ערב חג בסכת תשבו שבעת ימים תשע"ג
הדברים הינם לאור דבריו של הרב ..... משה לוריא זצ"ל
אומרת התורה בסכת תשבו שבעת ימים כל-האזרח בישראל ישבו בסכת.
שואל הזוהר כתוב בתחילה תשבו ובהמשך הפסוק נא' ישבו.מסביר הרב משה לוריא, שני הלשונות, תשבו וישבו הינם ציווי לבני אדם.ההבדל בלשונות הינו במהות הציווי, לשון ישבו, הינו חיוב לכל איש מישראל לשבת בסוכה.הלשון תשבו הינו תכלית ומהות ענינה של סוכה.מהות ענינה של הסוכה, הינה, תשבו כעין תדורו, היינו האדם מצווה בשבעת הימים לצאת מביתו ולהפוך הסוכה לביתו.קיום מצוות סוכה בשלמותה הינה, תשבו כעין תדורו היינו הפיכת הסוכה לביתו.גם ללא הפיכת הסוכה לביתו, מקיים האדם הציווי לשבת בסוכה. במקרה שכזה יצא ידי חובת ישיבה בסוכה, אך לא קיים את כל חובת המצוה.(ראה רב האי גאון).
מוסיף ואו' הרב משה לוריא, בסוכה ישנם שני ענינים."אחד, חג בפני עצמו כזכר להנהגה העליונה מן הטבע כפי שנאמר בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים. העניין השני חג של סיום ימי התשובה והשלמת הבנין הרוחני העליון שהתחיל בראש השנה בימי התשובה ונשלם בחג הסוכות בימי השמחה".
חג הסוכות כענינו הראשון, זכר ליציאת מצרים, אינו בהכרח שיהיה דוקא בימים אלו שכן יכול להיות הוא בכל יום אחר, שכן הנס היה לאורך כל השנה.ענינו השני, הסוכה כהשלמת הבנין הרוחני אשר החל בראש השנה, יום זה שלאחר ר"ה ויוה"כ, הינו מחוייב הזמן שכן בתום ימי התשובה וההכנה של הבית מגיע שלב הבניה, חג הסוכות.
בכל יום מימי הסוכות מזמין כל אדם את האושפיזין לסוכתו.האושפיזין אינם אורחים "רגילים" האושפיזין הינם אבות ומנהיגי האומה.לקבלת אורחים שכאלה יש להכין הבית היטב, יש לפנות אשר אין בו כבוד וצורך, יש להוסיף ולהעמיק הדברים המוסיפים ומראים למהות הבית.
הבית היהודי מורכב מבית פנימי ומבית החיצוני.הבית הפנימי הינו גופו וליבו של האדם, החיצוני הינו ביתו הפיזי, בית אשר בונה הוא בידיו בעזרת חומרי גלם.
ימי התשובה, הכיסופים והכיפורים הכינו הקרקע לבנית הבית.ימים אלו פינו את אשר אינו נכון למהות ביתו של האדם בהיותו אדם ובהיותו יהודי.ימים אלו חיזקו והעצימו את מהות האדם היהודי.הגיע העת לבניה, בנית הסוכה.בנית סוכה אשר אוכל להזמין האושפיזין אליה.סוכה אשר תוכל להכיל אושפיזין, כאברהם יצחק יעקב משה אהרון יוסף ודוד.סוכה אשר תראה למהות האדם בבנית סוכתו "זה אלי ואנוהו".
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251