דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבסיס להצלחה במכירות - יצירת אמון עם הלקוחות 

מאת    [ 11/02/2013 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2219 פעמים ]

הדרכת מכירות – יצירת מערכת יחסים מבוססת אמון עם לקוחות

אנשי מכירות מכירים את האירוע הבא : הלקוח מחייך קלות, מביט אל תוך עצמו במבוכה ושולף את המשפט הבא: "תן לי לחשוב על זה הלילה" או כל תשובה דומה. תופעה זו נובעת מתוך מקום מאוד בסיסי הטמון בכל אחד ואחת מאתנו. אני מדבר על פחד מלקבל החלטה. בכל הדרכת מכירות עוסקים בטכניקות טיפול בתופעה זו.

רוב הלקוחות מפחדים לצאת פראיירים ולרכוש מוצר שהם לא באמת רצו או לרכוש מוצר שהם רצו אבל במחיר מופקע. הפחד הזה מושרש היטב במוחו של הלקוח וחוויה זו מלווה את שיחת המכירה של אנשי המכירות לאורך כל הפגישה או הפרזנטציה.

כאשר אנשי מכירות מבצעים את עבודתם נאמנה וכהלכה, הפחד הזה אמור להיות מוסר מהשיחה. לא קל לעשות זאת אך אתגר זה עומד בראש ובראשונה בשיחת מכירה של סוכן מכירות עם הלקוח שלו. יצירת אמון של הלקוח באיש המכירות היא מטרה מרכזית לפני קיום הפגישה, במהלכה ולאחר מכן. איש מכירות שיפספס את אמונו של הלקוח – יקשה על עצמו את סגירת העסקה, אם בכלל.

מה אסור לעשות - איך לא לפגוע ביצירת האמון של הלקוחות - מספר כללים מתוך הדרכת מכירות שלנו :


    • עשו הכנה מספקת לפגישה – תכננו את מה שאתם רוצים להגיד.
    • בצעו מחקר קטן על הלקוח – בעידן הפייסבוק והאינטרנט ניתן לדעת המון...
    • הגיעו בזמן ולא בערך – כך תמנעו את משבר האמון הראשון של הלקוח בכם
    • הקשיבו לדבריו של הלקוח – יש לו מה להגיד ולרוב דבריו מבוססים על ניסיון
    • ספקו עובדות ולא דעות – הסבירו על המוצר שלכם דרך עובדות ולא פרשנויות אישיות
    • אם אתם לא יודעים תשובה – תבקשו לבדוק ולחזור אליו, אל תמציאו תשובה
    • הוקרה – אמצעי ליצירת אמון וחווית קניה טובה של הלקוח
    • סיימו בזמן את הפגישה ואל תגררו את הלקוח למו"מ מתיש
    • הבטחתם לשלוח חומר - עשו זאת מיד לאחר הפגישה וכך תבנו את האמון של הלקוח בכם
    • אל תלכלכו על המתחרים. תבקשו לדבר על המוצר שלכם ועל היתרונות שלכם

הצלחה במכירות מבוססת על יצירת אמון בין בני אדם. הלקוח אמור ליצור בסיס מספיק חזק על מנת שיוציא את כספו על מוצר אותו אתם מבקשים למכור לו. מערכת יחסים עם לקוח משולה למערכת יחסים של בני זוג. בהתחלה חשדנות, לאחר מכן יצירת אמון בסיסי ולבסוף גם חתונה ויצירת מערכת יחסים ארוכת שנים. גם עם לקוחות מערכת היחסים אמורה להיות מתמשכת, זאת על מנת שתוכלו להציע לו בעתיד מוצרים נוספים ועל מנת שהוא יהיה השגריר הכי טוב שלכם ויפנה אתכם לעסקאות הבאות.

בהצלחה !

הכותבים הינם מאמנים עסקיים ומנחי קורס מכירות בית הספר למכירותstart2sell




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב