מרבית חברות בניית האתרים שבונות חנות וירטואלית ללקוחות, עושות זאת על בסיס שכירות. כלומר, הלקוח משלם לחברה שמפסקת את החנות סכום קבוע כל חודש, והיא בתמורה לכך, מעניקה לו את הזכות להשתמש בשירותי החנות על בסיס חודשי.
גם אם החנות ממלאת את הייעוד שלה ועובדת מצוין, אם הלקוח עובר לחברת בניית אתרים אחרים, האחריות להעביר את המידע מהחנות הישנה לחנות החדשה בדרך כלל נופלת עליו. כמובן שאם כל חנות בנויה בפלטפורמה אחרת, המעבר הזה לא תמיד יהיה כל כך קל ופשוט, ומי שיסבול בסופו של דבר הוא הלקוח שבעצם לא עשה שום דבר רע , למעט העובדה שהוא החליט לעבוד עם חנות "סגורה" (כלומר, שהיא נכתבה בקוד סגור).
עוד נקודה בעייתית היא שכל תוספת חדשה שרוצים להוסיף לחנות, עולה בדרך כלל סכום חד פעמי מעבר לתשלום החודשי או השנתי על החנות. כך אם למשל עושים מקצה שיפורים, אפשר להגיע בקלות לסכומים של אלפי שקלים שהם לא תמיד פרופורציונלים למה שמקבלים בפועל.
בניית חנות וירטואלית באמצעות ג'ומלה
כל מה שנכתב עד כה, לא נכון לגבי בניית חנות וירטואלית באמצעות ג'ומלה: כאשר בונים חנות וירטואלית באמצעות ג'ומלה, למעשה משתמשים במערכת בקוד פתוח שעבדו עליה עשרות ואף מאות מתכנתים במקביל. המשמעות היא שלחנות כזו יכולים להיות עשרות תוספים שונים כגון ניוזטלריים, הוספה של מוצרים באמצעות קבצי CSV (קבצים שאפשר לייצר בקלות עם אקסל), מועדון לקוחות , תצוגה מקדימה של פריטים וכך הלאה.
יתרון נוסף וחשוב לא פחות של חנות וירטואלית שבנויה בג'ומלה הוא שהחנות עצמה היא מודולארית ואפשר להרכיב אותה על אתר אינטרנט שבנוי בג'ומלה, או אפילו לפתוח קודם כל חנות ואחר כך להוסיף לה אתר בשלב מאוחר יותר. כמובן שהן החנות והן האתר נשלטים שתיהן באמצעות מערכת ניהול תוכן אחת, וזהו עוד יתרון חשוב מאוד של ג'ומלה לעומת חנויות וירטואליות שפועלות בצורות אחרות שאינן מודולאריות.
כיצד לזהות חנות וירטואלית ששווה להשקיע בה
בכל מה שקשור להשוואה בין חנויות וירטואליות שונות, כלל המפתח הוא איכות ולא כמות : אם כל החנויות של החברה נראות זהות אחת לשנייה, סימן שהיא מוכרת את החנויות שלה על פס נע ומשתמשת כל הזמן באותה תבנית בסיס. חנות שכזו בדרך כלל לא תמשוך את הלקוחות ומעידה על כך שחברת בניית האתרים, לא השקיעה בה הרבה מחשבה.
לעומת זאת, אם רואים שכל חנות נראית שונה מהשנייה, ואפילו אם מדובר במספר קטן יחסית של חנויות, סימן שצוות החברה מתייחס אל הלקוחות שלה בכבוד הראוי. חשוב לזכור שבסופו של דבר, עסקים עושים עם בני אדם, ואין תחליף ליחסי אנוש תקינים. במקרה של חברות שבונות חנויות וירטואליות, הדבר בדרך כלל יתבטא בתמיכה טכנית טובה יותר והלקוח לא יימצא את עצמו מתוזז ממחלקה למחלקה בתוך החברה.
נירית אקרמן עובדת בחברת WinWeb כבונה אתרים ומתכנתת , winweb מתמחה בבניית אתרים בקוד פתוח ובפרט בחניות וירטואליות , לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו דרך האתר http://www.winweb.co.il
>