אמצע אוגוסט ו- 40 מעלות בחוץ , אתם יושבים בבית על הספה וצופים בטלוויזיה, המזגן עובד בכל הכוח אבל לא סוחב מספיק, פשוט חם מדי – אחד מהימים האלה, אתם יודעים.. התכנית יוצאת להפסקת פרסומות ואתם רוצים להעביר ערוץ אבל חם מדי בשביל לזוז או שנדבקתם לספה, אז אתם פשוט בוהים במסך. הפרסומת שאתם רואים היא פרסומת למשקה קל קר, מה זה קר? קפוא! זוג דוגמנים, בחור ובחורה חטובים פותחים מיכל משקה, “קליק, פססססס” בועות הגז מקפצות להן כאילו שחררו אותן ממאסר עולם ופתאום עולה בכם רגש של שמחה, אתם מזדהים עם השחרור ומתים להשתחרר מהחמסין הזה. הדוגמנים, מאושרים עד הגג צוחקים ומדלגים ברחובות ובינתיים אצלכם מתעורר צמא וקר לכם בתוך הגוף. המשקה הזה נראה לכם הפתרון לכל צרות העולם, כולל הדימוי העצמי שלכם ובעיקר לחום המעיק והדביק הזה. כל זה, רק כי ראיתם את הפרסומת הזאת שבה אנשים יפים, שותים משקה קר והם שמחים. מישהו ממלמל איזה משפט קליט בקול סופר אקסטרה רדיופוני ובדיוק שנייה לפני שהלשון שלכם נוגעת ברצפה, הדוגמנים נעלמים ומדביקים לכם על המסך את הלוגו של היצרנית. בכל זאת מישהו צריך לקבל קרדיט על כל הטוב הזה.
בלי שתשימו לב ובלי שתדעו בכלל, התת מודע שלכם “קלט” את אותו לוגו ששודר בפרסומת שעשתה לכם תחושת שמחה וצרב בתוכו את המידע הזה. אותה תחושת שמחה תצא מהתת מודע שלכם כאשר תהיו בסיטואציה דומה לזו שראיתם בפרסומת.
זה בדיוק מה שעושות לנו הפרסומות בין אם הן בטלוויזיה, על בניין או באינטרנט!
הפרסומאים משתמשים בטכניקות שונות על מנת להעביר לצופה רגש מסוים בפרסומת ובעצם עובדים על התת מודע שלו. אותו לוגו שנראה בפרסומת, מקושר באופן ישיר לרגש שהוא מעורר אצל כל צופה, שהוא בעצם הלקוח.
שתילת הלוגו באותו רגש שיוצרים הפרסומאים, גורמת בעצם לצופה לראות מוצר מסוים באור מסוים ובעצם משפיעה עליו וגורמת לו לבחור באותו מוצר שראה בפרסומת, על פני מוצר דומה של חברה מתחרה.
אם נחזור לסיפור בפסקה הראשונה, נבין שאם אני, אותו צופה שראה את הפרסומת, אשב בחוף הים ויהיה לי חם ואהיה צמא, באופן בלתי מודע אעדיף את אותו משקה שראיתי בפרסומת בזכות ההתניה והפרסומאי המוכשר עשה עבודה טובה. מגיע לו בונוס לחג!
אז בפעם הבאה שאתם רואים פרסומת בטלויזיה אל תהיו תמימים, תמיד מסתתר משהו מאחורי זה- וזה בדוק!
MorDesigns | 054-9755050 | www.mordesigns.co.il