חוויית הקנייה של לקוחות פוטנציאליים מהווה עבור רבים חוויה כיפית, מהנה ורבת חושים, המערבת את חושים: ראייה, מישוש, שמיעה, ריח ואפילו טעם במקרים מסוימים. אין ספק שחוויה חושית הינה החוויה המועדפת על בן האנוש, ועל כן אם היא נפגמת בשל סיבה כלשהי, הוא יימנע מלחזור עליה. מסיבה זו, תצוגת מוצרים בחנויות צריכה להיות נגישה ללקוחות מצד אחד, אך מאובטחות וממוגנות היטב מצד שני נגד גניבות.
גם כאשר מדובר בתצוגה של ציוד צילום הדבר נכון. ציוד צילום יכול להיות יקר מאד, אך ללא גישה חופשית של הלקוחות למוצרים, יש להניח שאחוז המכירות ירד פלאים.
אנשים אוהבים לנגוע, למשש, לבדוק, ואם הדבר נמנע מהם סביר להניח שיעדיפו לבצע רכישה בחנות אחרת. מיגון תצוגה אלקטרוני הוא בדיוק המענה לסוגיה זו, אשר מצד אחד מרצה את הלקוחות, ומצד שני מרחיק את הגנבים וממגן את המוצרים היקרים.
אמצעי המיגון האלקטרוני מגיעים בצורת מעמדים מעוצבים להפליא, אשר בהם מותקנים חיישנים. הדבר מאפשר קיום תצוגה פתוחה, גם של מוצרים יקרים מאד, מחוץ לארונות התצוגה, ונגישים ללקוחות. מיגון תצוגה אלקטרוני מאפשר זאת בביטחון.
תצוגה פתוחה עם מעמדים חכמים מצוידת בחיישנים ומרכזיות מיוחדים אשר מהווים אמצעי מיגון אלקטרוני, ונותנים מענה לצורך של הלקוח לגעת במוצר. השיטה הוכיחה את עצמה כיעילה, הן בהיבט של עידוד המכירות והן בהיבט של ירידה תלולה בשיעור הגניבות.
איך עובד מיגון תצוגה אלקטרוני ?
שיטת המיגון האלקטרוני מתאימה למוצרים בכל גודל - החל ממחשבים וכלה בגאדג'טים קטנים ומתוחכמים. גם כאשר מדובר בציוד צילום, מדובר על ציוד בגדלים שונים, שלרוב אינו מתאים לשיטת המיגון הכרוכה בהצמדת תגים קשיחים למוצר. למוצרים אלה הכי מתאימה שיטת מיגון תצוגה אלקטרוני הכוללת מעמדי תצוגה חכמים במבחר גדלים ועיצובים.
מוצרי הצילום המונחים על המעמדים החכמים מחוברים אליהם באמצעות חיבור מיוחד ומפתח אינפרא אדום הנושא קודן ייחודי לכל חנות. כאשר לקוח מרים מוצר מהמעמד על מנת לבחון אותו מקרוב, אם לא ישיבו למקומו – תופעל האזעקה.
בנוסף, עבור מוצרים קטנים יותר, קיימים ווי תליה חכמים המאפשרים בחינה מקרוב של המוצרים אך ללא היכולת להורידם מן הוו. רק בעזרתו של עובד החנות ניתן להוריד את המוצר מן הוו. ניתן לתלות ווים נעולים חכמים אלה על מסילות, רשתות, וקירות מחוררים.
מיגון הצועד עם הזמן
מיגון תצוגה אלקטרוני על שיטותיו השונות, הביא עימו אופי חדש לאולמות התצוגה של מוצרים רבים. בעוד שבעבר היו המוצרים נעולים מאחורי מנעול ובריח, בתוך ארונות זכוכית משוריינת, הרי שהיום יכול הלקוח להסתובב באולם התצוגה, למשש את המוצר, לבחון אותו מקרוב ולהתרשם ולהחליט שהוא קונה אותו ביתר קלות.
הנגישות שהביאה איתה השיטה, מגבירה מכירות, מגדילה את מעגל הלקוחות, ומצמצמת בשיעור ניכר את אחוז הגניבות. המחשבה על תצוגת ציוד יקר המונח על מעמדים וניתן למישוש הייתה רחוקה ובלתי נתפסת, והנה כיום הטכנולוגיה מאפשרת גם לאכול מן העוגה וגם להשאיר אותה שלמה.
כל בית עסק חייב במיגון מוצריו, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במוצרים יקרים. כל השקעה הכרוכה במיגון המוצרים הינה כדאית. חשבון פשוט מראה שחוסר מיגון מתאים גורר חבלה וגניבות בשיעור כזה אשר מצליח לפגוע במחזור הרווחים של העסק. לכן, השקעה במיגון טוב של המוצרים מתגלה כהשקעה נפלאה הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. זכרו – מיגון אלקטרוני שלכם ובשבילכם.
שרון דורון, מנהלת צ'קפוינט, G4S טכנולוגיות מיגון (ישראל) בע"מ, 054-5245900