בעתיד הקרוב יחווה ציבור צופי הטלוויזיה (מי לא?) שינוי בהרגליי הצפייה או יותר נכון שינוי בהרגלי הצפייה דרך חברות שאינם HOT או YES, אומנם אנו נמצאים כיום בתקופת בחירות וחברי הכנסת והשרים עסוקים בניהול הקמפיינים של המפלגות השונות, אך עדיין השפעת המהלכים האחרונים קורמים עור וגידים ובמהלך שנת 2013 ייתאפשר לציבור מלבד רפורמת עידן+ לבחור באלטרנטיבות נוספות.
האלטרנטיבות הבאות:
חברות הכבלים והלוויין - ימשיכו לשווק חבילות מלאות במתכונת הנוכחית תוך הוספת "תמריצים" בסגנון, "חודש חינם", "טריפל מוזל" ועוד, השינו המשמעותי נוגע להחלטת הממשלה לחייבם למכור לציבור חבילות צרות, החבילות יהיו במחיר של 129 שקלים והפיילוט שהחל למעשה מחודש דצמבר 2012 ישווק לציבור את הערוצים הבאים:
• ערוצי YES בחבילת הבסיס - שראל 10,ערוץ 1,ערוץ 9,yes base ,ערוץ הקניות ,ערוץ 2,HALA TV ,מוזיקה 24,דוקו,ערוץ 23 - חינוכית ,ערוץ הילדים ,ערוץ 33 ,ערוץ הכנסת,רדיו,מכאן וערוץ הספורט ONE.
• ערוצי HOT בחבילת הבסיס - ישראל 10, ערוץ 1, ערוץ 9 ,ערוץ הקניות ,ערוץ 2 ,HALA TV ,מוזיקה 24 ,ערוץ 23 - חינוכית ,ערוץ הילדים ZOOM ,ערוץ 33 ,ערוץ הכנסת ,HOT Music - רדיו FM ועוד 4 ערוצי מוזיקה ,הערוץ הקהילתי ,HOT Films ,HOT Family (כולל אפשרות ל-Start Over) וערוץ ספורט ONE.
iptv/ottv - טלוויזיה רב ערוצית ע"ג האינטרנט - חברות סלקום ואורנג' כבר הכריזו בתחילת השנה על כוונתם להיכנס לשוק הטלוויזיה ולהציע לציבור באמצעות ממיר דיגיטלי שיחובר לטלוויזיה ולאינטרנט הביתי חבילות ערוצים רחבות בסכום של כ 99 ש"ח בחודש, לאחרונה המיליארדר הישראלי-אמריקאי חיים סבן רכש את השליטה על חברת פרטנר ומתכוון להביא מניסיונו העשיר בתחום התקשורת והערוצים ולהעצים את המהלך. חברות סלקום ואונג' (כל אחת בנפרד) מתכוונות כבר בשנה הקרובה להציע לציבור את החבילות. מלבד התשלום עבור החבילה עדיין החברות לא מסרו תשובות לגביי העלויות הנלוות כגון: מחיר הממיר, ההתקנה והרחבת קו האינטרנט הביתי.
עידן פלוס - הפיתרון היחיד שהינו חינמי לחלוטין ואינו מאויים בעליות מחירים ובתוספות תשלום, משדר כבר למעלה משנה ומאפשר כיום צפייה בשישה ערוצי טלוויזיה ובכ-15 תחנות רדיו, עידן+ מתכוון להתרחב לכדי 18 ערוצים ולהוות אלטרנטיבה חינמית אל מול שאר האפשרויות, כיום החיבור מתאפשר בעזרת ממיר דיגיטלי ייעודי חיצוני או מובנה בתוך הטלוויזיה.
smart TV - חברות הטלוויזיה הגדולות החלו כבר השנה למכור טלוויזיות המשלבות חיבור ישיר לאינטרנט ובאמצעות פלטפורמה אישית מתאפשר להתחבר לעשרות ערוצי רדיו וטלוויזיה תוך גלישה באפליקציות ייעודיות ובשירותי תוכן המובנים בתוך המכשיר, כדאיותה של השיטה לאור המחסור בכתוביות ובתכניים בעברית אינה ידועה, היכולת להתחבר לפלטפורמה נעוצה ברכישת טלוויזיה, מה שמגדיר את הפיתרון כפיתרון מקומי ויקר, מן הסתם חברות הטלוויזיה ישפרו בשנה הקרובה את ההיצע והמחירים שיתאימו לכל כיס ויהוו תחרות אל מול שאר האלטרנטיבות.
לורי רונלד - כותב ומנהל באתר עידן פלוס