דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח לאומי 

מאת    [ 30/01/2008 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 9607 פעמים ]

 

כללי

המוסד לביטוח לאומי פועל מתוקף חוק הביטוח הלאומי משנת 1953, וייעודו להבטיח לאוכלוסיות חלשות בחברה סיוע כלכלי.

 

תחומי פעילות

התחומים עליהם אמון המרכז לביטוח לאומי הם:

זקנה ושאירים, אמהות, ילדים, נפגעי עבודה, נכות כללית, סיעוד, אבטלה, פשיטת רגל, ופירוק תאגיד.

במסגרת תחומי האחריות שלו, המוסד לביטוח לאומי אמון גם על ביצוע חוק הבטחת הכנסה המגן על אזרחי ישראל מפני מצב של אובדן מקום עבודה והכנסה באופן זמני או קבוע.

תפקיד נוסף אותו מקיים ביטוח לאומי הוא של פיתוח שירותי רווחה לאוככלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, ובהן: קשישים, נכים ונוער וילדים במצוקה.

 

מקורות מימון

עיקר המימון לפעילותו של המוסד לביטוח לאומי מגיע מקצבאות ביטוח לאומי אשר משולמות על ידי כל האזרחים העובדים במדינת ישראל - באופן יחסי להכנסתם. במסגרת זו, גובה המוסד לביטוח לאומי את דמי הביטוח הלאומי מאותם עובדים - שכירים ועצמאים כאחד.

דמי ביטוח הבריאות גם הם נגבים באמצעות המוסד לביטוח לאומי, אולם אלה מועברים לקופות החולים השונות.

גם אזרחים שאינם עובדים חייבים בתשלום דמי ביטוח לאומי, אולם עבור אוכלוסיות אלה התשלום הקבוע הוא מינימלי.

 

סניפים ואמצעי שירות

להלן פירוט אמצעי יצירת הקשר והשירות המרכזיים של המוסד לביטוח לאומי:


    • 

    סניפים - סניפי הביטוח הלאומי פזורים ברחבי הארץ, ובקרבת כל ישוב גדול ניתן למצוא סניף ביטוח לאומי.


    • 

    פניה בדואר אלקטרוני - באתר המוסד לביטוח לאומי ניתן למצוא אפשרות פנייה ישירה למנהל הסניף באמצעות דואר אלקטרוני.


    • 

    עמדות שירות עצמי - עמדות אלה נמצאות בסמוך לכל סניפי הביטוח הלאומי, וניתן להפיק בהן מגוון רב של אישורים ותמציות נתונים. העמדות פועלות ברוב שעות היממה, ומאפשרות את קבלת המידע גם כאשר סניף הביטוח הלאומי אינו פועל.


    • 

    מוקד טלפוני ארצי - בטלפון *6050 (או למתקשרים מחו"ל - 02-6463380) ניתן מענה אנושי בין השעות 8 בבוקר ל3 אחרי הצהריים. לאחר מכן ניתנים נתונים שונים במענה אוטומטי. כל הדרוש לקבלת המידע הנו מספר תעודת זהות.
    השירותים הניתנים במוקד הטלפונים כולים תשלום חובות, מידע כללי, הזמנת אישורים והזמנת פנקסים וטפסים.


    • 

    פועלים גם מוקדים טלפוניים בנושאי זקנה, שמירת הריון, ותשלומים בטלפונים שונים.


    • 

    אמצעי תקשורת אחרים אותם מקבל המוסד לביטוח לאומי הם: פקס, דואר, ותיבות שירות הפזורות בסניפים בהן ניתן להפקיד טפסים מלאים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב