חיפוש איש מקצוע לעיתים חוויה מאוד קשה ומעייפת, לכן כאשר אנו באים במגע עם איש מקצוע עימו אנו מתחברים, יש לנו נטייה לשמר אותו ולבנות מערכת יחסים נוחה ובטוחה.כמו בכל תחום, הלקוח מחפש איש מקצוע יסודי ומוכשר אשר יבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר, הזולה ביותר ואם ניתן גם שיהיה נחמד. מילת המפתח, כמו בכל דבר בחיים היא - נאמנות.
בניית נאמנות נעשית ע"י שקיפות בין הספק ללקוח וההפך
מתוך שקיפות זו, אנו פורשים ומשתפים אתכם ב "סודות" ו"כלים" של טכנאי מחשבים. תקראו - ותחסכו!
• הגעת הטכנאי לבית הלקוח - מדוע עדיף?
• מה המשמעות של טכנאי לא מקצועי?
• בחירת טכנאים - איך לזהות אנשי מקצוע?
• האם אנחנו יכולים למנוע ו/או לתקן בעצמנו - שימור ותחזוקה עצמית?
• מחירי טכנאים - האם חויבתי באופן הוגן?
הגעת הטכנאי לבית הלקוח - מדוע עדיף?
• הטכנאי זמין ופתוח לכל שאלות הלקוח
• אפשרות מיקוח על המחיר
• חוסך זמן נסיעה וחנייה
• פירוק והרכבת המחשב מתבצעת ע"י איש מקצוע
• כשאתה בסביבה הטבעית שלך, אינך מרגיש מאוים, בלחץ זמן ואף פתוח לשאול שאלות ולקבל הסברים מפורטים. אינך נתון לתורים ארוכים ולתחושת "אני רק מספר" ואי זמינות. אתה מקבל יחס אישי
• הטכנאי יבצע בדיקה ואבחון ראשוני בביתך, דבר שיימנע 'רמאויות', יאפשר תיאום ציפיות, החלטות משותפות על הנעשה והיכרות ובניית אמון הדדי
• החזרת המחשב המתוקן לבית הלקוח מאפשר לטכנאי מתן שירות מלא (הגדרות אינטרנט, הגדרות מיילים), כ"כ הטכנאי לא עוזב עד שהלקוח מרוצה מהשירות - סגירה סופית.
מה המשמעות של טכנאי לא מקצועי?
• מתן אבחנה סופית בטלפון ללא אבחון המחשב באופן פיזי
• הטכנאי לא מבצע גיבויי למידע האישי שבמחשב שלכם
• הטכנאי ביצע התקנה עם תוכנות ניסיונית או לא חוקיות (עלול לנעול לכם את המחשב או במקביל תוכנות לא יפעלו לאחר תקופת הניסיון - trial version or evaluation)
• הטכנאי לא הוריד עדכונים למערכת ההפעלה
• הטכנאי לא השלים הגדרות בתוכנות (למשל, לאחר פרמוט - הגדרות אינטרנט, התקנים, אימייל וכד')
• חוסר סובלנות בהסברה - שפת המחשבים לא מובנת לכולם
• מתן פתרונות זמניים ולא קבועים
• שירות שכזה עלול לעלות לכם ביוקר בסופו של דבר. . .
בחירת טכנאים - איך לבחור אנשי מקצוע?
• נסו למקד את תיאור הבעיה (מחשב נכבה, לא עולה, איטי מאוד, המסך כחול, מרעיש, כונן נעלם, וכד)
• כבר בשיחת הטלפון, לאחר תיאור הבעיה, ניתן לזהות אם הטכנאי סובלני ומקצועי
• לא ניתן לאבחן באופן חד משמעי את תקלת המחשב וע"כ תמחור או התחייבות לפני בדיקת המחשב אינו אמין.(מחשב 'חולה' הוא כמו אדם חולה - אותם סימפטומים יכולים להיות כמה "מחלות" שונות)
• ישנם טכנאים המקזזים את עלות ההגעה והאבחנה מעלות התיקון - חסכוני!
• אל תהססו לשאול את הטכנאי על הניסיון, הוותק וההתמחות שלו, כ"כ על חוג הלקוחות שלו
• על הטכנאי להתחייב על מועד החזרה ובמידה והתקלה לא נפתרה בבית הלקוח - הטוב ביותר הוא עד 48 שעות.
• טכנאי צריך לתת כמה פתרונות אפשריים ויצירתיים לאותה הבעיה
• האם הטכנאי זמין לכם באופן שוטף
• בקשו הצעות מחיר מכמה טכנאים - אתם כבר תדעו את מי אתם רוצים!
האם אנחנו יכולים למנוע ו/או לתקן בעצמנו - שימור ותחזוקה עצמית-
• התקנת אנטי וירוס היא החשובה מכל למחשב שלכם. ישנן תוכנות חינמיות המספקות פתרון יעיל ונח לשימוש. תוכנת ה AVG מאוד מומלצת
• התקנת anti-spyware (הסרת תוכנות ריגול) מאוד חיונית להגנת המחשב ומונעת כניסה של זרים למחשבכם ושימוש במידע אישי בעת הגלישה באינטרנט או שימוש בסיסמאות השמורות במחשבכם
• נקו את ה cookies וההיסטוריה אחת לחודש
• יש למנוע מהמחשב הצטברות של אבק. לרוב, כאשר המחשב מרעיש סימן הוא שהמאווררים מלאים באבק.
• כדאי לגבות את המסמכים האישיים שלכם אחת לחודש (ע"י צריבה ל CD, כונן נייד DISK-ON-KEY)
• כדאי להצטייד באל-פסק למקרים של הפסקות חשמל או אי-יציבות מתח. ניתוק המחשב באופן פתאומי עלול להזיק למחשב באופן חמור ויקר
• הורדת עדכונים של WINDOWS באופן שוטף
• כדאי לבצע פרמוט למחשב (אתחול) אחת לשנתיים לפחות
לסיכום, אנו מקווים שתמצאו לכם את איש המקצוע האמין, המקצועי והנכון לכם!
בהצלחה!
מאור מחשבים - טכנאי מחשבים שמגיע עד אליכם