בפוסט זה אני הולך לבצע סקירה קצרה לסרט החדש בסגת מלחמת האופל. קודם כל לפני שאני מתחיל את הסקירה, אני חייב לומר שאני מעריץ ענק של מלחמת האופל משנת 2003. התאכזבתי מעט ממלחמת האופל: אבולוציה משנת 2006 וממש אהבתי את מלחמת האופל: עליית אנשי הזאב משנת 2009.
אחרי המתנה של שלוש שנים אנחנו כאן. מלחמת האופל 4 או כמו שהמפיקים קראו לזה: מלחמת האופל התעוררות.
כמו שהיה לנו בסרטי המשך הקודמים של מלחמת האופל יש לנו מבט קצר לאירועים שהתרחשו בסרטים הקודמים בסאגה מלחמת האופל.
לאנשים שלא ראו את הסרטים הקודמים. קיימים שלושה גזעים עיקריים המעורבים בעלילה: ערפדים, אנשי זאב ובני אדם. הערפדים ו אנשי הזאב נמצאים במלחמה מתמדת בין עצמם ואילו רוב האוכלוסייה האנושית אינה מודעים לקיומם. שלושת זקני הערפדים (ויקטור, מרקוס ואמיליה) נהרגו. לוסיאן מנהיג אנשי הזאב מת גם כן. בסצנות הראשונות של מלחמת האופל התעוררות אנו רואים כי הסכסוך בין הערפדים ואנשי הזאב דירדר את העולם לכאוס מוחלט. לרמה שבני האדם גילו על קיומם, וכתוצאה מכך בני האדם החליטו לחסל את כולם כאחד. הערפדים מתאספים בקבוצות קטנות ומנסים לשרוד מהשמדה מוחלטת (ללא הצלחה אם יורשה לי להוסיף). בעוד שאנשי הזאב ... אני אגיע לזה בהמשך.
סלין ומייקל נמצאים במנוסה. בניסיון לעזוב את העיר מייקל נהרג (או לפחות כך מטעים אותנו לחשוב), סלין נתפסת, אך זמן קצר לאחר מכן (12 שנים) אנו מוחזרים לעלילה ועדים לבריחתה (עם קצת עזרה).
בהמשך אנו מגלים כי האדם שעזר לבריחתה של סלין היא היבריד (די מכוער) שהיא למעשה בתה של סלין . איכשהו הרופאים במעבדה בה סלין הוחזקה במשך 12 שנים הצליחו לשבט היבריד נוסף (החלק הזה היה לגמרי לא ברור הם רק אמרו כי ההיבריד היא בתה של סלין ומייקל לא יותר מזה -. וזה מאוד מצער, כי הם יכלו לפתח את הסיפור הזה הרבה יותר טוב). בעוד שההיבריד עוקבת אחרי סלין (כאשר גם היא ברחה מהמעבדה) סלין נתקלת בחבורה של אנשי זאב קרחים ... כן אני יודע שזה נשמע די טפשי. הם אמורים להיות אנשי זאב מהסוג הנחות. הם גרים בביוב ויש להם תזונה גרועה (מה כבר יש לאכול בביוב) אז אני יכול להבין למה הם הקריחו . והיה גם ערפד אחד שעקב אחרי סלין ובריחתה (אני חושב שקורא לו דיוויד) הוא זה שעזר לסלין להימלט מאנשי זאב הקרחים. בכל מקרה דיוויד מביא את סלין ואת ההיבריד למקום מחבואו. אביו של דיוויד הוא המנהיג של הערפדים ששרדו והוא לא ממש רוצה שסלין ובת הכלאיים שלה ישארו בסביבה (סלין הרגה שניים מזקני הערפדים, וצרות נוטות ללכת בעקבותיה, ולכן אני מקבל את נימוקיו). ללא כל התראה מוקדמת בהפתעה מוחלטת מישהו גילה את מקום המסתור של הערפדים ומנסה לפרוץ פנימה. הערפדים חושבים שאלה הם בני האדם אבל בעצם אלה הם אנשי הזאב המנסים לתפוס את ההיבריד. למרות התנגדותו של מנהיג הערפדים דיוויד אוסף הערפדים כדי שילחמו באנשי הזאב. לרוע מזלו של דיוויד (ושאר ערפדים) היו הרבה אבל הרבה אנשי זאב ואחד ענק. לאחר סיום הקרב אנשי הזאב הורגים את רוב הערפדים כולל דיוויד ואנחנו מגלים שההיבריד נמסר לאנשי הזאב ע"י מנהיג הערפדים ובתמורה אנשי הזאב יחוסו על חייהם של הערפדים שנותרו.מנקודה זו התחלתי לאבד עניין בסרט. זה רק נהיה מאוד איטי ו... פשוט משעמם.
כאשר סלין מתעוררת מה -K.O. שהיא חטפה מהזאב הענק, היא מחזירה את דיוויד לחיים (כמו שהיא עשתה למייקל באבולוציה) והולכת לנסות להחזיר את בתה. במהלך החיפוש אחרי בתה סלין פוגשת בלש משטרה עצוב מאוד - סבסטיאן (שיש לו סיפור "עצוב מאוד" על אשתו הערפדית ואיך היא נהרגה ... ובלה בלה בלה וממש לא היה לי אכפת ממנו ולא מאשתו המתה). בכל מקרה סבסטיאן מגלה לסלין שהחברה שהחזיקו אותה במשך 12 שנים לא היו בני אדם, אך למעשה ... אנשי הזאב. מסיבה מסתורית כלשהי סבסטיאן מאפשר סלין להתחמש בנשק של תחנת המשטרה (הם מכניסים אנשים לכלא על דברים פחותים מזה). מעתה ואילך היה לי פלאשבק מטריקס, כאשר סלין החליטה לקחת על עצמה את השמדת כל צבא אנשי הזאב שהיו במעבדה. בין סצנות קרב עם אנשי הזאב סלין מגלה שמייקל בין החיים (במצב קפוא אבל בחיים). מייד לאחר שסלין מסיימת להיות שק חבטות של הזאב הענק, סלין הורגת את הזאב הענק עם רימון. הסרט מסתיים בסצנה שבה מייקל בורח, ואני חושב לעצמי - הולך להיות עוד סרט המשך - מגניב.
הדברים הטובים בסרט
קייט בקינסייל חזרה - זה תמיד נהדר לראות את קייט בחליפת עור צמודה מכסחת את הצורה לכל מה שזז .
סצנות הקרבות שהיו בסרט הזכירו משום מה את מטריקס , סה"כ האקשן בסרט היה סביר.
מייקל - או חסרונו של מייקל. הייתה סצנה עם מייקל (או מייקל המזויף, הם לקחו שחקן שאפילו לא נראה כמו סקוט ספידמן) בהתחלה, שם הוא חטף רימון עוצמתי, נפל למים וכביכול מת. סקוט ספידמן עשה את דמותו של מייקל בשני הסרטים הראשונים, כל כך ... איך אני אגדיר את זה ... משעממת וחסרת משמעות. שמחתי כל כך לראות אותו מת באמצע אבולוציה, וכל כך התאכזבתי לראות אותו חוזר לחיים בסופו של דבר. היתה לי תקווה בתחילת ההתעוררות שסוף סוף הוא מת, ושוב התאכזבתי לראות אותו חוזר לחיים (או אם נהיה מדויקים - רמזו שהוא חי שוב). גבר פשוט עזוב את סלין , קח את ההיבריד שלך איתך ותמות כבר.
חילופי מעמדות - זה היה נחמד לראות את ההיפוך במעמד שבין הערפדים ואנשי הזאב. בסרט הראשון של מלחמת האופל משנת 2003 הערפדים הוצגו כאריסטוקרטים בני המעמד הגבוהה בחברה ומעמדם הנמוך של של אנשי הזאב התאפיין כגזע ניצוד שהתבטא במספרם הנמוך ובהסתתרות המתמדת שלהם מהערפדים. בהתעוררות אנו רואים כי שני גזעים החליפו מעמדות, הערפדים מפוזרים, מפוחדים וחיים במסתור. בעוד שחלק מאנשי הזאב הצליחו לתפוס את השלטון והתקדמו טכנולוגית.
הדברים הרעים בסרט
המראה הויזואלי של היבריד - מעולם לא אהבתי את המראה שהם נתנו להיבריד (מייקל) בשני הסרטים הראשונים. בהתעוררות הכניסו דמות היבריד נשית, וזה נראה פשוט רע... רע מאוד אפילו. הבחורה נראית מפחידה ולא בצורה הטובה. היא נראתה כמו ילדה מסרט הטבעת, כן ... זאות שיצאה מהבאר. אם הכותבים היו יוצרים דמות גברית במקום הדמות הנשית זה עוד היה נסבל והרבה יותר יעיל.
מחסור בנבל משמעותי בסרט - על נייר אמורים היו להיות שני נבלים עיקריים: הפרופסור המטורף ובנו הזאב הענק (הבחור ששחק את הזאב הענקי, ממש לא נראה כמו נבל). למעשה, שתי הדמויות הללו לא התפתחו כראוי , פשוט לא היה לי אכפת מהם מספיק. אם אני מתמקד בפרופסור המטורף, הבחור הזה הוא פשוט לא נבל ולא אכזרי כמו דמות נבל בתפקידו אמור להיות. לקראת סוף הסרט הילדה ההיברידית הקטנה עשתה ממנו סמרטוט רצפה .
אחת הבעיות עבורי בהתעוררות היתה: אם אתה מוציא את סלין ומייקל לא היה כל קשר משמעותי לסרטים הקודמים. במלחמת האופל מ - 2003, אבולוציה מ - 2006 ובעלייה של של אנשי הזאב מ - 2009 כל מיני דמויות המשנה משמעותיות הופיעו (כל דמות הופיעה לפחות בשניים מהסרטים), לדוגמה: קראבן וויקטור שהופיע בכל סרטים, לוסיאן ורייז במלחמת האופל ובעליית אנשי הזאב, אמיליה במלחמת האופל ואבולוציה וטאניס באבולוציה ועלייה של אנשי הזאב. אני מבין שרוב (אם לא כל) הדמויות שהזכרתי לא נמצאות בין החיים בנקודת זמן בה מתרחשת מלחמת האופל: התעוררות, אבל הם היו יכולים להחזיר את אריקה למשל, אפילו רק לסצנה אחת (נשחטת ע"י אנשי הזאב בתחילת הסרט או מסתתרת עם שאר הערפדים במקום מסתור של דיוויד) פשוט כדי לשמר את הקשר לסרטים הקודמים. אי אפשר להגיד שלא היה מקום להכניס כמה סצנות פנימה, הסרט היה קצר מאוד (פחות מ 90 דקות, אם אני לא טועה).
דמויות משנה חסרות משמעות - בעתיד הקרוב, כאשר תחשבו על מלחמת האופל: התעוררות (אתם כנראה לא תחשבו על הסרט הזה שוב, אבל תנסו ולעבוד איתי כאן לשם הדיון) ותנסו להיזכר בכמה מהדמויות שהופיעו בסרט . אתם תחשבו על סלין ו... זה הכול. זאות הבעיה, חוסר בדמויות משנה משמעותיות.
אני אפרט:
דיוויד - ערפד הלוחם שרוצה להיות כמו סלין אך הוא נהרג בקרב שמשמעותי הראשון בו הוא השתתף.
הילדה ההיברידית - תפקידה בסרט היה ליצור סימפתיה אבל כפי שציינתי קודם המראה הויזואלי שלה לא אפשר לה להשיג את מטרת תפקידה.
סבסטיאן - שנאתי את הטיפוס הזה. הבחור הזה ישן בזמן כל הסצנות שלו. כל פעם שהוא הופיע על המסך, הוא היה מדוכא ועצוב, כאילו הוא הולך לירות בעצמו בכל רגע. הדמות של הבחור הזה הייתה מנותקת לחלוטין מהעלילה. זה נראה כאילו התסריט היה מוכן חודש לפני וברגע האחרון מישהו יצר תפקיד חדש רק כדי לשים את הבחור הזה בסרט. חיכיתי כל הסרט שהבחור הזה יעשה משהו קיצוני (כמו התאבדות לדוגמה), אבל הדבר היחיד שהוא עשה היה לירות כמה יריות מהרובה שלו על כמה זאבים (כאילו שהוא לא היה יכול לעשות זאת קודם. אני מניח שצבא של איש אחד - סלין הפך אותו פתאום לגבר והוא החליט לנקום את מות אשתו עשור מאוחר מידי, אחרי שהוא סיים להסתובב כמו גווייה ולהיות "עצוב" כל חייו).
הפרופסור המטורף והזאב הענק – התייחסתי אליהם קודם.
כל דמויות שחקני המשנה הם חסרי כל משמעות, לא היה אכפת לי מאף אחד מהם, אם הם היו מתים, לא הייתי מתנגד (למעשה הם היו צריכים למות, זה היה עוזר לעלילה). הדמות היחידה שענינה אותי במעט היא דמותו של אביו שלדיוויד. אם אני חושב על דמויות משנה מהסרטים הקודמים ולהשוות למה שהיה לנו בהתעוררות, אין פה שום תחרות. בואו ניקח לדוגמה אמיליה, היא לא אמרה מילה אחת בשני הסרטים בהם היא השתתפה, היא הופיעה רק בשתי אולי שלוש סצנות בשני הסרטים של במלחמת האופל 2003 ו במלחמת האופל אבולוציה 2006 ביחד אבל עדיין הדמות שלה הרבה יותר משמעותית, יותר מכל דמויות המשנה של מלחמת האופל: התעוררות שנלקחים ביחד, וזה אומר הרבה.
מלחמת האופל :ההתעוררות הייתה הרבה יותר אפלה מהסרטים הקודמים ובזמנים מסוימים היתה מאוד איטית (המחצית השניה של הסרט במיוחד).
באופן כללי התאכזבתי מעט. התקציב של מלחמת האופל :התעוררות היה נמוך יותר מקודמיו, ניתן היה להבחין בקלות בעובדה זו במהלך הסרט, והשפיע על התוצאה שקבלנו בסופו של דבר.
אני מעריץ גדול מאוד של ז'אנר הערפדים ואנשי הזאב ואני מרגישים שמלחמת האופל הצליח להגשים את מלוא הפוטנציאל של הז'אנר (בסרטים הקודמים). זאת הסיבה לאכזבה שלי מהסרט הזה. בכל פעם שסרט מסדרת מלחמת האופל שוחרר שהתרגשתי כמו ילד קטן, ורוב הפעמים הלכתי הביתה מאושר. לאחר שצפיתי בהתעוררות זה היה שונה התעוררות פשוט לא סיפק את הסחורה, איכותו הייתה נמוכה בהרבה מהסרטים הקודמים בסידרה.
אני מקווה שכאשר המפיקים יתחילו לתכנן את הסרט הבא בסדרה הם יעשו עבודה יותר טובה ממה שהם עשו עם התעוררות. הם צריכים להבין שקייט בקינסייל לבדה לא יכולה למשוך את הכל על כתפיה היא צריכה עלילה סבירה ודמויות משנה סבירות. כך שלקהל הצופים יהיה אכפת מהסרט. בלי שני המרכיבים האלה זה לא יעבוד.
בלוג ביקורות סרטים - Cool Reviews Rule
בלוג חדשות קולנוע וטלויזיה - מגדלור - Megdalor