הפיכתו של עסק, חברה או מוצר לאמצעי שניתן לכנותו מותג דורש מלאכת מחשבת בכל הנוגע לעולם של שיווק, פרסום וכמובן – מיתוג. התהליך כולו של מיתוג הוא תהליך מורכב שבגדול לוקח פלטפורמה כלשהי ובעזרת מניפולציות שונות גורמים להטמעתו ולהשתרשותו בזיכרון של קהל הציבור והלקוחות תוך כדי כך שהפלטפורמה, כלומר המוצר או החברה מספקים חוויה כלשהי של שירות, איכות שונה מהרגיל ואמצעים נוספים שמראים על שונות ובדיות של המוצר הזה או החברה הזאת. בהרבה מאוד מקרים הנושא של מיתוג גורם לבעל המוצר או הלקוח של החברה להרגיש במעמד מיוחד ונכסף, שמזוהה מאוד עם אוכלוסייה מסוימת תוך כדי הבטחה למשהו טוב משל אחרים. חשוב מאוד בכל הנושא של מיתוג לדבר בשפה אחידה והדבר הזה מושג בדרך כלל באמצעות שימוש בצבעים מאוד מסוימים שהופכים להיות מזוהים עם המוצר או החברה. כמו כן, בדרך כלל הצבעים הללו ישתלבו עם לוגו של המוצר, שבמהלך התהליך של מיתוג אמור להתנוסס בכל מקום על מנת לחדור לתודעת הלקוחות. כמו למשל על דפים, מודעות, כרזות, מוצרי פרסום שונים וכמעט כל דבר נוסף שעולה ברוחכם. חשוב מאוד לשמור על סגנון עיצובי דומה שנשמר לאורך זמן על מנת ליצור את המיתוג הנכון והמתאים ביותר.
כולם כבר יודעים שבעולם ובעידן בו אנו חיים, עידן בו אנו נראים ונחשבים לצרכנים. זהו מוטיב שמוביל בחברה ובתרבות המערבית, בין אם לטובה או בין אם שלאו דווקא. איך מכיוון שזאת התפיסה הגיעו להכרה שולם השיווק והפרסום בהחלט שייך למותגים. מספיק להיכנס לכל קניון כיום ולראות את החנויות המקיפות אותנו ולשנייה לעצור ולחשוב על התהליך ששל מיתוג שהחברות הללו עשו במשך זמן רב, תוך השקעת מאמת ומשאבים רבים על מנת שייתפסו אותם בציבור כמותגים מובילים. לרוב אנשים שרואים כבר את המותגים הללו, שמוכרים וחדרו לתודעה לא יהססו להיכנס לחנויות הללו, לרכוש את המוצרים ושאר הדברים שהחברות הללו מציעות בלי לפקפק יותר מדי. כל זאת בגלל התהליך המבריק של מיתוג נכון, חכם ויעיל שהחברות הללו בנו לעצמן עם השנים, תוך הפקת לקחים שונים עם הזמן על מנת למצב ולבדל את עצמם מאחרים.
כאשר פונים לתהליך המורכב של מיתוג יש להכין את האסטרטגיה הטובה ביותר עבור כל מוצר וכל עסק. זה לא דבר שיש להקל בו ראש כיוון שלא קל אסטרטגיה שתתאים למקום או למוצר אחד תוכל באותו האופן להתאים את עצמה תחת מיתוג מתאים עבור חברה או מוצר אחר.