אין ספק כי החלפת מצבר למשאית פשוטה, קלה וזולה יותר מאשר גרירתה וחילוצה ממקום שבו היא עלולה להיתקע. נהגי משאיות נוהגים לא אחת לעצור לחניית לילה במקום כל שהוא ולישון בתא הנהג. איש מהם ודאי אינו מתכנן להתעורר בבוקר המחרת ולהיווכח, לחרדתו, כי הרכב אינו מניע.
סיבות שונות מחייבות נהגי משאיות להיות קשורים עם חברת גרר וחילוץ, אשר בין שירותי הדרך שהיא מספת כלולים גם מצברים. נהגים מקצועיים ודאי עשויים להחליף גם מצבר אבל אין ספק כי עדיף שאנשי מקצוע יעשו זאת.
מצברים המיועדים למשאיות הם גדולים ובעלי קיבולת רבה יותר מאשר מצבירים של רכבים פרטיים או מסחריים. תקינות מצבר של משאית וזמינות שירות המאפשר מתן מענה מהיר לצורך בהחלפתו מתחייבים מאופי העבודה ומתמחורה הגבוה של כל שעת עבודה שלה.
אין נהג משאית שיכול להרשות לעצמו (קל וחומר המעסיק שלו) השבתה ממושכת של המשאית. הואיל ונהגי משאיות גומאים מרחקים רבים והם עושים זאת כמעט בכל שעה ביממה- יש הכרח להנגיש ולתזמן עבורם שירות של החלפת מצברים.
כמי שעלולים להיות מושבתים אם וכאשר המצבר יתרוקן מכל סיבה שהיא, חשוב שאתם, נהגי המשאיות, תבדקו כי המצבר המותקן ברכב אכן מתאים למשאית שברשותכם, מצבר חזק מספיק לעמוד בעומסים הכבדים ובעליות.
חשיבות בדיקת כשירות
בין שאר הבדיקות שחשוב לבצע לפני יציאה לדרך – גם בדיקת מצבר. אם מכל סיבה שהיא המשאית מושבתת לתקופה ממושכת, חשוב לנתק את ראש כבל המינוס ולחבר אותו מחדש רק לפני הנעתה לנסיעה . השארת הכבל כפי שהוא עלול לגרום לפריקת מתח מהצבר על ידי רכיבים חשמליים שמוסיפים לעבוד גם כשהרכב מושבת.
חשוב לבדוק לא רק מה הוא משך האחריות אלא גם מה הוא הזמן, אשר ממנו ואילך (כשנתיים לאחר התקנת מצבר חדש במשאית) חשוב לבצע בדיקת מתח המצבר אצל חשמלאי מוסמך. בכל מקרה, אם בכל נקודת זמן אתם חשים שמשהו אינו תקין במצבר – גשו מהר ככל האפשר לבדיקה. כשאתם בדרכים המשאית אינה רק כלי עבודה היא גם חגורת הביטחון שלכם ( לבד מחובת חגירת חגורת הבטיחות).
מצבר של משאית סטנדרטית עומד על עוצמה של לפחות 100 אמפר, בעוד שבמכונית משפחתית רגילה כמות האמפר היא קצת יותר מחצי.
יצרניות המצברים של הרכבים הפרטיים לרוב מתעסקות גם בייצור מצברים למשאיות. אחת מיצרניות המצברים המובילות בישראל היא שנפ וורטה המייצרות מצברים כמעט לכל סוגי הרכבים הקיימים.
מצברי שלו - מומחים לכל סוגי המצברים