ניהול רזה Lean Management, נשמע לא הרף, כאשר אמצעי התקשורת משמיעים באופן גובר והולך את המילים: "מיתון", "משבר כלכלי", "האטה", "חוסר ודאות", הלקוחות דורשים ובדרך כלל מקבלים הורדת מחירים. הורדת המחירים יוצרת תחרותיות גוברת והולכת והדבר מאלץ ארגונים להיאבק על הישרדותם. כפועל יוצא אמצעי התקשורת משמעים "פיטורין", "פרישה מרצון", "צמצומים" ועוד.
ההנחה כי לקוחות יישארו נאמנים לחברה או למוצר כבר מזמן הוכחה כלא רלוונטית לסביבת שנות האלפיים. הלקוחות אשר חשופים לפרסומות ומדיות תקשורת רבות יודעים לחפש מוצרים זהים או חלופיים במחירים נמוכים.
לכל האמור לעיל יש משמעות ברורה לכל ארגון "התייעלות". החשיבות של שיפור תהליכי עבודה וצמצום הוצאות התפעול, הינו גורם מכריע במלחמת ההישרדות.
ארגונים אשר נערכו בעוד מועד למצבים של תחרות גואה, השכילו ליישם או להיערך ליישום שיטות בתחום הנדסת תעשייה וניהול ניהול רזה Lean Management, המיועדות להוזיל עלויות תפעול ולהישאר רווחיים גם כאשר מורידים מחירים. כמובן שאם לא מורידים מחירים ההתייעלות יצרה רווחים גבוהים יותר ואף שיפרה את מורל העובדים והמנהלים.
הנהלה אשר רואה את הנולד חייבת לבחון את היכולת של הארגון להרוויח יותר ולהישאר תחרותית בכל מצב ועניין.
השיטה הפופולארית היום לתהליכי התייעלות בארגונים מיושמת על-די אסטרטגיית ניהול רזה Lean Management, אשר בדרך כל מיושם על-ידי חברות ייעוץ ו/או מהנדסי תעשייה וניהול מומחים ומנוסים בתחום.
אסטרטגית ניהול רזה מסייעת לארגון להתייעל לא רק על ידי צמצום כוח האדם או פגיעה ברווחיות על-ידי הורדת מחירים. ניהול רזה, מסייעת לארגונים באמצעות ארגז הכלים והטכניקות של הניהול הרזה לצמצם בזבוז והגורמים לבזבוז, לחסוך בעלויות, להתייעל וכפועל יוצא אף להעלות את רמת הרווחיות.
ניהול רזה מסייע להשתפר בכל הרמות הפנים ארגוניות וחוצי-ארגון, שיפור מול הלקוחות, שיפור מול ספקים וכמובן בתוך הארגון בין המחלקות השונות, העובדים וכל הרובד הניהולי.
ניהול רזה, דוגל בכך שהעובדים בארגון הם מהותו של הארגון ומעורבותם המלאה מאפשרת את ניצול יכולותיהם לתועלת הארגון.
העובדים בעלי מוטיבציה, מחויבות ומעורבות. העובדים להוטים להשתתף בפעילויות לשיפור והתייעלות ותורמים רבות ליישום השיטה.
שיתוף העובדים יוביל לכך שהם יבינו את חשיבותם ותרומתם לארגון והתפקיד שהם ממלאים. העובדים יבינו את האילוצים המגבילים את ביצועיהם. העובדים יקבלו על עצמם בעלות לבעיות ויכירו באחריותם לפתור אותם. העובדים יעריכו את ביצועיהם בהתייחס ליעדים ולמטרות האישיים שלהם. העובדים יחפשו אחר הזדמנויות להעצמת כשירות, הידע והניסיון שלהם. העובדים יחלקו ידע וניסיון
מטרת ה - Lean Management היא להפוך את מקום העבודה למקום טוב יותר ושנעים יותר להגיע אליו כל בוקר ולשהות בו במהלך היום.
תרבות ה- Lean Management היא הרבה יותר מכל טכניקה או שיטה אשר חברות רבות מאמצות כיום כדי לשרוד במציאות הכלכלית ובתחרות המתעצמת בשוק העולמי. ה - Lean Management היא פילוסופיה ובו בזמן היא ארגז כלים, ארגז כלים ליישום עקרונות אשר מפחיתים בצורה משמעותית את מעגל הזמן בין הזמנת לקוח, ייצורה ואספקתה ללקוח על ידי שלילת פעילויות מיותרות והפחתת הבזבוז בארגון. הארגון משיג את מטרות ה – ניהול רזה: שביעות רצון הלקוחות, שיפור הרווחיות ושיפור תהליכים פנים ארגוניים. כאשר מטרות אלו הושגו לאחר זמן קצר יחסית, על הארגון להמשיך ולבחון עצמו, להמשיך ולהשתפר להמשיך ולהיות רזה יותר. זו הסיבה כי ה - Lean נקראת תרבות גישה ואף פילוסופיה ולא טכניקה.
לפרטים נוספים לבחינה ויישום התייעלות ארגונית באמצעות ניהול רזה, ניתן לפנות לרן פרייז – 050-7494059.
רן פרייז מהנדס תעשייה וניהול יועץ לעסקים קטנים ובינוניים בתחום חיסכון בעלויות ארגוניות, כתיבת נהלים, שיטת ניהול רזה להתייעלות ארגונית, מערכות מידע CRM ERP, ניהול פרוייקטים.