ערש"ק פרשת, הנני משחיתם את הארץ, נח תשע"ג
בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ במעשה בריאת העולם פותחת התורה בתאור המציאות קודם הבריאה,. והארץ היתה תהו ובהו וחשך על-פני תהום מתארת התורה המציאות אשר הייתה בארץ, והארץ היתה תהו ובהו וחשך על-פני תהום תאור התורה מתייחס לארץ ולא לשמים, מתייחס לחושך ולא לאור (למרות שחשך הינו העדר אור).
בפרשת נח נאמר ותשחת הארץ לפני האלהים, האלקים המוזכר בבריאה, האלקים אשר ברא את הארץ, הוא האלקים אשר לפניו מלאה הארץ חמס ועל כן הנני משחיתם את-הארץ.האלקים אשר ברא את השמים ואת הארץ מחליט להשחית בריאתו, זאת בשל, כי מלאה הארץ חמס.
התורה מתחלת בתאור הבריאה ויבדל אלהים בין האור ובין החשך.", זאת למרות שלא תואר כלל מצבו של האור והחושך קודם לבריאה למעט וחשך על-פני תהום.תחילתה של הבריאה, קיומם של שמים וארץ הינה ע"י בריאת אור וחושך.בריאת – ויבדל בין האור ובין החושך זוהי בריאת העולם, על בסיס בריאה זו יש בסיס לבריאת דברים נוספים, בריאת העולם כולו.ויבדל בין האור ובין החושך, זהו הבסיס לקיומו של עולם.כאשר אין הבדלה בין האור ובין החושך אין קיום לעולם.מצב של אי הבדלה מצב של תהו ובהו זהו מצב של ותישחת הארץ.גם האור וגם החשך הינם מציאות נבראית והכרחית.קיומה של הבריאה של העולם תלויה בקיום האור והחושך ובעיקר ביכולת ההבדלה, ויבדל אלהים בין האור ובין החשך..כרח קיום מציאות הבריאה הינה בהבדלה בין האור ובין החשך.
מביא ה"בת עין" אור חושך בגימטריא הינם ישראל.
קיומו של העולם תלוי בקיום ויבדל בין האור ובין החושך.ה"ממונים" לקיומה של מציאות זו הינם אור וחושך = ישראל.
מחויבותו של ישראל לקיום העולם הינה ע"י הבדלה בין האור ובין החושך.היכולת להבדיל בין האור ובין החושך, הינה רק ע"י מי שהוא מובדל, מי שהינו אור או חושך, מי אשר אינו מובדל אינו יכול, כמובן, להבדיל.עם ישראל כל בחינתו, כל מציאותו כעם נבחר הינו בהיבדלותו מן החושך.ההיבדלות מן החושך איננה ע"י בריחה וכדו' אלא ע"י העצמת האור, היוצא מכך,מהעצתמת האור, הבדלה ניכרת עד מאוד בין האור-ישראל לחושך- העמים.
כדברי ה"בת עין" ישראל הינם אור וחושך, תפקידם ליצור ההבדלה ביניהם.כאשר עולם אין בו הבדלה כנאמר ותשחת הארץ לפני האלהים ותמלא הארץ חמס על כן והנני משחיתם את-הארץ.מציאות שכזו שמלאה הארץ חמס, היינו אין הבדלה בין האור והחושך אזי והנני משחיתם את-הארץ.
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251