלא שרשתלינקדאין הפכה לאחד מכלי הגיוס האפקטיביים ביותר שחוסכת מיליוני שקלים בשנה לארגונים מגייסים בארץ.
אבל אחרי שיותר מ-1,000 משתתפים עברו אצלנו סדנת לינקדאין ב-5 השנים האחרונות, ויותר מ-5000 אנשי גיוס ומשאבי אנוש ישראלים נמצאים ברשת , ניסינו להבין מה הופך מגייס ממוצע למקצוען לינקדאיןאמיתי.
במאמר הבא אספנו עבורכם את 5 הטעויות הקריטיות בגיוס עובד בלינקדאין וכיצד להימנע מהן:
טעות קריטית מספר 1: פרופיל חלקי ולא מלא
מגייסים רבים עושים את הטעות הבסיסית וכותבים טקסט מינימלי על עצמם.
הפרופיל אמנם לא אמור להחליף את קורות החיים אבל הוא כן נועד להציג אתכם בפני מי שמבקר בכרטיס. מה שאתם מציגים בכרטיס הביקור הזה ישפיע בצורה ישירה על הרצון של אנשים לעזור לכם או להיעזר בכם.
כיצד לתקן?
- ודאו שהפרופיל שלכם מלא ב 100% במדד לינקדאין (שימו לב שהם שינו לאחרונה את הקריטריונים) – כולל תמונה, משרות קודמות ומוסדות לימוד.
- הציגו ב- Summary מי אתם, כיצד אתם עוזרים לאחרים וכיצד הם יכולים לעזור לך.
- הציגו את הארגון שעבורו את מגייסים ולמה כדאי לעבוד בו
טעות קריטית מספר 2: רשת הקשרים לא מספיק רחבה
לא מעט מגייסים פותחים כרטיס לינקדאין מצרפים כמה עשרות חברים ולא מבינים מדוע הם לא מצליחים לאתר אנשים רלוונטיים למשרות שהם מחפשים.
חשוב להבין שרשת לינקדאין מבוססת על רשת קשרים שצומחת בקצב אקספוננציאלי עם כל הוספת איש קשר חדש (ראו באיור למטה את הצמיחה מרשת של 2038 חברים לרשת של כמעט 12 מיליון איש)
לפי סקר של חברת Bullhornלמגייס יש בממוצע 611 קשרים. האם אתם כבר שם?
כיצד לתקן?
- ייבאו את אנשי הקשר מאאטולוק, GMAIL , YAHOO ו WALLA והזמינו אותם להיות חברים שלכם
- הזמינו אנשים שעבדו איתכם ולמדו איתכם בהווה ובעבר
- הרחיבו באופן מתמיד את רשת הקשרים על ידי הזמנת מועמדים, אנשים שאתם פוגשים בכנסים, ספקים, לקוחות ועוד.
טעות קריטית מספר 3: התייחסות אל לינקדאין כעוד לוח דרושים חינמי
לא פעם כשאני שואל אנשי גיוס אם הם עובדים עם לינקדאין – התשובה שאני מקבל היא "כמובן, אנחנו מפרסמים את המשרות שלנו בעשרות קבוצות".
זאת טעות קריטית להשתמש בלינקדאין רק כעוד כלי להפצת משרות מפני שכך אתם מפספסים את הערך הכי גדול של הרשת הזאת – היכולת להגיע למועמדים פאסיביים שלא מבקרים בעמודי המשרות.
כיצד לתקן?
- חפשו אנשים רלוונטיים במערכת החיפוש המתקדמת של לינקדאין
- ייעלו את החיפוש ואתרו אנשים נוספים שנמצאים מחוץ לרשת שלכת בעזרת חיפוש בוליאני
- פנו לאנשים שלא מחפשים עבודה – כי זה מה שהמתחרים שלכם עושים
טעות קריטית מספר 4: פונים למועמדים מובילים בצורה סטנדרטית
קחו בחשבון שאנשי המקצוע המובילים בכל תחום מקבלים הרבה מאד פניות ממגייסים הפועלים ברשת לינקדאין – ומרובם הגדול הם פשוט מתעלמים כי כל הפניות נראות אותו דבר.
כיצד לתקן?
- צרו פניה אטרקטיבית ואישית לכל מועמד. אף אחד לא אוהב להרגיש שאתם עושים copy paste למייל שלכם ושולחים אותו לעוד עשרה מועמדים
- תתארו את ה Unique Candidate Proposition – למה כדאי לו לעזוב את החברה שבה הוא עובד ולעבור אליכם?
- הסבירו לאדם אליו פניתם לא רק את מה שאתם מחפשים אצלו אלא מה האתגרים וההזדמנויות שיעמדו בפניו
טעות קריטית מספר 5: לא ממנפים את המנהלים המגייסים
אנשי גיוס רבים לוקחים על עצמם את כל נושא איתור המועמדים לארגון וחוששים לערב את המנהלים המגייסים. מהניסיון שלי, דווקא הארגונים שחיברו את המנהלים לתהליך הם אלא שהצליחו להביא לשינוי אמיתי ומתמשך.
כיצד לתקן?
- הכינו את התשתיות בכדי להקל את התהליך על המנהל המגייס – אחרת הדברים יתמסמסו בעומס המטלות האחרות
- הדריכו את המנהלים כיצד לעבוד נכון עם לינקדאין (למרות שיש להם 500+ חברים זה לא אומר שהם יודעים כיצד להשתמש בו למיצוב החברה, קידום המשרות ואיתור חברים רלוונטיים)
- ערכו "מסיבות לינקדאין" והושיבו מספר מנהלים בחדר בכדי לעבוד על המשרות הכי קשות שלכם.
לסיכום
לינקדאין הינו כלי עבודה שהביא למהפיכה בתחום גיוס עובדים.
הרשת אמנם לא תעשה את העבודה בשבילכם והוא דורש השקעת זמן, אבל שימוש חכם ונכון בלינקדאין יביא לכם ערך עצום בתחרות על המועמדים המתאימים.
מהן הטעיות הנוספות שנתקלתם בהם בלינקדאין?
******************** להרשמה לסדנת לינקדאין למגייסים ********************
ניתן להזמין סדנה פנים-ארגונית לאנשי גיוס ו/או מנהלים וליווי אישי 1X1 במשרדכם
יעקב רוזן הינו המנכ"ל HRD המתמחה בהכשרות למינוף הרשתות החברתיות לגיוס עובדים ומתן שרותי Out Sourcing לאיתור ופניה למועמדים המובילים במשק בכל משרה.
href="mailto:yakov@hrd.co.ilyakov@hrd.co.il">">yakov@hrd.co.il