ליאור אברהם: "עשרת הכללים ל"עשה ואל תעשה" לכתיבה נכונה"
• אל תתיישבו ליד המחשב ואל תתחילו בכתיבה עצמה, לפני שהבנתם בעצמכם מהו בדיוק הסיפור שאתם עומדים לכתוב - הגדירו לעצמכם היטב מהוא האירוע, מהם המרכיבים המרכזיים בו, מה החשיבות של כל אחד מהם, וכן - מדוע, בכלל, זה עשוי לעניין את הקוראים
• אל תתחילו לכתוב לפני שהגדרתם לעצמכם בדיוק מה, בעצם, אתם רוצים לומר לקוראים - אם זה לא ברור לכם, הקוראים לעולם לא יבינו זאת.
• חשבו על הקוראים שלכם - נסו לדמיין לעצמכם כיצד הייתם מספרים את הסיפור, בעל פה, לבני משפחתכם, לידידים, ואפילו לבעל המכולת השכונתית, בקיצור - למי שאינו בקי בפרטי הסיפור וברקעו.
• אתרו בסיפור את המרכיבים שעשויה להיות להם רלוונטיות ישירה לקוראים - הבליטו אותם. הקוראים מחפשים נושאים וזווית שיש להם נגיעה אישית אליהם.
• אל תסתפקו בדיווח עובדתי ויבש - התיאורים (ה"צבע") הם המרכיבים החיונים בכל ידיעה.
• לא די בעובדות בלבד - הרקע והמשמעויות חיוניים להבנתן. לקוראים אין ארכיון במוחם ואין לצפות מהם כי יזכרו, כמוכם, מה קדם לאירוע המסוקר או מה הרקע לו.
• הימנעו ממשפטים ארוכים ומסורבלים.
• כל פרט ועובדה הנכללים בידיעה מעוררים אצל הקוראים שאלות - ודאו שעל כל שאלה יש תשובה בטקסט.
• אל תציפו את הקוראים בים של פרטים ועובדות - אל תהססו לזרוק כל מה שטפל לסיפור העיקרי ומשני לו.
• סיימתם לכתוב? קראו את הטקסט לפני העברתו למערכת - בדקו אם כל העובדות מדויקות, אם ה"קרוא הממוצע" יבין במה מדובר, אם הרקע ברור, אם לכל השאלות החבויות בין השורות יש אכן תשובות , ובעיקר - אם הידיעה באמת חשובה, חדשה, מעניינית וראויה לפרסום.
כל הזכויות שמורות לליאור אברהם
ליאור אברהם עוסק כיום בתחום הייעוץ הארגוני ברשת הכולל: אסטרטגיה עיסקית, ניהול ידע, ניהול מידע, ארכיטקטורת המידע ותקשורת פנים ארגונית בארגונים גדולים.
בעבר ליאור אברהם היה כתב ברשת מעריב בנושאים מוניציפאליים.
- ליאור אברהם -
בעבר ליאור אברהם היה כתב ברשת מעריב בנושאים מוניציפאליים.
- ליאור אברהם -