דיילות בנקודות מכירה מהווה "כלי" כחלק מאסטרטגיה שיווקית. חברות ומותגים נעזרים בפעילויות אלו אל מול לקוחות הקצה. פעילות קידום מכירות על ידי דיילות נועדו לייצור עוד נקודת מפגש עם הלקוח הסופי ומיועדים להגברת מכירות באופן נקודתי או להגברת כוחו של המותג והמודעות אליו, ובכך להגביר המכירות באופן עקיף ולאו דווקא מיידי.
פעילויות אלו בדרך כלל מהוות את "סגירת" המעגל בקמפיין השיווקי של החברה או המותג והן למעשה פעילות משלימה בתמהיל השיווקי של המותג. פעילויות קד"מ בנקודות המכירה או בקרבתן הפך לחלק משמעותי בקידום המותג או המוצר מכיוון שבאמצעותו מהווה לבעלי החברות או המותג מפגש ישיר עם הצרכן ובכך לקבל את תגובתו ודעתו על המוצר. פרסום בסוגי המדיה השונים כגון: טלוויזיה,עיתונות, שלטי חוצות, אינטרנט וכו'..., אינן מאפשרות בדר"כ יכולת "מדידה" אמיתית של הלקוח הסופי ואף לא את התרשמותו וחווייתו מהמוצר. לרב "מפגשים" של הלקוח עם המוצר במדיה השונה הוא אקראי ופסיבי בעוד שמפגש בנקודת המכירה עצמה הוא יזום, דינמי ומדיד.
המחשבה על הפעילות כעוד נקודת מפגש ישירה עם הלקוח מדגישה עד כמה קריטי וחשוב תכנון וביצוע נכונים וטובים של הפרויקט.
פעילות קד"מ טובה חייבת להיות גמישה אבל בו בזמן גם קשוחה. גמישה - להתאמות מקומיות, אולם קשוחה - בתוך סטנדרטים ברורים ובדיוק באותה "הופעה ("Look & Feel") בכל המקומות ובכל סוגי המדיה. אחידות זו תורמת משמעותית גם ליצירת מיתוג (Branding) תוך חסכון באמצעים תדמיתיים.
למעשה פעילות נכונה ומדויקת אמורה לענות על הדברים הבאים :
1- בנייה וחיזוק התדמית.
2- פעילות חווית עם ערך צרכני.
3- איסוף נתונים ובקרה.
4- הנעה לפעולה-הגברת המכירות.
לרוב פעילות הקד"מ מתבצעת על ידי חברות מקצועיות בתחום ולעתים חברות האלו משתמשות באלמנטים חוויתיים שונים כגון מתקני חוויה שונים, הפעלות על ידי דיילות,שחקנים ואמנים שונים כדי להעביר את הלקוחות חוויה הקשורה למותג .
אמצעים למדידת קד"מ:
קד"מ הינו חלק מקמפיין שיווקי הוליסטי ולכן נמדד, כמו שאר אמצעי הפרסום, בדו"חות הנוגעים לשינוי בדפוסי המכר של המותג (באמצעות דו"חות "נילסן" ו"סטור-נקסט": דירוג הספקים מבוסס על נתוני המכירות שמגיעים ישירות מהקופות על בסיס יום יומי מלמעלה מכ- 2,000 נקודות מכירה בשוק המאורגן והפרטי וכוללים את נקודות המכירה הגדולות, נקודות המכירה השכונתיות, מינימרקטים, מכולות וחנויות נוחות. הדירוג מייצג את שוק מוצרי הצריכה המבורקדים בישראל).
בנוסף, ניתן למדוד בצורות הבאות:
* מספר הנגיעות: מספר האנשים שנחשפו לפעילות הקד"מ.
* אחוזי מימוש: כמה צרכנים מימשו קופונים שחולקו בפעילות הקד"מ.
* סקרי שטח ותדמית: לפני ואחרי פעילות הקד"מ.
הולמרקום חברת קד"מ המספקת פתרונות שיווק מתקדמים וייחודיים. מתמחים בדיול בנקודות מכירה, תערוכות, כנסים והפקת אירועים.