חשיבותו של תחום החינוך החלה לתפוס תאוצה במאה ה-16 בעקבות ספרו של ז'אן ז'אק רוסו "אמיל או על החינוך". ספרו של רוסו דן בנושא החינוך וחשיבות הילד וצרכיו בכל הנוגע לחינוך. כלומר, בניגוד לתפיסות קודמות ונוקשות בנוגע לחינוך אשר גרסו כי ילדים הם למעשה "אנשים קטנים" ולא נתנו את המרחב המתאים לילדים להתפתח, טוען רוסו כי יש להתחשב בילד ובצרכיו ולחנכו בהתאם לנטיותיו. בעקבות ספר זה שונתה הגישה בנוגע לחינוך ועד היום התשתיות של תואר ראשון בחינוך ותפיסות העולם של גישות חינוך שונות מושתתות על ספר זה.
כמובן שחלו שינויים רבים בתחום החינוך מאז המאה ה-16 וקמו להן גישות חינוך רבות ושונות אשר שמות להן לדגש עקרונות שונים. אולם, הדבר העיקרי המשמעותי שצמח החל מן המאה- ה16 הוא חשיבות החינוך ומשמעותו. לכן עד היום אנשים מעוניינים ללמוד תואר ראשון בחינוך, על מנת לקחת חלק בשינוי החברתי והתרבותי. שכן החברה מתחילה קודם כל בחינוך- הילדים הם דור העתיד ולכן הערכים ותפיסות העולם שהם גדלים עליהם יהוו משמעות עמוקה בהיותם מבוגרים.
כמו כן, אנשים רבים חשים כי למידת תואר ראשון בחינוך ועבודה במערכת החינוך על כל תפקידיה הינה שליחות. אכן, תחום החינוך הוא שליחות, תואר ראשון בחינוך מכשיר אנשי מקצוע לתחום החינוך ולהתמודדות עם מצבים שונים ועם ילדים מכל שכבות החברה. במהלך תואר ראשון בחינוך לומדים גישות פילוסופיות עליהן נשענת תפיסת החינוך, לצד לימודים בעלי אופי פסיכולוגי, המסייעים בהבנת הילד ותפיסת עולמו וכמובן, שחלק מן התואר הוא כמובן בעל אופי מעשי וגישות פרקטיות המכשירות את הסטודנטים להתמודדות עם מצבים חינוכיים שונים.
מוסדות רבים מציעים תואר ראשון בחינוך. כאשר ניגשים לבחון מוסדות אקדמיים, יש לבדוק לא רק את המוניטין של המוסד האקדמי, אלא כמובן גם את תוכנית הלימודים המוצעת בלימודי תואר ראשון בחינוך. זאת על מנת לוודא שהתוכנית לא רק מעניינת, אלא גם מקיפה וכוללת את כל התחומים העיקריים בעולם החינוך. כמו גם, שתוכנית התואר ראשון בחינוך האמורה חושפת את הסטודנטים לכמה שיותר גישות ותפיסות עולם הרלוונטיות כיום בעולם החינוך למשל: חינוך אנתרופוסופי, חינוך דמוקרטי ועוד. אשר תפסו תאוצה בשנים האחרונות.
אסכם ואומר, כי תואר ראשון בחינוך הוא איננו רק חינוך עיוני, אלא חינוך לחיים, דרך תואר ראשון בחינוך יכול האדם לא רק לסייע לשינוי פני החברה ופני תלמידיו באופן הפרטני. יכול האדם גם להבין טוב יותר את עצמו, לעבור תהליכים אישיים ותוך כדי כך לצמוח לכדי היותו אדם טוב יותר ובעל מודעות חברתית גבוהה יותר. לצד יכולת לספר פתרונות ותהליכי חשיבה יצירתיים.
מוגש כשירות מטעם המרכז ללימודים אקדמיים