נציגי מטה המאבק נגד הרכבת נפגשו השבוע עם נציגי הנהלת הרכבת בניסיון למצוא פתרונות נוספים לבעיית ההמתנה במחסומים.
בשיחה השתתפו מצד מטה המאבק- יו"ר מטה המאבק, עו"ד רונן רוטשטיין ועוד שלושה מראשי המטה- דוד שובט, שרון דולב ועזרא בן משה, ומצד הרכבת- ירון רביד, המשנה למנכ"ל הרכבת וד"ר נטלי כץ, מנהלת אגף דרכים והסדרי תנועה.
בפגישה העלו נציגי מטה המאבק ארבע דרישות מרכזיות:
1. האצת לוח הזמנים להקמת ההפרדות המפלסיות. נכון להיום העבודות על ההפרדה במחסום החשמונאים כבר החלו ונמצאות בעיצומו של השלב הראשון. הזמן המשוער לסיום כל הפרוייקט הוא ראשית שנת 2015. במחסום אנדרטת האצ"ל הוקצו תקציבים לתכנון ולהפקעות ואילו במחסום התעבורה ישנה בעיה שמונעת כרגע את בניית ההפרדות ומחפשים דרכים חלופיות. (תרתי משמע). מטה המאבק ביקש לעשות הכול כדי להאיץ את הקמת ההפרדות לפחות בשני המחסומים המרכזיים- בחשמונאים ובאנדרטת האצ"ל.
2. צמצום זמני ההמתנה במחסומים- כידוע, זמן ההמתנה במחסומים באנדרטת האצ"ל ובחשמונאים צומצם החל מחודש 10/12 משמעותית וההקלה בעומס מורגשת בכל שעות היממה עד כדי כך שכמעט ולא נוצרים פקקי תנועה במחסומים. צוות מטה המאבק ביקש לבחון את האפשרות לצמצם אפילו יותר את זמני ההמתנה במחסומים אלה. כמו כן נתבקש פתרון למחסום התעבורה שבו צומצמו זמני ההמתנה רק באופן חלקי וזאת בשל בעיה בטיחותית. במחסום התעבורה כבר נבחנות חלופות במטרה לצמצם גם בו את זמן ההמתנה.
3. תיקון המהמורות במחסום אנדרטת האצ"ל- דרישה נוספת שהועלתה הייתה תיקון המהמורות שבמסילה הסמוכה לאנדרטת האצ"ל, מהמורות שגורמות להאטת התנועה ועלולות אף לגרום לנזקים לרכבים. במטה המאבק מאמינים שתיקון המהמורות ישחרר אף יותר את הלחץ במחסום ויקל עוד יותר על התנועה. בהנהלת הרכבת הבטיחו לטפל בבעיה זו בזמן הקרוב בטווח של כחודש- חודשיים.
4. הגדלת תדירות הרכבות מרמלה לתל אביב- הועלתה דרישה להכפיל את תדירות הרכבות מרמלה לתל אביב כך שתצא רכבת כל חצי שעה ולא כל שעה. גם דרישה זו תיבחן.
במטה המאבק מבקשים לציין שהשיחה התנהלה ברוח טובה ונציגי הנהלת הרכבת היו קשובים לדרישות והבטיחו לעשות כל מאמץ לשפר את המצב אף יותר. סוכם על פגישת מעקב נוספת שתתקיים בעוד כחודש ברמלה.
יש לזכור שבעקבות פגישת נציגי המטה עם הנהלת הרכבת שהתקיימה ביום 29.04.12 אכן צומצמו זמני ההמתנה לאחר חצי שנה ועל כן פרק זמן של חצי שנה מהיום הוא פרק זמן ריאלי כדי לבצע שינויים נוספים ולהביא לפתרון כמעט סופי של בעיית הפקקים במחסומים.
בינתיים, ניתן לסכם את שנת פעילותו הראשונה של מטה המאבק בהצלחה גדולה שכן זמני ההמתנה צומצמו כמעט עד למינימום והעבודות על ההפרדה המפלסית הראשונה כבר בעיצומן גם הפקקים כמעט ונעלמו כליל.
כתושב העיר שתקוע בפקקים בכל בוקר ביציאה מהעיר ובערב בכניסה לעיר עקב מחסומי הרכבת קשה לי מאד להצדיק את ההסגר של הרכבת צריך לזה פתרון ,לא .העיר רמלה לוד והסביבה המון אנשים נמצאים בסכנת חיים ולא מודעים לכך. אני קורא לכל אחד לחתום על העצומה כדי שימצאו פיתרון לכולנו.