דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך למכור אפילו יותר 

מאת    [ 15/10/2012 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 1762 פעמים ]

איך למכור אפילו יותר

 

מאז שא. הגיע אלי עם רמת מכירות על הגבול שדרוש לו להתקיים, הוא הכפיל את מחזור המכירות שלו פי 2.8 בעקביות תוך תקופה של שנה וחצי. הרווחיות שלו השתפרה פלאים והעסק הפך להיות בעל כושר פרעון המסוגל לפרוע את כל התחייבויותיו ללא קושי ולייצר רזרבות של כסף. הוא למד לבצע קידום שיטתי וחכם יותר, והרחיב את העסק עם עובדים נוספים וקבלנים נוספים. כעת יש לו אדם בשלושת רבעי משרה שמבצע עבורו את הקידום.

בפגישת ייעוץ איתו, לאחר שסיימנו להטמיע כלי נוסף להגברת התפוקה של העובדים בתפקידים השונים, ציינתי בפניו שהגיע הזמן לבצע הערכה נוספת ולראות מה הדבר שלא הולך כפי שהוא מצפה ושכעת דורש טיפול במידה הרבה ביותר? מהו הדבר שיגביר את המכירות והרווחים שלו אפילו יותר? הוא לא היסס וענה לי מייד. האמת, די הופתעתי מהתשובה שלו.

 טיפול: 

כשבררתי קצת יותר לעומק, התברר לי שאחוז סגירת העסקאות הוא נמוך מאוד ועומד על כ- 20%. כלומר הוא סוגר רק כ 2 מתוך כל 10 שמגיעים אליו. לאחר השוואה שלו עם קולגות בתחום שלו, הוא הבין שזה מעט ושהוא צריך לסגור יותר עסקאות. ושאם היקף המכירות הנוכחי הוא פי 2.8 ממחזור המכירות בו התחלנו לעבוד יחד, לפני כשנה וחצי, אז מה יקרה אם נצליח להעלות את אחוזי הסגירה ל 40% או ל 60%?

מייד יצאנו במשימה לאתר מה קורה עם אותם 80% הלקוחות שמגיעים ולא נסגרים.

מסתבר שבמרבית המקרים מדובר על לקוחות שמקבלים הצעות מחיר, ובגלל שתי סיבות עיקריות, הם מתמהמהים בהחלטות. הסיבה הראשונה היא שבחלק מהמקומות יש צורך בקבלת אישורים מגורמים נוספים לביצוע הפרויקטים (מדובר בעסק בתחום הבניה). במקרה השני, הלקוח קיבל הצעת מחיר, ואמר שצריך לחשוב על כך.....

"נו? ואז מה קורה?" שאלתי. מנהלת המשרד השיבה שהלקוח צריך זמן לחשוב על ההצעה, וחוץ מזה, אם הוא ירצה הוא יתקשר. מנהלת המשרד "לא רוצה להציק לו" ולכן, ממתינה כמה שבועות עד שחוזרת אליו...........!!!!!!!!!

נו, באמת?! בכמה שבועות, האדם עלול "לרדת מזה" או להתחבר לחברה אחרת שפועלת עם פעולות פרסום וקידום נרחבות יותר.
מנהלת המשרד הסבירה לי ש"אנשים צריכים את הזמן כדי לחשוב על זה".
הדבר האחרון שצריך זה "זמן לחשוב על זה".

תפקידו של איש המכירות הוא לעזור ללקוח לקבל עזרה.

לכן תרגלתי אותה לשאול את הלקוח שאלה אחת. "בהנהחה שהוא מקבל את מה שהובטח, האם הייה משלם מייד על המוצר?" אם הלקוח עונה שכן, אפשר לסיים את המכירה מייד. אם הלקוח אומר שלא, צריך לשאול אותו מה מונע בעדו, ובהתעניינות ואכפתיות מלאה לטפל איתו בכל השיקולים.

זה אומר שאם יש ללקוח מחסומים – עליך לעזור לו לטפל בהם. לא לטפל בהם במקומו, אלא לעזור לו לקבל עזרה

אם לא עוזרים ללקוח אלא שולחים אותו "לחשוב על זה", הסברתי למנהלת המשרד, הלקוח מתקרר, ולכן צריך לחזור ללקוח (לא להציק לו, אלא באמת להתעניין ולראות איזה מחסומים עומדים בדרכו או בראשו, וכך ללוות אותו עד לסגירה המוצלחת של העיסקה.

תוצאות:

לאחר תרגול, הטמענו את טכניקת המכירה הזו. וכעת השימוש בנוהל זה הוא עיניין שבשיגרה.

הסוד הוא היתעניינות ואיכפתיות אמיתית. אם זה לא קיים, הלקוח ירגיש זאת מייד.
לקוחות שמיישמים את הגישה הזו דיווחו לנו על עליה של עד 50% במכירות.

 

אשמח לשמוע תוצאות מיישום,

בהצלחה!

 

 

 

 

עפר פלאוט


אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב