דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרה טיפים מוצלחים למיתוג פנימי 

מאת    [ 23/12/2012 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 1466 פעמים ]

עשרה טיפים מוצלחים למיתוג פנימי
  1. הבינו את מה שהמותג שלכם מבטיח. האם אתם אומרים לעובדים שלכם את אותם הדברים שאתם מבטיחים ללקוחות? כל מי שמייצג את המותג חייב להבין באופן העמוק ביותר מהו מותג, מה חשיבותו, מהם ערכי המפתח של המותג ומה הוא מבטיח, ולבסוף, עליהם להבין את התפקיד שלהם במימוש אותה הבטחה. מדובר בתהליך מקיף, מתמשך ומשולב של תקשורת פנימית.
  2. ודאו שהמנכ"ל שלכם משדר את ערכי המותג. הדוגמה שנותנים המנהלים בהתנהגותם חשובה ביותר להצלחת אסטרטגיית המותג שלכם. עודדו את המנכ"ל לגלם באישיותו את הערכים שעליהם מבוססת החברה ולהפגין מנהיגות בכל הקשור למותג. אחר כך שאלו את העובדים באיזו תדירות לדעתם ההנהלה הבכירה מדברת על המותג בהשוואה לתדירות שבה החלטותיה ופעולותיה אכן עולות עמו בקנה אחד.
  3. הבטיחו שתהיה עקביות בעיצוב. על המעצבים לעבוד על פי קווים מנחים ברורים וקבועים. המטרה היא להיראות עקביים וממוקדים. פרסמו את הקווים המנחים לעיצוב ברשת האינטרה-נט שלכם.
  4. שאפו לכך שהארגון שלכם ידבר בטון אחיד. לשם כך תדרכו את העובדים לגבי מרכיבי הזהות שלכם. האופן שבו מטפלים בתלונות, האופן שבו עונים לטלפונים במוקד השירות, האופן שבו מתבצע הניווט באתר האינטרנט של החברה – כל אלה משקפים את "הטון" שבו מדבר המותג.
  5. אם אתם משיקים מותג חדש, שתפו את העובדים בכל האספקטים של חוויית המותג.באחת מחברות הביטוח צוות התקשורת הפך חדר מחשבים ישן שנמצא במטה החברה ל"מרכז פעילות המותג" – מרכז שנועד להמחיש את המותג החדש בכמה סביבות רלוונטיות. בכל יום מובאים 50-60 עובדים מתחומים שונים לסיור במרכז כדי להמחיש להם את תהליך המיתוג.
  6. ודאו שהמסרים הפנימיים משקפים את המסרים שיוצאים החוצה. דאגו לקבל את כל החומר השיווקי שהחברה מפיצה והיו מעורבים בפעילות השיווקית. ודאו שערכי החברה מועברים בצורה נאמנה בחומר השיווקי.
  7. ודאו שערכי המותג אכן משקפים את צורת העבודה בארגון שלכם. למשל, אם "מכוונות ללקוח" היא ערך מרכזי, ודאו שאתם מממשים בפועל את ההבטחה הזאת באופן שבו אתם מתייחסים ללקוחות. אם "חדשנות" נמנית עם ערכי המותג, ודאו שההנהלה אכן מעודדת את העובדים, באמצעות תיגמול נאות, להיות חדשנים. אם אין זה המצב, טפלו ישירות בסיבה לאי ההתאמה.
  8. דאגו לבקר ערוצי תקשורת משניים: מפיצים, קמעונאים, בעלי זיכיונות, מוקדים טלפוניים חיצוניים ושותפים עסקיים לא יהיו בהכרח מעודכנים בכללי המיתוג של החברה. דאגו שמה שרחוק מן העין לא יהיה רחוק מן הלב.
  9. מדדו את רמת הבנת המותג אצל העובדים. מדדים פוטנציאליים יכולים להיות: עד כמה העובדים מביעים עניין במותג; עד כמה הם מרגישים מעודכנים לגבי המותג; כמה מסגולות המותג הם מסוגלים לזהות במבחן ידע.
  10. ולבסוף...היעזרו בקמיע חמוד. ייתכן שקמיעות חמודים הם לא הדבר הראשון שעולה בראשכם כשאתם חושבים על תקשורת אסטרטגית, אבל חשבו שוב. כשבנק SCB שילב דמות מצויירת - סטאר מאן (איש הכוכב) – בתכנית התקשורת שלו, הוא הצליח לשפר את הזכירות של המותג ואת העברת האינפורמציה וגם להעלות את המורל, באופן שעלה על כל הציפיות. צוות התקשורת של הבנק השתמש ב"סטאר מאן" כמטאפורה ויזואלית האומרת: "האנשים שלנו הם הכוכבים המאפשרים ל- SCB להוביל"; "המנהלים שלנו, כמנהיגים, אחראים ליצור את כוכבי המחר"; ו-"SCB תגיע עד לכוכבים כדי להעניק ערך ללקוחותיה ולקהילה".

 

למאמרים נוספים בתקשורת פנים http://www.laniado.co.il/%D7%A2%D7%A9%D7%A8%D7%94_%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D_%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%92_%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%99


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב