דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכן שיווקי - הבלוף של עולם הפרסום ויחסי הציבור. 

מאת    [ 21/01/2013 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 3400 פעמים ]

"תוכן שיווקי" -  הבלוף של עולם הפרסום ויחסי הציבור.

אם תשאלו פרסומאי או יחצן , מה זה "תוכן שיווקי",  סביר להניח שתיתקלו בתשובה מגומגמת ובשפת גוף מביכה מצד המשיב.

אכן, יש סיבה לכך. המושג "תוכן שיווקי" הפך בשנים האחרונות בעיקר בערוצי הטלוויזיה המסחרית, לשם נירדף למסחטת כסף מהלקוחות , שחלקם תמימים באמת, וחלקם מנסים להיתמם ולנצל את "הפירצה" הזו, 

שהרגולטור, עדיין לא השכיל לסתום או לא מעוניין במיוחד.

אין ספק שלכאורה "כולם מרוויחים" ערוצי הטלוויזיה, המתווכים, הלקוחות המפרסמים הפרסומאים ואולי גם היחצנים שעשו הסבה מהירה ל"תוכן השיווקי", ומנסים למכור ללקוח שזה בעצם יחסי ציבור...

 התוכן השיווקי, הפך להיות לפחות בחלק לא מבוטל "מהאייטמים" במיוחד בשעות ה"אוף טיים", אבל גם בשעות השיא, למכרה זהב לשרלטנים,"ממציאי שיטות טיפול", בעלי מקצועות חופשיים , מעורכי דין , רופאים ועד קוראים בקפה, בכף הרגל ומיסטיקנים בגרוש "בעלי יכולת מדהימה", כאשר המנחה מתמוגגת..

מי מפסיד מהתוכן השיווקי במתכונתו הפרומה לכל דיכפין ויתן כמה אלפי שקלים? הציבור כמובן.

אותו ציבור שאיך שהוא כבר מתחיל להפנים שפרסומת אמורה למכור מוצר או שירות , והאמת וכל האמת לא מחייבת במיוחד, בפרסום. חלק מהציבור מפעיל שיקול דעת ומבין שמנסים "לדחוף" לנו מוצר בגלל שהוא ריווחי למפרסם ומשפר בעיקר את תזרים ההכנסות שלו .. בפרסום אנחנו לפחות מודעים למניפולציה.

כאשר מוכנס "תוכן שיווקי" במסווה של אייטם עיתונאי, מדובר בתופעה חמורה של הטעייה לכאורה.

 לצופה אין שום ידע בד"כ , או אזהרה/ סימון כלשהו (להבדיל משידורי פרסומת הברורים ומסומנים),

והוא לעיתים קרובות נוטה לחשוב כי מה שהוא רואה ואת מי שנחזה להיות איש מקצוע אובייקטיבי, שהוזמן לאולפן ולתוכנית לאחר תחקיר עיתונאי "מעמיק ואובייקטיבי" , או מקסימום מדובר בעבודת יחסי ציבור לגיטימית,  בעוד שלמעשה מדובר באדם שקנה זמן מסך בכסף מלא ולמעשה " כל אחד יכול"!

הרגולטור חייב לדעתי ולדעת רבים לעצור את התופעה המכוערת והמגונה הזו הקרוייה בשפת מכבסות "תוכן שיווקי", כשבפועל מדובר בפרסום לכל דבר ועניין בתשלום, כשרק הציבור לא מודע למניפולציה.

הפתרון הטכני לבעיה שמעורר התוכן השיווקי, פשוט לכאורה, סימון מוסכם וברור בזמן שידור אייטם  שניקנה בכסף, כתוכן שיווקי בדיוק כפי שמקובל מאז ומעולם בשידורי פרסומת.

השאלה היא למי יש אינטרס מלבד אולי לרגולטור, לשים גבול למניפולציה ולהפסיק להטעות את הציבור.

מוטי קפלן - יועץ ומרצה לפרסום ויחסי ציבור, מנהל פורום פרסום שיווק ויחס"צ ב"תפוז".

מוטי קפלן יועץ ומרצה לשיווק, מכירות ותקשורת שיווקית מומחה בתחומי השיווק המכירות והתקשורת השיווקית כולל: אסטרטגיה וטקטיקה לשיווק נכון, לפרסום,יחסי ציבור, קידום מכירות ועוד, בהתאמה לכל עסק. http://www.mkimc.com נייד: 4646510 -054




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב