ענף התקשורת עבר שינויים דרמטיים במהלך העשורים האחרונים. אם בעבר הלא רחוק, יחסי התקשורת ה"קלאסיים", משמעותם היתה חשיפה אפקטיבית של הלקוח בעיתונות ובכלי התקשורת האלקטרוניים, הרי שכיום מדובר באופרה שונה לחלוטין. כבעלים של חברת המתמחה במיתוג הייתי שם את הדגש על שלושה מרכיבים עיקריים:
האחד, ה"ניו מדיה". אין ספק שהופעתו של האינטרנט לפני כ-25 שנה, יצרה עולם תוכן שונה לחלוטין המאפשר לאיש תקשורת להעניק ללקוח מגוון רחב ביותר ובעל אפקט מיידי של חשיפה, 24 שעות ביממה, באתרי אינטרנט, בלוגים וכו'. חשיפה זו, בשונה מהחשיפה בתקשורת המודפסת, נותנת ללקוח מענה מיידי לקידום המוצר שלו, בין אם מדובר בנדל"ן, מוצרי צריכה וכו' ובין אם מדובר בפוליטיקאי המעוניין לקדם ב"זמן אמת" את האגנדה שלו.
השני, ועידות, ימי עיון, כנסים ואירועים פומביים. אם בעבר היתה תדירות אירועים כאלה נמוכה בהרבה, הרי שכיום מתקיימים מידי שנה אלפי(!) ימי עיון וכנסים בישראל. בענף הנדל"ן והתשתיות לדוגמא, ספרנו בשנה האחרונה כ-200 אירועים בעלי חשיפה ארצית ומקומית, מה שהופך אותם למנוע שיווקי יחצנ"י ומיתוגי מהמעלה הראשונה. אנשי התקשורת חייב אם כן לקחת בחשבון את האירועים הללו כגורם ראשון במעלה לחשיפת לקוחות, הכנסתו כדובר ומשתתף פעיל באותם כנסים וועידות, וניצול מימד החשיפה הפומבית והתקשורתית שלהם לקידום האינטרסים של לקוחו.
השלישי, מיתוג. להבדיל מיחסי ציבור גרידא, מהווה מכלול שלם של פעולות המתבצעות מול הלקוח, ומטרתו לשדרג את המוצר שלו ולמצב אותו על "המדף" במיקום גבוה ואיכותי. לדוגמא, פעולות מיתוג שביצענו מול ערים ורשויות מקומיות, מטרתן לא רק לחשוף את אותה עיר, אלא גם, ובעיקר, להפוך אותה לאטרקטיבית יותר בפני קהל פוטנציאלי של משפרי דיור, יזמים ואנשי עסקים המעוניינים להשקיע, ולשדרג את הערכים שעל פיהם אותה עיר נמדדת, דוגמת חינוך, בריאות, חיי קהילה, תעסוקה, תרבות פנאי, איכות סביבה, חתך תושבים, מאפיינים ייחודיים וכו'.
חשוב גם לציין שאם לפני עשרים,שלושים שנה היית צריך בפגישתך הראשונה עם לקוח פוטנציאלי להסביר לו מה בדיוק הם יחסי ציבור, הרי שכיום הלקוח מצוייד בתובנות לגבי מהות תחום יחסי הציבור, ושאלותיו מתמקדות לא ב"מה זה יחסי ציבור"?, אלא בעיקר ב"איזה כיוון עלינו ללכת"? מבחינה זו, אין ספק, שאיש העסקים הישראלי התבגר מאוד, התמקצע לעומת העבר, והוא בשל לראות ביחסי ציבור ומיתוג תחום חיוני וליגיטימי במערך פעילותו השוטפת, בדיוק כמו פרסום, שיווק ושרותי עזר נוספים דוגמת עורכי דין, רואי חשבון וכו'.
עמית דובקין,
"עמית יחסי ציבור"
יחסי ציבור, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית מובילה בתחום יחסי הציבור בענף הנדל"ן בישראל
"עמית יחסי ציבור" הוקמה בשנת 1996 ע"י עמית דובקין שבין תפקידיו הרבים שימש כדובר משרד השיכון במשך 5 שנים, כתב בעיתון מעריב ומוסף הארץ, עורך בכיר בעיתונים ומגזינים יוקרתיים ומובילי דעה. החברה מתמחה במיתוג ויחסי ציבור הכוללים קשרי עיתונות ענפים, ניהול משברים, מתן ייעוץ וליווי מערך השיווק והפרסום, סיוע בהפקת אירועים והשתתפות בכנסים, ייזום פאנלים מקצועיים וכתיבת תכנים לחומרים שיווקים שונים, אתרי אינטרנט וניו מדיה.