האם ידעת שאפשר ליצור סרטון תדמית מעניין ומניע לפעולה – בלי לצלם דבר ובלי אנימציה יקרה?
האם ידעת ששילוב מוזיקה בסרטון שיווקי יוצר רגש ומעלה את רמת האהדה?
האם ידעת שקצב עריכת וידאו משנה את דעת הצופים על וידאו שצפו בו?
בואו נשבור יחד כמה מיתוסים על הפקת וידאו לאינטרנט ונחשוף קצת את אחותה – עריכת וידאו לאינטרנט. כי רק כששתי אלה הולכות יחד, יד ביד, הסרטון שלנו נותן את התוצאות הטובות ביותר.
מהי עריכת וידאו לאינטרנט?
עריכת וידאו היא האמנות של יצירת סרט: עורך וידאו לוקח את החומר המצולם והמוקלט, תמונות, קולות, מוזיקה ועיצובים ומשלב את כל אלה לחוויה מעניינת, מרגשת ויפה.
עריכת וידאו לאינטרנט היא אותה העריכה, כשהיא מותאמת לעולם היוטיוב, הרשתות החברתיות והגלישה התזזיתית: היא יוצרת סרטוני תדמית קצרים או סרטים שיווקיים המעבירים מסרים בצורה מעניינת וחווייתית, כזו שתגרום לצופה להמשיך לצפות ואפילו לרצות להעביר את החוויה הלאה.
הנה כמה דרכים מעניינות שהופכות עריכת וידאו לכלי שיווקי אינטרנטי מנצח:
1. יצירת סרטון ללא צילום ואנימציה
תמונות, כותרות ומוזיקה – עורך וידאו מוצלח יכול ליצור מחומרים קיימים סרטון תדמית מוצלח. כתיבת קופי מעניין שמתקשר עם המוזיקה, מוזיקה המעוררת הרגש בעצמה, ותמונות מרהיבות שלוכדות את תשומת לב יכולה להיות כל מה שאתם צריכים – יחד עם עריכת וידאו טובה.
צורת היצירה הזו היא זולה בהרבה מהפקות וידאו אחרות, כיוון שהיא לא מצריכה יום צילום יקר (כולל צוות, ציוד, שחקנים, אוכל, הסעות...) מצד אחד, ולא מצריכה עיצוב אנימציה יקר הרבה יותר מאידך. היא מאפשרת גם לעסקים וארגונים בתחילת דרכם ליצור סרטון מעניין ומשכנע, גם אם לא פורץ דרך, בעלות מינימלית.
2. מוזיקה שווה אלף תמונות
מוזיקה משדרגת כל סרט שיווקי – ולא שיווקי. מוזיקה יוצרת רגש או קצב, מעוררת נוסטלגיה או התרגשות וציפיה. ברחבי האינטרנט אין ספור ספריות של מנגינות לסרטונים, שניתן לקנות את זכויות היוצרים לשימוש בהן בסכום לא גבוה. שימוש בכמה מנגינות שנבחרו בקפידה, המתאימות לחלקים השונים של הסרטון ויוצרות ביחד רצף מעניין, יעוררו לחיים כמעט כל סרט תדמית ווידאו לאינטרנט.
3. זה כל הקצב
עריכת וידאו קצבית יוצרת עניין ותחושה צעירה ומעודכנת. מצד שני, קטעי וידאו פחות מקוטעים יוצרים תחושה מציאותית. עריכה בהתאם למוזיקה יוצרת קצב ומשעשעת אותנו. עריכה תזזיתית יוצרת דאגה. כך, עריכת וידאו של אותם החומרים בדיוק יכולה ליצור סרטוני תדמית שונים – עורך וידאו איכותי צריך לדעת להתאים את עריכת הוידאו למסרים שלכם ולעורר באמצעותה רגשות שידגישו את המסר – וכל זאת, בלי לתת תחושה שיווקית מדי.
נעמי כרמי, ראש מחלקת ניו-מדיה בחברת התוכן ספלאש, המציעה תוכן שיווקי לאינטרנט - כתיבת תוכן, כתיבה שיווקית, כתיבה באנגלית והפקת סרטוני תדמית. צרו עימנו קשר כעת: href="mailto:kesher@splashing.co.il" kesher@splashing.co.il">target="_blank">kesher@splashing.co.il