הפייסבוק רק בן 7 , אולם ללא ספק שינה את העולם . גם בתחומי הקמפיין הפוליטי הוא הפך את הפוליטיקאי לנגיש יותר , נתן לפוליטיקאי להיות העורך, הצלם, ןהכתב של מה שנכתב עליו , המדיום הפייסבוקי מיידי , ובעיקר וירלי היכול לעורר הדים אצל עשרות אלפים תוך דקות , לטוב ולרע . בטרם אתם ניגשים להקים דף פייסבוק פוליטי , כמה עצות וכמה מוקשים שיכולים להקשות עליכם ולגרום לכם נזקים .
1. בנה דף עיסקי , לא פרופיל ולא קבוצה שני אלה מוגבלים ב - 5,000 חברים , אתה בטח רוצה יותר .... מלבד זה לדף עיסקי שורה ארוכה של יתרונות כמו קידום , פרסום , סטטיסטיקות חכמות וכו' .
2. שם הדף, תמונת הנושא ותמונת הפרופיל חשובים ביותר . אל תשתמש בתמונות מהאימג'בנק, אלא בתמונות אותנטיות ממקום היישוב שלך או שלך , אל תעבד אותן יותר מידי ואל תהפוך אותן למהוקצעות מידי . התאם את מידות התמונות למידות פייסבוק ( 403/403 בציר הזמן ) וכו'
3. אל תציף את הדף בעדכונים רבים ותכופים , אלה יימאסו במהרה ואיש לא ישים ליבו לדברים החשובים ביות
4 .מנה מנהל אחראי לדף, אל תמנה שורה של מנהלים בעלי הרשאות , כך תאבד שליטה . דאג לעבור על כל פוסט טרם פרסומו .
5.הפעל את החברים בדף , שתף אותם , שאל את דעתם , שגר להם חידות , תמונות וציטטות מעניינות הנוגעות לחיי היישוב , לתחום המנהיגות והפוליטיקה . הקצב הנכון הוא 1-3 פוסטים ביום .
6. ברך את החברים בדף בימי הולדת וחגים , ולא בברכות לקוניות או קצרות מידי
7 . השתמש בסטטיסטיקות הדף כדי ללמוד מי הם החברים, האם הם מעל לגיל 17, האם הם בכלל מהיישוב שלך ?, מה גילם - ...
8. פרסם את הדף במסגרות הפרסום של פייסבוק ובכל הפרסומים הפומביים שלך
9 . מחקרים מראים כי שעת שיגור הפוסט המוצלחת ביותר היא בין 21.00 ל - 22.00
10. זהה "משפיעני רשת" בעלי רשימות חברים גדולות ושדל אותם להצטרף לדף שלך
11. זכור כי הפוסטים נקראים גם על ידי עיתונאים, אם אלה יחליטו להתייחס אליהם או לצטט אותם בתקשורת הכתובה תקבל אפקט כפול ומכופל .
12.אל תמחק או תבטל ביקורת כלפיך בפייסבוק , או מניפולציות והתגרויות מכווונות - טפל בהם בחכמה . למשל לפוסט ביקורתי ענה : " אשמח אם נוכל להיפגש לשיחה אישית כדי שאבהיר לך מה הן העובדות ..."
13. אל תרבה בסופרלטיבים עצמיים , תן לאחרים לספר עליך .
14. אל תפרסם פוסטים שליליים נגד כל דבר ביישוב שלך, הציבור רוצה לשמוע דברים חיוביים ואיך אפשר להפוך את היישוב לטוב יותר, ופחות קשוב לביקורות אינסופיות .
15. היזהרו משגיאות כתיב , הן לא משדרות רצינות.
16. אל תעמיסו על הדף חומרים "כבדים" כמו נאומים , מצגות , והודעות טנדרטיות לעיתונות , אלא התאימו את המסר למדיום , קצר וקולע .
17 . לימדו את חוקי הפייסבוק ושימרו עליהם מכל משמר כדי שהדף לא יורד על ידי מנהלי הרשת .
18. תנו לחברי הדף שלכם לצפות בזויות אחרות של חייכם ולהציץ לתכונותיכם : משפחה , תחביבים , רקע , וכו' ולאו דווקא חומרי פרסום מקצועיים .
19. מותר להשתמש גם בהומור שאינו מזיק ואינו נמוך או חלילה הפוגע במישהוא ...
3,750,000 ישראלים רשומים כמשתמשים בפייסבוק , לכל אחד מהם 130 חברים בממוצע , 85% מהם בעלי זכות בחירה מעל גיל 17 ... פילוח נכון והתאמת מסרים יכולים להניע אותם , להפעיל אותם ולהשפיע על דעתם . מחקרים מראים כי משתמשי הרשתות החברתיות בעולם הם גם פעילים ומעורבים יותר מבחינה פוליטית , לכן הסיכוי שתמצא דרך פנייה ממוקדת ונכונה אליהם קולות גדול יותר ...
אשמח לענות לשאלות נוספות efaradis@gmail.com
אייל פרדיס ( m.a ) , בוגר מדע המדינה וסוציולוגיה אוניברסיטת חיפה . שימש יועץ בכיר לשר משה שחל בממשלת רבין ז"ל , דובר ההסתדרות הכללית , מנכ"ל קומוניקט לייעץ תקשורתי ויחסי ציבור , מנכ"ל עיריית עפולה . שימש מרצה באוניברסיטת חיפה בתחומי תקשורת , יחסי ציבור , ומדע המדינה . פרשן פוליטי של רדיו חיפה , עורך הבלוג http://www.election.co.il ומנכ"ל חברת המיתוג התקשורת ויחסי הציבור citybranding