שלום רב, בחרתי לפתוח עם שבועת ה MBA האמריקאית:
כמנהיג/ה עיסקי/ת אני מכיר/ה בכך שאני ממלא/ת תפקיד בחברה בה אני פועל/ת.
• מטרתי היא להוביל אנשים ולנהל את המשאבים שברשותי על מנת לייצר ערך ששום אדם יחיד אינו יכול לייצר בעצמו.
• החלטותיי משפיעות על רווחתם של אנשים בתוך הארגון שלי ומחוצה לו, כיום ובעתיד.
לפיכך, אני מבטיח/ה כי:
• אנהל את עסקיי בנאמנות ובתשומת לב, ולא אקדם אינטרסים אישיים שלי על חשבון הארגון או החברה בה הוא פועל.
• אבין את לשונם ואת משמעותם של החוקים וההסכמים אשר מכתיבים את התנהגותי ואת פעילות העסק, ואציית להם.
• אמנע משחיתות, תחרות בלתי הוגנת והתנהגות עסקית הפוגעת בחברה בה אני פועל/ת.
• אגן על זכויותיו וכבודו של כל אדם המושפע מפעילות העסק שלי ואפעל כנגד כל אפליה וניצול.
• אגן על זכותם של הדורות הבאים לקדם את איכות חייהם וליהנות מסביבה בריאה.
• אדווח על ביצועי וסיכוני הארגון באופן מדויק וישר.
• אשקיע בפיתוח עצמי ואחרים, על מנת לסייע למקצוע הניהול להתקדם וליצור שגשוג כולל ובר-קיימא.
במילוי תפקידי בהתאם לעקרונות הללו, אני מכיר/ה בכך שהתנהגותי אמורה להוות דוגמה של יושרה, שתזכה לאמון והערכה מצד כל אלו אותם אני משרת/ת. מחובתי לתת דין וחשבון לעמיתי ולקהילה על הפעולות שלי ועל קיום העקרונות הללו ככתבם.
בחרתי להתייחס לסעיף:
אגן על זכותם של הדורות הבאים לקדם את איכות חייהם וליהנות מסביבה בריאה
אני חושב שהייתי מוכן לחתום על הסעיף הזה אם כי קשה מאוד לעמוד בו במלואו. ישנם הרבה מוצרים שהולכים ומתפתחים בשוק אשר נועדו לסביבה בריאה יותר, מוצרים מתכלים קוראים להם. אך אנחנו לא באמת יודעים את המשמעויות של מוצרים אלה. האם הם באמת מתכלים? כמה זמן לוקח להם להתכלות? והאם זה שווה את סכום הכסף הגדול שאנחנו צריכים להוסיף על מנת להשתמש בהם ולא במוצר הרגיל?
בנוסף, קיימים מצבים רבים בהם עסקים לא יוכלו לעמוד בהתחייבות זאת מטעמי זמן וכסף. לעיתים ההחלטה של שמירה על סביבה ירוקה יותר בכל פעולה שנעשה עלולה לעכב אותנו זמן רב, לדחות פעולות ויוזמות או אפילו לגרום לנו לבטל אותם, להקטין את הרווח שלנו מהפרויקט ועוד.. לכן אפשר לנסות לשמור על סביבה ירוקה אך לדעתי קשה לעמוד בתנאי זה במלואו.
לדעתי הסעיף רלוונטי לשוק הישראלי ואכן חברות גדולות כבר במשך שנים עושות כמיטב יכולתן כדי לשמור על סביבה ירוקה. יכול להיות שמהלך זה נעשה מטעמי אידיאולוגיה אך יכול להיות שהן רוצות להיתפס בעיני הציבור כחברה ירוקה- דבר שייתן עוד יתרונות ושיקולים לקוחות לבחור בהן.
בנוסף, אתייחס לנושא הכללי: עסקים ופיתוח חברתי
הרי ידוע שמטרתו של כל עסק היא: רווח. אמנם עסקים רבים עושים פעילויות שתורמות לחברה אך אני רואה בזה פעילות שבעצם תורמת לעסק עצמו ומאפשרת לו להגדיל עוד את הרווח כי בסופו של דבר גם פעילות חברתי היא השקעה בעיני העסק, היא יכולה להעלות את אמון הציבור בו או ליצור יחסי ציבור טובים יותר לעסק שעליהם עסקים בדרך כלל משלמים הרבה. יש גם כאלה שאוהבים לתרום וכך הם מבצעים את התרומה שלהם כדי שהם ירגישו טוב עם עצמם.
לכן אני טוען שאמנם על פניו זה נראה שעסקים אכן מבצעים פעילויות חברתיות כדי לתרום לסביבה ולחברה אך בעצם התרומה היא לעצמם.
הזכויות שמורות לרפידות אכילס המשווקת מדרסי גובה, רפידות גובה ורפידות הגבהה לנעליים אתר: www.achillespads.com, מענה טלפוני 24 שעות ביממה להזמנות: 073-2547850 לשאלות וקבלת ייעוץ: 054-5432583