בכול שנותיי כקופירייטר SEO מעולם לא ידעתי שלגוגל יש פקטור אמון משלו שמקושר לדפי האתר ולעותק המצוי שם. אבל בכול זאת טור שפורסם לא מזמן בניוזלטר של גוגל הסביר בצורה מעולה מה באמת גוגל מחפשת בצורת התוכן שאתה מפרסם. אלו הם שיטות שיישמתי אותם במשך שנים וזה יכול לעזור לקופירייטינג שלך להיות מקור מהימן בשביל גוגל ובעל פוטנציאל להעלות אותך בדירוג.
שהתחלתי לקרוא את המאמר האוריגינלי שהופיע בניוזלטר, אמר ראש הצוות של גוגל, מאט בארנס, שגוגל משתמשת במספר לא מבוטל של פקטורים (חוץ מדירוג הדף) על מנת להעריך ולדרג את האתר. מאט הסביר את השימוש של גוגל במילות מפתח והקשר שלהם לפקטורים אחרים בדף האינטרנט שלך.
לדוגמה בוא נגיד שאתה שיש לך מילת מפתח "מסכים שטוחים". אני מחזיק מזמן זמן רב בדעה שמילות המפתח יעבדו בצורה הטובה ביותר אם כול המילים נמצאות בסדר הנכון. הכוונה היא שאתה משתמש בביטוי המלא "מסכים שטוחים" בניגוד לשימוש במילה "שטוח" ובמילה "מסך" בצורה אינדיבידואלית. לפי מאט קאטס מגוגל השייכות והאמון בין שני המילים האינדיבידואלית יהיו פופולאריות יותר בעיני מנוע החיפוש של גוגל ששני המילים נמצאות אחת ליד השנייה באותו משפט אבל לא ביחד.
אבל למה בעצם זה משנה - מכיוון "ששטוח" יכול להיות שם תואר להמון דברים. המילה הזו לבדה יכולה להופיע בדף שאין לו שום קשר למסכים. לעומת זאת שם העצם "מסך" יכול להתייחס במימד הצר שלו למשהו שמתחבר למחשב, ויש המון סוגים שונים של מסכים. אם שאילתת החיפוש הייתה בשביל "מסכים שטוחים" דפים על מסכי CRT לא יהיו משויכים לחיפוש של גוגל ולא יקבלו חשיבות במשתנה החיפוש וגוגל לא תתייחס אליהם כביטוי שאפשר להסתמך עליו.
מה עוד - האם מילת החיפוש שלך נמצאת בכותרת המאמר ?, למרות שזה לא תמיד אלמנט הכרחי הוא כן רומז שזה יכול להועיל ולא יכול להזיק ויהפוך לרלוונטי יותר ולכן חביב יותר על גוגל לעומת מסמך שאינו כולל את מילת המפתח בכותרת. לקראת סוף המאמר מתייחס מאט לאלמנט הבחירה של גוגל באתרים שהכי ניתן לבטוח בהם ושנמצאים במאגר הנתונים שלה.
עוד פקטורים בעזרתם גוגל מעריכה אמון באתר כוללים סוג הפונט ומיקום המילים בדף, כמו כן גם בחינה של המלל בדפים אחרים באתר. כמובן שזה לא כול המשוואה, כמו שאמרתי בהתחלה גוגל משתמשת במספר לא מבוטל של פקטורים על מנת לקבוע את רמת הרלוונטיות של המלל ושל האתר.
אבל מה לגבי מלל שהוא לא מספיק אמין בעיני גוגל - מאלו דברים אתה צריך להימנע - בבלוג של מאט הוא מדבר על טעיות שקופירייטרים עושים ומביא דוגמאות לטקסט נוראי על איך לא לכתוב עותק SEO. מאט מעיר על המון אלמנטים לקווים בכתיבה כמו: הצפת יתר של המלל עם מילות מפתח, הכנסה מכוונת של מילה שלא מאויתת נכון, טקסט ג'יבריש (מהסוג שבדרך כלל תוכנות קופירייטינג אוטומטיות מייצרות) וטקסט נסתר באתר. אם אתה משתמש באחת מהשיטות הללו רצוי מאוד שתשנה את אסטרטגיית הקופירייטינג שלך.
השורה התחתונה היא שגוגל רוצה לכלול דפים שהם מאוד רלוונטיים ונמצאים גבוה בהעדפה של הגולשים. על ידי כתיבת העותק בצורה שתבליט ותדגיש את הפקטורים הרלוונטיים של התוכן שלך בגוגל תוכל לתרום לחוויה של הגולשים שלך. זה מצב שאי אפשר להפסיד בו, אתה יוצא מרוצה, גוגל יוצאת מרוצה וכך גם הלקוחות שלך.
איציק עומרי קידום אתרים ותוכן שיווקי חברת Creative Brilliance מילים פשוטות - רעיונות גדולים טל: 054-5205985 www.creativebrilliance.co.il