פעם אהבתי לדוג במזח ביפו. השקט, השלווה וההתמקדות בחכה היו שילוב מנצח עבורי.מדהים עד כמה תהליך הקידום והשיווק באינטרנט בו אני עובד מזכיר לי את חווית הדייג.
בשביל לדוג צריך חכה, פיתיון, סבלנות והנאה והדגים כבר יבואו... ואם לא? צריך לחשוב מה לא עובד ולעשות תיקונים בהתאם. אולי הפיתיון לא טוב, אולי באיזור שאני דג אין קהל דגים פוטנציאלי, אולי היד איתה אני דג לא רגישה מספיק ולכן אני לא מושך ברגע המדוייק לכך ובעוצמה המתאימה או אולי הקרס בו אני משתמש לא מתאים לקהל הדגים הפוטנציאלי ולכן גם דגים שכבר נתפסו בחכה בורחים? ואולי אחרון... הכי חשוב בעיני- אולי אני לא הכי נהנה היום מהדייג? ... כשאנחנו לא נהנים, אין הרבה סיכוי. מסכימים?
איך לשווק את העסק באינטרנט
על מנת לחקור את דרכי השיווק המתאימות ביותר לבית העסק שלכם, כדאי שתיתנו תשומת לב למספר פרמטרים חשובים:
• איתור המקומות בו נמצא קהל היעד שלכם
• פיתיון מתאים שהדגים ירצו לבלוע
• חכה שתעביר את הדגים שנתפסו אל סל הלקוחות שלך
גם אם בהתחלה נדמה לכם שאין לכם תשובות ופתרונות, אל דאגה. התחילו עם ניחושים. מה שלא יודעים, מנחשים. נסו כמובן לתת את הניחוש הטוב ביותר ולאחר מכן לבצע ביקורת בשיטת ניסוי וטעיה. את התוצאות החיוביות תאמצו ותחזקו ואת התוצאות השליליות תזנחו.
לדוגמא: אם אינכם יודעים היכן נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם, זירקו מספר ניחושים. בגוגל, בפייסבוק, בפורומים, בבלוגים. לאחר מכן בידקו את התוצאות והסיקו מסקנות. בעזרת תהליך של ניסוי, טעיה וביקורת תוכלו להגיע לפרמטרים מדויקים ומוצלחים יותר.
יאללה, מי תופס?
בפוסט זה אנו מדברים על תפיסת הדגים והעברתם מהמים אל הסל שלכם. על המטעמים הרבים שאפשר לעשות מהם, נדון בפעם אחרת. כעת אנו עוסקים בהעברת הדגים מהמים אל הסל שלנו. וכמה שיותר...
איזור בו שורץ קהל הלקוחות הפוטנציאלי
באזורים בהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים, אתם צריכים להיות נוכחים ופעילים. כמובן שבאיזורים בהם לא נמצא קהל פוטניצאלי אין טעןם לבזבז את זמנכם. נסו לדמיין את עצמכם במצב שלהם, נסו להרגיש את הבעיות שלהם ונסו לנחש היכן הם יהיו או לאן הם ילכו בכדי למצוא פתרון לבעיה או לצורך שלהם.
מה הפיתיון שלכם?
כאשר תבינו מה הבעיה של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, פיתיון מוצלח יהיה פיתרון לבעיה שלהם. השתדלו לעזור. עשו זאת באהבה לפתור את הבעיות שלהם וזה יגרום להם לשוב לטעום מהפיתיון.
חכה או תהליך להעברת הלקוחות שנתפסו אליכם לעסק
בוודאי כבר נוכחתם לדעת שכאשר לקוח פוטנציאלי נוגס בפיתיון שלכם אין ערובה לכך שהוא יגיע לסל שלכם. הרבה לקוחות יכולים להנות מהפיתיון אך להמשיך הלאה. על מנת שנוכל לשפר את אחוז ההמרה של לקוחות פוטנציאליים אלו ולהפוך אותם ללקוחות של העסק שלכם, אנו זקוקיםל תהליך הבנוי משלבים אשר יסייע לנו לבצע את ההמרה. בנוסף, חשוב לנקז את כל האנרגיה של שיווק וקידום העסק במקום אחד.
אתר אינטרנט שבנוי נכון יכול לשמש ככלי אליו תנוקז כל האנרגיה ודרכו יבוצע תהליך איכותי וממוקד להמרת הדגים הפוטנציאליים ללקוחות המייצרים בסופו של דבר רווח לעסק. תהליך שכזה דורש התייחסות נוספת במאמר אחר. או יותר נכון ספר...
מי שעוקב אחרי, וודאי שם לב שאני עוסק הרבה במאמרי בחשיבות תהליך ההמרה. חשוב מאד שתיהנו מהתהליך גם אם לפעמים נערמים קצת קשיים בדרך.
בהצלחה !
ירמיהו בן עמי מנהל ומפתח פרוייקט אדממה: תוכנה לבניית אתרים . בומבה-סייט שרותי בנייה, ניהול וקידום אתרים