דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין תקשורת חזותית לעיצוב גרפי 

מאת    [ 21/01/2013 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2178 פעמים ]

עיצוב גרפי הוא מקצוע ותיק, המשלב בין עיצוב תמונה וטקסט לכדי מוצר שמעביר מסר או תדמית לצרכנים בכל תחומי החיים. הוא מאפשר העברה מדוייקת של רעיון או לעורר רגש מסויים באמצעים ויזואליים פשוטים. לאורך השנים, עסק העיצוב הגרפי בעיצוב מוצרים מודפסים: בעיתונות, כחלק ממיתוג חברה, באריזות מוצרים וכדומה. מהפכת המדיה של שני העשורים האחרונים הולידה הרבה פלטפורמות חדשות להעברת מסרים גרפים, באינטרנט ובוידאו, מה שדרש ממעצבים גרפיים וממוסדות המלמדים עיצוב גרפי לעדכן את ההגדרה המקצועית שלהם ולהרחיב אותה.

העיצוב הגרפי בעידן המדיה הדיגיטלית

בשני העשורים האחרונים, צמחו דרכי תקשורת חדשות בין מפרסמים ונושאי מסרים אחרים לבני אדם מן הישוב. בעוד העיצוב הגרפי הקלאסי עוסק בעיקר בעיצוב לפרינט (לאמצעים מודפסים בדו מימד), נוצר צורך להגדיר מחדש את התחום, כדי שיכיל גם עיצוב עבור טלוויזיה, אינטרנט וממשקים ממוחשבים אחרים. כך נולד התחום של תקשורת חזותית, שהעיצוב הגרפי נחשב היום לתחום חשוב בתוכו.

עיצוב תקשורת חזותית

מוסדות הלימוד המכשירים סטודנטים לקריירה כמעצבים גרפיים אימצו בעשור האחרון את ההגדרה הרחבה יותר של עיצוב תקשורת חזותית והכניסו לתוכנית הלימודים תחומים חדשים כגון עיצוב לאינטרנט, וידאו ארט ועיצוב משחקי מחשב. עיצוב לממשק אינטראקטיבי אינטרנטי דורש ידע והבנה אחרת מעולם הדו מימד של העיצוב הגרפי. לכן, לימודי עיצוב תקשורת חזותית כוללים גם עיצוב סביבת משתמש (מתוך ניסיון ליצר למשתמש במוצר חזותי ברשת חוויה איכותית) ולתוכנות העיצוב הגרפי הסטנדרטיות נוספו קורסים המאפשרים יצירת עיצוב בתלת מימד ואנימציה (כגון קורס maya), כמו אלה שניתן ליצור בתוכנות פלאש או בג'ווה. לימודי תקשורת חזותית, כוללים היום יסודות בסיסיים מעולם העיצוב הגרפי: מבוא לאסתטיקה עיצובית, זרמים בעיצוב הגרפי, רישום ואיור וחשיבה יצירתית ולצידם קורסים שנותנים הבנה רחבה יותר של עולם התקשורת החזותית המורכב של ימינו: פרסום, תקשורת שיווקית, עיצוב לאינטרנט וקורסים על המדיה החדשה.

אופק תעסוקתי למעצבים גרפיים ולמעצבי תקשורת חזותית

יש המון אפשרויות תעסוקה לבוגרי לימודי תקשורת חזותית, ביום שלאחר הלימודים. חלקן נוגעות לעיצוב גרפי במובן הבסיסי של המילה: עבודה עבור משרדי פרסום, בעיתונות הכתובה, עבודה כעצמאיים בתהליכים של מיתוג חברות, עבודה בבתי דפוס כמעצבי הזמנות, ברושורים וכדומה וגם כמעצבי אריזות ומוצרים בשלל חברות ישראליות ובינלאומיות. לצד כל אלה, יש דרישה גדולה במשק למעצבי אתרים או פורמטים אינטרנטיים אחרים. גם לאלה יש ביקוש רב בחברות פרסום, בחברות טכנולוגיה ובחברות קידום אתרים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב