כרטיס הביקור של העסק הקטן מהווה כלי שיווקי חשוב ועוצמתי העומד לרשותנו בשימוש יומיומי. העסק הקטן להבדיל מחברות גדולות, נבדל לא אחת בכמות המשאבים העומדים לרשותו. בשל אילוצים כלכליים של בעלי העסק הקטן, לעיתים קיימת נטייה להתעלם מחשיבותו של כרטיס הביקור ולדחות את הכנתו למועד מאוחר יותר. חשוב לזכור כי דווקא בנקודה התחלתית זו, יש חשיבות רבה לכרטיס הביקור, המציג את פני העסק בפני לקוחות פוטנציאליים חדשים וכמו שנאמר לרושם ראשוני, אין הזדמנות שנייה.
בבואכם לעצב את כרטיס הביקור חשוב לעצור רגע ולנסות למצוא את הנקודה המבדלת של העסק שלכם: מה מייחד את העסק שלכם? מה מהות המוצר שלכם? האם יש תכונה מאפיינת שאותה תרצו להדגיש בעסק?
שאלות אלו יכולות להוביל אתכם בבחירת הסגנון העיצובי אותו תרצו להעביר בכרטיס הביקור של העסק. מרבית כרטיסי הביקור מותאמים לגודל 5X9 ס"מ, המתאים לכול ארנק ממוצע, אלבום כרטיסי ביקור וכו'. כיום עלויות העיצוב וההדפסה של כרטיסי ביקור הפכו לזמינים ונוחים לכול. בתי דפוס מקצועיים ואמינים מציעים מגוון של כרטיסי ביקור מוכנים, העונים לאפיונים שונים של בתי העסק. ניתן לבחור מתוך הקיים ואף ניתן להעלות קובץ מוכן הקיים ברשותכם.
פרטים חשובים שכדאי לציין בכרטיס הביקור:
שם העסק / בעל העסק, בתוספת משפט קצר המייצג במספר מילים את מהות העסק.
רצוי לתמצת את מהות העסק למשפט שיווקי קצר ולא להרבות במילים.
פרטי התקשרות כגון טלפון נייד ונייח, (לצערנו לא תמיד אנו זמינים בסלולרי, ועל כן כדאי להשאיר אופציות נוספות להתקשרות בלתי תלויה באזורי קליטה....) דוא"ל , כתובת בית העסק.
פרטים שיווקיים נוספים: כגון אתר הבית, בלוג, דוא"ל, פייסבוק וכו. רצוי לבחור את הפלטפורמה הפעילה ביותר מבין כול הנ"ל ולציין רק אחת על מנת שלא ליצור עומס חזותי בכרטיס הביקור.
נקודה קטנה נוספת למחשבה:
כרטיס הביקור שלכם עתיד ללוות אתכם בכול נקודת מפגש שיווקית. עסקים רבים נוטים להתמהמה בהדפסת כרטיסי הביקור ,בשל התחושה כי חייבים להגיע לדיוק עיצובי ורעיוני לפני הוצאתו. לעניות דעתי , כדאי לתת את הדעת על הדברים, אך בל נטעה, ונהפוך את העניין לגורם מעכב בדרככם השיווקית ובהתפתחות העסק.
זהות העסק הקטן שלכם מתהווה ומתגבשת בכול יום עוד ועוד, ולא מן הנמנע כי לאחר תקופה מסוימת יהיה צורך בהדפסת כרטיס ביקור נוסף, ממוקד ומדויק אף יותר. אין כאן הכוונה להוצאת מספר כרטיסי ביקור אינסופיים, אלא בכול זאת הצעתי לכם, להתחיל כבר עכשיו את דרככם בהוצאת כרטיס הביקור הראשון כגורם ממנף. ההתמקדות והתמקצעות בעסק ובחזותו העיצובית שיווקית, תתפתח עם הזמן ויחד עם צמיחתו של העסק שלכם.
שיהיה בהצלחה!
פסיק, נקודה קום.
מחשבות בתחומי העיצוב ובכלל.