אתר אינטרנט - כתיבת עמוד אודות
כמעט בכל אתר אינטרנט של בעל עסק, ישנו עמוד המוקדש ל – "אודות", כלומר עמוד המספר לקוראים (הלקוחות הפוטנציאליים) על החברה, על הצוות או על האדם (במידה ומדובר בעסק של איש אחד) שעומדים מאחורי העסק.
אנשים רבים מתלבטים מה לכתוב על עצמם, מה יכול לעניין את הלקוח הפוטנציאלי – האם הניסיון המקצועי, האם ההשכלה והתארים המרשימים, האם ה"אני מאמין" שלי, משמעות החיבור למקצוע שלי, אולי הניסיון האישי שלי הקשור בשירות/מוצר שאני מציע וכו'.
ובכן, התשובה הנכונה היא: תמהיל של כל המוזכר לעיל. איך? בצורה מעניינת, ממוקדת אינטליגנטית ומרגשת. (יש להקפיד שהטקסט אינו ארוך, עמוס ומכביד).
לפניכם, מספר טיפים לכתיבת עמוד אודות:
-פתיח - מטרת הפתיח היא למשוך את הקורא להתעניין במה שיש לנו להציע לו, לעורר בו הזדהות ולגרום לו להישאר בעמוד, להישאר באתר ולהמשיך לקרוא. מומלץ לפתוח את הטקסט עם הדגש על החיבור האישי שלנו לעיסוק, האהבה למקצוע, הסיפוק שאנחנו מוצאים בו.
-שיטה - לאחר הפתיח, תקדישו כמה מילים לשיטת העבודה שלכם. מה מייחד ומבדל אותה לעומת שיטות ודרכי עבודה של המתחרים. תתארו כיצד השיטה ותהליך העבודה שלכם בונים קשר מוצלח עם הלקוחות.
-ניסיון - תציינו את הניסיון המקצועי (ואם אתם רק בתחילת הדרך, תדגישו את האיכויות, הכישורים והיתרונות הברורים שלכם, אשר מאפשרים ללקוח הפוטנציאלי להבין שיש לו על מי לסמוך) וגם את הניסיון האישי. כלומר, אם אתם עצמכם התנסיתם במוצר או בשירות שאתם מציעים, ספרו על איך התנסות זו השפיעה עליכם ואף הובילה אתכם לעסוק בתחום זה.
-השכלה - תציינו באיזה מוסדות למדתם, מהו הידע הרלוונטי שרכשתם בתחום, תארים, קורסים, השתלמויות. אם הלמידה השוטפת היא מרכיב חיוני בתחום שלכם, תדגישו את העובדה שאתם כל הזמן מעשירים את הידע.
-סיום - בסוף הטקסט, הוסיפו משפט שמניע לפעולה, שמזמין את הקורא להתקשר מיד ולקבל פרטים נוספים בשיחת טלפון. ציינו את פרטי ההתקשרות (אימייל/טלפון) בצורה בולטת ונגישה.
פרופיל עסקי עם כתיבה אישית
חשוב לזכור: אם נכתוב על עצמנו באופן שירגש את הקורא, שיעורר את אמונו – אנחנו סוללים את הדרך במהירות ליצירת קשר איתו. אחרי הכל, אנשים צורכים שירותים ומוצרים ממקום רגשי ומה שמנצח בכל תחום בחיים שיש בו התקשרות בין אנשים, זה הקליק. כימיה טובה, חיבור טבעי וזורם הוא תחילתו של קשר ובלעדיו לא יוכל להיבנות קשר פורה ולא משנה כמה אנחנו טובים ומקצועיים.
תחילתו של הקליק הזה הוא בכתיבה בעלת נימה אישית, משתפת ומעוררת הזדהות.