שקיות הן האמצעי הפשוט והנפוץ ביותר לנשיאה והעברה של פריטים ממקום אחד לשני ומאדם אחד לשני. מאחר ושקיות משמשות לשימושים שונים ומגוונים, ניתן לנצל אותן גם להעברת מסרים, בעיקר פרסומיים.
כמו במוצרים אחרים, גם השקיות עברו ועדיין עוברות תהליכי השתנות, אם בשל התפתחויות טכנולוגיות ואם בשל הגברת המודעות לנושאים סביבתיים ואקולוגיים והרצון לייצר סביבה יותר ירוקה.
בשל עלות הייצור הנמוכה שלהן, מרבית השימושים בעבר היו בשקיות חד-פעמיות שלאחר שימוש היו נזרקות לפח. כך העולם הנאור מצא את עצמו משליך לאשפה כמויות אדירות של שקיות עשויות חומרים פלסטיים שאינם מתכלים ודינם להישאר אתנו עוד מאות שנים. עוד התברר, כי שקיות ניילון או פלסטיק המושלכות במקומות פתוחים, בין אם זה בים, בחוף הים או סתם בטבע, עלולות לגרום נזק בלתי הפיך לדגים וחיות הבולעים אותן ונחנקים למוות או שקיבתם נסתמת.
השלב הבא בהתפתחות השקיות היה בחומרי הייצור, תוך ניסיון ליצירת שקיות ירוקות, שקיות העשויות מחומר מתכלה מחד אך ניתנות לשימוש רב-פעמי מאידך. שימוש בחומר אל-בד, חומר מסיבים שאינם ארוגים, מאפשר היום לייצר שקיות רב-פעמיות ירוקות שהן גם חזקות ומסוגלות להכיל בתוכן חפצים שמשקלם היחסי גדול וגם ידידותיות לסביבה.
את העובדה שהיום אורך חייה של שקית אחת הוא גדול יחסית והיא משמשת כשקית רב-פעמית אפשר לנצל הן במאמצי המיתוג של עסק או פירמה מסוימים (ע"י יצירת שקית בד ממותגת שיש בה הדפסת לוגו) והן במסעות פרסום של מוצר מסוים או עסק מסוים. אותה קונה שרכשה שמלה יוקרתית שנארזה בשקית בד ממותגת תהיה שלט פרסום נייד לעסק כאשר תיקח אתה את אותה שקית לסופרמרקט, לשוק או לחוף הים.
טכנולוגיות ההדפסה הדיגיטלית היום מאפשרות להדפיס על גבי השקית כל תמונה, איור ולוגו שרוצים, ככל שדמיונו של המעצב מאפשר, גם אם זה נעשה בכמויות יחסית קטנות. כך אפשר לייצר שקית רב-פעמית ממותגת וירוקה בעלויות יחסית נמוכות ומשתלמות לכל עסק, קטן כגדול.
על אף שקיימת מגמה עולמית, המקבלת לאחרונה חיזוקים בחוקים ותקנות, של הקטנת השימוש בשקיות ככלל (וזו הסיבה שבסופרמרקטים וחנויות כל-בו לא מעטים הלקוח נדרש לשלם גם עבור השקית), לא ניתן יהיה להפסיק את השימוש בשקיות באופן מוחלט ולכן השימוש בשקיות העשויות חומר מתכלה ידידותי לסביבה ילך ויגבר.
מצד היצרן העושה שימוש בשקיות רב-פעמיות, או שקיות אל-בד, יהיה זה נכון לנצל את השקית גם להעברת מסרים שיווקיים.