המשווקים נדל"ן לרוב פועלים באותן מתודות ,אתר, דף פייסבוק, דירה לדוגמא, מודעות במקומונים, תלי דלת וקמפיינים כאלו ואחרים. כל אלו מתבצעים לפני שהועלתם לטרגט את קהל הלקוחות הייעודי והנישה השיווקית של הפרויקט הספציפי אותו אתם מתכוונים לשווק.
הקונה הפוטנציאלי שלך חייב להבין שדירם החלומות שלו מחכה לו רק אצלך. בכדי שיבין זאת עליך, המשווק, להבליט את היתרון השיווקי היחסי שלך ביחס למתחרים ובדגש על הקונה הפוטנציאלי שלך וזאת בכדי למשוך את תשומת הלב שלו, שכן כמעט לכל פרויקט כיום קם פרויקט מתחרה בצידו השני של הכביש.
יתרון שיווקי יחסי יכול להיות ייעוץ פנים אדריכלי, מפרט טכני משודרג, ליווי בנקאי-אישי, שינויים פנימיים, בנייה ירוקה וחסכונית, חניות, מחסנים, גינות, חבילת ריהוט, מכשירי חשמל או מיזוג כלולים ועוד. מדובר על הערך המוסף שאתה מספק ביחס למתחרים שלך וביחס לרחשי הלב של הקהל המתעניין. הפרויקט מייצר נישה בשוק לקוחות פוטנציאלים וככל שתזדרז להשתלט על הנישה תוכל לשווק את הפרויקט בזמן קצר יחסית ולחסוך בעלויות המימון הכבדות.
קבלנים רבים מצויים כיום במצוקה במכירת דירות חדשות. השלב הראשון עוד לפני קבלת ההחלטות יהיה
1. זיהוי קהל היעד הפוטנציאלי בנישה שלך כולל בניית פרופיל לקוח.
2. בטרם השימוש באמצעי הפרסום העומדים לרשותך אין לפסוח על שלב בנית אסטרטגיה+תקציב לשיווק הפרויקט לאורך ציר הזמן כולל קביעת מדדים ובדיקה שבועית.
מהי אם כן הנישה הייחודית?
כאן נדרש לכל פרויקט ופרויקט ניתוח SWOT אשר יקבע מהם החוזקות המיוחדות של הפרויקט שלך? האם לקוחות מהעבר מוכנים יהיו לשמש דוברים על החוזקות שלכם - ערוך סקר מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באמת רוצים. מה עושים המתחרים שלכם.
שימו לה לכל נישה, יש לערוך את כל השלבים ולבנות קמפיין שיווקי נפרד. התנגדות המחיר שאתם חווים מלקוחות אינה ההתנגדות האמיתית אלא הפשוטה ביותר. עליכם לזהות האם סיפקת ללקוח הפוטנציאלי את גירת החלומות המתאימה רק לו.
דוגמה, הפרויקט פונה לאוכלוסייה הדתית:
• האם דתי לאומי או חרדי
• גודל המשפחות (ריבוי ילדים באוכלוסיה הדתית.
• התועלות לאוכלוסיית היעד : בית כנסת סמוך, בית ספר מותאם הלוואות בריבית נמוכה, אופי המועצה המקומית.
• בניית קמפיין ייעודי ואיכותי לאוכלוסיה על פי הרגלי צריכת המדיה שלהם (פרסום בעיתונות דתית מקומית, סיקור יח"צני ברשת העיתונות הארצית (לדוג' "מקור ראשון"), טור מקצועי בעיתונות בנושא נדל"ן למשפחה הדתית, ליווי ידיעות יח"צ במדורים רלוונטיים.
• קביעת השפה התקשורתית (שימוש בתמונות משפחה מחייכת לדוג' לא יתאים במקרה הזה)
• פעילות שיווק ממוקדת נישה תחסוך משמעותית בעלויות ותייצר לידים יעילים ומדויקים.
לסיכום, משווקי נדל"ן נוטים לפזר משאבים וכספים כיריות אוטומטיות באפלה ובהגדלת הנראות באזור הפרוייקט, אנו מייעצים לאחר בחירת הנישה, לאתר את פלח השוק ולפנות אליו בדרכים מתוחכמות ומטוייבות.
המאמר נכתב ופורסם על ידי עדי שגיא מחברת שגיא-ניצן. מוזמנים לקרוא עוד בפייסבוק
http://www.facebook.com/sagi.nitzan