זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע - מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.
מה שזה אומר בפועל שהעבודה שלך כקופירייטר היא לפתות את קהל היעד לכול חלק בעותק בשביל שהם יצרכו כמה שיותר מהעותק ולא ידלגו על אף חלק. כך לדוגמה מגזין כמו בלייזר שמפציץ פעם אחרי פעם עם שורות פתיחה מפתות ויוצאות דופן למאמרים מעניינים שמושכים פנימה קוראים רבים. מה קורה אחר כך - הקורא נתפס ברשת וכול תוכו בכול המאמר הנה מספר דוגמאות למשפטים שמושכים אותך פנימה:
1. זה היה מחזה מזעזע של חוסר כבוד
2. בחיים לא היית שהיא רק ב 14 לפי צורת הלבוש שלה.
3. שהוא התקרב לקופסה שהייתה מונחת בצורה מוזרה משהו שם זז...
כמו שאתם רואים כול שורות הפתיחה הללו מגרות את הסקרנות שלך, הם גורמות לך לחשוב איך זה ממשיך מה קורה לאחר מכן. זה גורם לך לדמיין את הסצנה שהולכת לקרות בהמשך ממש כמו ספר טוב. אתה יכול לקחת את אותם פרספקטיבות ולהטמיע אותם בשיווק שאתה כותב את העותק שלך.
לדוגמה במקום להתחיל את הדיוור הישיר שלך לרשת מלונות מסוימת בצורה הזו:
"אתה מכיר אותנו? Www.booking.com אנחנו מרכזים במקום אחד מאות אלפי בתי מלון מצוינים ונותנים את הדילים הטובים ביותר ברשת, המלון שלך יכול להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו"
אתה ממש יכול לתפוס את תשומת הלב של המלונות שרוצות לשתף פעולה עם האתר הנ"ל עם משפט פתיחה שיהיה מאוד ספציפי ורלוונטי להם.
"עכשיו יש לכם את ההזדמנות לחשוף את המלון שלכם ל12000 זוגות עיניים ביום שמחפשים מקום לשהות בו ולבלות בו ברחבי העולם"
בשביל מלון למה משנה מה גודלו שמסתמך בעיקר על הזמנת דרך רשת האינטרנט משפט הפתיחה הזה נותן ללקוחות מספיק סיבות להמשיך לקרוא. הנה מספר דוגמאות נוספות למשפטי פתיחה נוספים לפני ואחרי.
לפני:
שלום וברוכים הבאים לאתר שלנו אם אתם מחפשים צילום אירועים ברמה אתם במקום הנכון.
אחרי:
אנחנו לא מצלמים אנחנו תופסים זיכרונות יקרי ערך מהם תוכל ליהנות כול החיים.
לפני:
האתר שלנו קיים משנת 2002 והשנה אנו חוגגים עשור של אספקת מתנות בהתאמה אישית לבית
אחרי:
איך את מקבל את המתנות הכי מיוחדות שיש במחירים הוגנים ולא משתוללים - בדיוק פה...
לפני:
אתר הקרוזים שלנו מציע הצעות שאי אפשר להתחרות בהם ומספק מגוון של שירותי תיירות שיספקו אפילו את הטייל הבררן ביותר.
אחרי:
רק תדמיין את עצמך על החופים הלבנים של הונלולו, מטייל ביערות הגשם של בליז ושואף את הקרח הדק כאבקה באתר הסקי של אספן...היי וכול זה ב50 אחוז פחות!!
לפני:
אנו מודים לך שקנית את הקניות לארגון שלך פה אנו מקווים שחווית הקניה שלך הייתה מענגת.
אחרי:
שאתה באמת מרשים את הלקוחות שלך עם מתנות מיוחדות הם זוכרים אותך לאורך זמן רב יותר, מרגישים קרובים אליך יותר וקרוב לוודאי שיצפרו אותך מה שיגרום לעלייה במכירות.
כאן בעצם טמון ההבדל, משפטי "הלפני" הוא משעממים, ממוצעים ואינם מחמיאים. משפטי "האחרי" הם מסקרנים, מלאי דמיון ומפתים. אל תעצור אחרי שייצרת כותרות מזמינות, נצל את המומנטום על ידי כתיבת משפטי פתיחה מסקרנים שתעשה כך תהפוך יותר מבקרי אתר ללקוחות פוטנציאלים בעתיד.
איציק עומרי קידום אתרים ותוכן שיווקי חברת Creative Brilliance מילים פשוטות - רעיונות גדולים טל: 054-5205985 www.creativebrilliance.co.il