כולם חוגגים יום העסקים הקטנים מגיע.
ראשי עיריות, מנהלי חברות, ומי לא צועק לנו מכול פינה "יום העסקים הקטנים מגיע" ברדיו, בטלוויזיה, מעל גבי העיתונות, באינטרנט מכול מקום אנו יודעים כי יום העסקים הקטנים מגיע.
מה יש בו ביום העסקים הקטנים שמגיעים, מדוע "משגעים" אותנו וטוחנים לנו את המוח בנושא של שני ימי קניות בעסקים קטנים? מה כאן המטרה, והאם המטרה היא כנה, חפה מכול פשע או אינטרס.
אני מבין שמה שמבקשים מאתנו הוא ש-ביומיים שלמים נרכוש את המוצרים שלנו רק בעסקים קטנים. למעשה אני מבין שמי שמריץ את המיזם הזה בעיקר זה ציון קינן מנכ"ל בנק הפועלים הנוכחי שהחליט הוא והבנק למקד את השיווק של הבנק בעסקים קטנים.
אולי זה בגלל שנמאס לבנק למחוק חובות לטיקונים, לתאגידים גדולים, לחברות של טיקונים שהם לא חברות ציבוריות, או שהבנק החליט לפזר את הסיכונים שלו בין יותר חברות קטנות מאשר להיתקע אם חברה אחת לה הוא מקצה הון רב והסיכון רב.
כ-יועץ עסקי אני חושב כי רב הנסתר מן הנגלה.
ואולי זה בגלל שריבית שניגבת מעסק קטן היא הרבה יותר גבוהה מריבית שניגבת מתאגיד גדול?
הכול יכול להיות!
השאלה היכן ואפוא זה עוזר לעסקים הקטנים?
כ יועץ אסטרטגי הרי כנראה שבאותו יום התקשורת תכסה את ראשי הערים, בעלי החברות ועוד כאלה שמשרדי ציבור ידחפו לתוך "פריים" הצילום, רוכשים מוצרים בעסקים הקטנים, בטח יהיו ראיונות מעניינים עם מספר בעלי העסקים שמזלם שפר והם אלה שיהיו המצולמים הראשונים, או שבעסקם יתבצעו רכישות של ראשי ערים וסלבס אחרים. וכול החגיגה הזאת תהיה יומיים שלמים יום חמישי ויום שישי שהם לדעת המארגנים ימי הקניות של הישראליים.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני כבר רואה את כול מבלי החמישי והשישי עוזבים את הקניונים, את מרכזי הבידור, את חווית הקניות, ועוברים כולם לרכוש בעסקים הקטנים. אתם יודעים מה? הלוואי אבל מה יקרה אחר כך? האם גם ביום א שלאחר אותו שבוע ימשיכו לבוא הקונים הפוטנציאלים אל העסקים הקטנים ובמחי יד ייוותרו על הטיול וההנאה שבקניון שם מרוכז כתמצית הפרי העסקים הסקסיים והמושכים את ציבור הצרכנים הישראלי.
מה היה קורה אם אותו כסף שהושקע בקמפיין כול כך יקר היו מקדמים רפורמות או עושים מעשים לקראת בעלי העסקים כמו למשל הורדת נטל עלויות העובדים הכבדות המוטלות על כול מעביד ומעביד, או אולי לוקחים על עצמם קרן ביטוח לעובדים בתעשייה או בשירותים של העסקים הקטנים לתשלום חס וחלילה פגיעה כזאת ואחרת בעובד במקום לנהל "קמפיין" נוסף בשיטת "אל קופונה" המאשים את המעבידים חס וחלילה עם עובדיו יפגעו.
האם באמת חושב המתכנן את יום העסקים הקטנים שתהיה השפעה מעבר לאותו יום לכוון העסקים הקטנים. אני אומר לא. העסקים הקטנים ימשיכו להיות הרוב במדינת ישראל אבל הסובל העקרי ממדיניות ממשלות ישראל.
לא אני לא סקפטי, אבל הייתי כבר בסרט הזה!
דורון עמית יזם, מקים, מנהל עסקים בתחומים שונים, ידע וניסיון עצום בתחום העסקים והחברות, ידע וניסיון אישי בקריסה של חברות, בהקמה של חברות ובהישרדות אישית ועסקית