כתיבה שיווקית לאינטרנט שונה לחלוטין מכתיבה למדיה המסורתית. כתיבת אתרים פונה לקהל חסר סבלנות ותזזיתי, שכנראה קורא במקביל עוד שלושה אתרים אחרים בטאבים פתוחים של הדפדפן.
הגולשים שלכם רוצים לקרוא בלוגים או חדשות, לאתר מוצרים או בעלי מקצוע שאפשר לסמוך עליהם או סתם לשבת מול פייסבוק. יש להם מה לעשות באינטרנט, הם יודעים מה הם רוצים ומחפשים וזו הסיבה שאסור לכתיבה השיווקית שלכם לבלבל או לשעמם אותם, למרוח אותם או למכור להם בבוטות.
מה מותר לעשות בעת כתיבת אתר? אספנו עבורכם מספר טיפים עבור קופירייטינג לאינטרנט וכתיבה שיווקית שיעוררו עניין, אהדה ויהפכו גולשים אקראיים ללקוחות ותיקים.
טיפים עבור כתיבה שיווקית לאינטרנט:
• אל תשתמשו בכתיבה בוטה מדי. הכתיבה חייבת להיות בגובה העיניים וכנה. אל תמכרו בדיות ואל תגזימו. סופרלטיבים גרנדיוזיים וביטויים מפוצצים יבריחו גולשים מהעמוד.
• הגולשים הם העיקר – ספרו להם מה יוצא להם משימוש במוצר או בשירות שלכם. התמקדו בצרכים וברצונות שלהם, ולא במה שיש לכם לספר להם.
• נסחו קריאה ברורה לפעולה. הובילו את הגולשים לקנייה, להרשמה לאתר או למספר הטלפון שלכם. הקלו על חיי הגולשים והם יודו לכם.
• לינקים לאתרים אחרים יעלו את האמינות שלכם. הציגו לגולשים את המקורות שלכם והם יראו שאתם רציניים.
• באופן דומה, מומלץ לצרף לינקים לחומר רקע וחומרי קריאה נוספים. ספקו לגולשים שלכם ערך מוסף.
• פצלו עמודים ארוכים מדי באמצעות הייפרלינקים.
• וככלל, הימנעו מעמודים ארוכים. קריאה ברשת היא איטית יותר. בעת כתיבה באינטרנט צמצמו את נפח הטקסט ב-50% לעומת טקסט שהייתם כותבים עבור מדיה מודפסת.
• גולשים לא אוהבים לגלול למטה. מקמו את המידע החשוב בראש העמוד.
• הרשת היא אפילו פחות רשמית מהפרינט. בעת כתיבה שיווקית לאינטרנט מומלץ בחום להשתמש בסגנון יותר אישי ואינטימי.
• הוסיפו קרדיטים לכותבי הטקסט – הכותבים, מי שתרם ואסף את החומר וכדומה. זה יוסיף לאמינות האתר או המאמר שלכם.
• הרשת דינאמית ומשתנה מיום ליום. אל תזניחו את הטקסט שלכם – עדכנו אותו באופן קבוע עם מידע ונתונים חדשים.
• זכרו שהגולשים מסוגלים להגיע לכל עמוד בנפרד. בעת כתיבת אתר כתבו כל עמוד באופן בלתי תלוי באחרים. אל תניחו שאתם יודעים מאין יגיעו הגולשים ולאן הם ימשיכו.
הגולשים של היום הם בררנים ובוחרים את התוכן שהם צורכים בקפידה, לכן כתיבה שיווקית לאינטרנט חייבת להיות מותאמת וממוקדת בצרכי הגולשים. קופירייטינג לאינטרנט צריך לדבר, ולהיכתב בגובה העיניים ולהכיל קריאה ברורה ובולטת לפעולה.
אורן חנקין, מנהל מחלקת הכתיבה בחברת התוכן ספלאש, המציעה כתיבה שיווקית, כתיבה באנגלית והפקת סרטוני תדמית.