דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם יותר יקר בקניון 

מאת    [ 22/12/2012 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1907 פעמים ]

 

מי משלם את חווית הקניות של הצרכנים בישראל.

מאד נעים לנו ללכת לקניון, למרכולים הגדולים המשופעים בשפע רב, לרכוש את המוצרים המונחים על המדף בדרך מגרה שמעלה את מיצי הקיבה, להיענות לבן או בת הזוג ברכישה של מוצר לא מתוכנן או להיאנס ע"י הילדים המבקשים לנגוע ולקחת כול מוצר נחשק אל היד גם אם הם צריכים וגם עם לא. זאת היא חווית הקניות של האזרח/צרכן המערבי. והשאלה הנשאלת האם היום אנו יכולים להרשות לנו להפוך את מועדון הבילוי שלנו למסע של קניות ברחבי מתקן האשליות לו אנו קוראים קניון או מתחם קניות ובילוי. 

כ-יועץ עסקי אני יכול לתת דוגמא: החלטנו ללכת לראות סרט ב-אחת מרשתות אולמות הסרטים, בדרך, עד שהגענו לאולם הסרטים אנו עוברים בין דוכנים מגרים, מסעדות עם ריחות של מאפה, רואים מותג אוכל מוכר, או מותג אופנה נחשק. נעצרים, וברוב המקרים קונים...אבל תכננו ללכת לסרט! 

זה עולם האשליות של הרכישות שלנו ברחבי הקניון או מרכז הקניות, אפילו אם רק תכננו ללכת לראות סרט כזה או אחר. 

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי רב שנים התובנה היא כי כך מחנכים אותנו, כך קם לו דור חדש הלא הוא "דור הקניונים" ובלי לשים לב אנו רוכשים 20% לצרכינו ו-80% לארון או לשימוש חד פעמי. 

פעם, זה לא היה כך, פעם אנשים קנו את מה שהיו צריכים, כי השפע בכול פינה לא היה קיים כלל ועיקר. האם הם לא חיו, האם הם לא בילו, האם הם לא הצליחו לחסוך, האם החיים שלהם היו פחות טובים מהבכי המריר שלנו כול תאריך שכרטיס האשראי מחויב בבנק ומגדיל את החובה בחשבוננו. 

יש כאלה מאתנו שהגדילו לעשות והחליטו לצאת למרכול הגדול עם רשימת קניות מסודרת. ומי שחושב שזה עובד טועה טעות מרה. כי אנשי השיווק במרכזים הגדולים יודעים לגרות את החושים שלנו במוצרים נוספים. כן הם יודעים טוב לעשות כך. 

כ-יועץ אסטרטגי  אני מקשיב בימים האחרונים למבצעים של המרכולים הגדולים בתחום הירקות והפירות. מציעים לנו שם ירקות ופירות בפחות משקל לקילו. אבל מי מאתנו יודע כי החקלאי מקבל על דלעת: 1.5 שח לקילו, על תפוח עץ 2.5 שח לקילו, על תות שדה 15 שח לקילו, על פומלה 2 שח לקילו, על פלפל צהוב 2 שח לקילו, על בננה 1.5 שח לקילו...ובכמה אנו רוכשים זאת בעונה וביום ללא מבצעים? אתם בטח יודעים או שלא כי אם הייתם יודעים לא הייתם רצים לקניונים ולמרכולים. 

בתקופה בו המשכורת נשחקת, ההוצאות למחייה מרקיעים שחקים, זה הזמן לסתום את האף, לאטום את האוזניים, לאכול לפני שיוצאים למרכול, ואת הקניות לעשות בשווקים הפתוחים המתקיימים בכול עיר בישראל מבלי לשלם על ההליכה במיזוג כאשר מכול מדף צועקים לנו המוצרים "קחו אותי". 

בארצות המערב הבינו האזרחים כי הקניון ומרכז הקניות זה לעשירים המופלגים ולא לציבור הרחב בו הוא מוצא עושה את קניותיו במרחבי השוק הפתוח והלא יקר בעליל.

 אנא היו צרכנים נבונים

דורון עמית יזם, מקים, מנהל עסקים בתחומים שונים, ידע וניסיון עצום בתחום העסקים והחברות, ידע וניסיון אישי בקריסה של חברות, בהקמה של חברות ובהישרדות אישית ועסקית 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב